Ciekawe zdjęcie. Mam jednak wątpliwości dotyczące jazdy po torach niewłaściwych: nie widzę powodu, dla którego po obu torach ruch miałby odbywać się w odwrotnym kierunku. Jazdę po torze niewłaściwym stosuje się przede wszystkim (a w tamtych czasach w zasadzie wyłącznie) w wypadku zamknięcia jednego toru szlakowego i wprowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego po pozostałym czynnym torze. Jazda w obu kierunkach lewym torem nie bardzo ma sens. Zwraca uwagę dym z parowozu: sugeruje, że skład jedzie tyłem (parowóz pcha skład). Być może w tym wypadku zamknięty był właśnie tor, na którym jest parowóz, a pociąg towarowy to pociąg roboczy, wykonujący jakieś prace na zamkniętym torze.
Oczywiście innym wytłumaczeniem tej sytuacji mogłoby być to, iż mamy tu do czynienia z dwoma szlakami jednotorowymi, ale ze zdjęć satelitarnych widać, że raczej tak nie jest i jest to zwykły szlak dwutorowy - chyba, że dawniej było inaczej, ja nie znam dobrze węzła poznańskiego, a zwłaszcza jego historii.
Warto też zwrócić uwagę na umiejscowienie reflektorów na tendrze tego Ty5 - nie są na skrzyni narzędziowej, lecz na wzór niemiecki, są zamocowane na czołownicy,