• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Reakcje
3.673 30 0
Zdecydowanie ciekawsze są cechy na szynach – słupkach ogrodzenia, o którym wcześniej wspomniałem. Ja tu widzę: (coś) H 1912
FH 1912 czyli przyszła Huta Pokój.

KRUPP 1910, oceniając po "kroju" litery i cyfr, widać też "brzuszek" od drugiego "P".

Ku mojemu zaskoczeniu, nagle zobaczyłem amfiteatr imienia Mieczysława Stoora.
Dla mnie interesujące i ... pocieszające (że pamięć o ludziach, których warto pamiętać, nie przemija). Jako fan dawnych filmów, seriali, spektakli i teatrów TV oraz słuchowisk radiowych, oczywiście produkcji polskiej, nie wiedziałem, że ś.p. Mieczysław Stoor jest tak uhonorowany w swoich rodzinnych stronach.

zdjęcie, zrobione w pobliżu jednego z opisywanych tutaj miejsc.
Bardzo fajna fotka. Przypomina, że nie tylko mapami, zdjęciami archiwalnymi i taborem człowiek żyje. Zapisałem te zdjęcie jako motyw na fototapetę na pulpicie monitora :cool: kiedy już wiosna przeminie :LOL:
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.763 41 4
Koledzy, dziękuje za oceny relacji.

Wydawało mi się, że już wyjaśniłem @robertkroma , w czym rzecz. Na moją prośbę nie otrzymałem jednak odpowiedzi, lecz post z niezrozumiałym dla mnie pytaniem, które - transponując na język ludzi kulturalnych - brzmi: po co wyruszać w teren i zwiedzać kolejowe relikty przeszłości?

Przecież jest to forum nas wszystkich, miłośników kolei, a każdy z nas może kolej "miłować" na swój sposób. Jest to platforma swobodnej wymiany myśli i poglądów, która nas łączy, lub przynajmniej powinna łączyć. Oprócz zajawki w moim tekście, Kolega @Harry Potter dodatkowo wszystko wyjaśnił, niejako w moim imieniu (dziękuję), dlatego do wspomnianego postu @robertkroma się nie doniosę, bo nie warto. Wszystkich zapraszam do czytania moich relacji, a jeżeli ktoś nie chce czytać, to przecież nie musi. Krytyka jest wskazana i wartościowa pod oczywistym warunkiem, że jest konstruktywna (tu przytoczę casus wątku o Warkoczu i dyskusja z Kolegą @Stanisław1972 ). Chyba nic więcej nie muszę dodawać, ponieważ, jak powiedział Sofronow ustami Stanisława Anioła: "mądremu wystarczą dwa słowa, a głupiemu to i referatu mało".

Dobrego wieczoru.
Ktoś tu widzę próbuje obrazić i przez kwiatek powiedzieć ze jest głupi. Brawo. pozostawię to bez komentarza bo nie zniżę się do rynsz.... Kolej w okolicy Poznania to nie ~100 km i tyle i tu jest problem zrozumienia. I gratuluję zamiłowania do ruin i ich podziemi i chwalenia się byle domkiem, który nie zasługuje na uwagę. A propos może kolega na ten temat napisze artykuł, książkę dla miłośników. Będzie ciekawa, bo mnie interesuje konkretna historia kolei i to w Poznaniu nad którą pracuję.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.851 79 12
Ktoś tu widzę próbuje obrazić i przez kwiatek powiedzieć ze jest głupi. Brawo. pozostawię to bez komentarza bo nie zniżę się do rynsz.... Kolej w okolicy Poznania to nie ~100 km i tyle i tu jest problem zrozumienia. I gratuluję zamiłowania do ruin i ich podziemi i chwalenia się byle domkiem, który nie zasługuje na uwagę. A propos może kolega na ten temat napisze artykuł, książkę dla miłośników. Będzie ciekawa, bo mnie interesuje konkretna historia kolei i to w Poznaniu nad którą pracuję.
... więc powodzenia i owocnej pracy ...

Pozdr,...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.763 41 4
Za dwa, trzy lata będzie nowa edycja, w materiałach archiwalnych jest trochę informacji, więc grzebię i spisuję. I są to niestety informacje inne i zmieniające dotychczasową historię kolei w Poznaniu. I to z tamtego okresu.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
wyruszać w teren i zwiedzać kolejowe relikty przeszłości? Przecież jest to forum nas wszystkich, miłośników kolei, a każdy z nas może kolej "miłować" na swój sposób. Jest to platforma swobodnej wymiany myśli i poglądów, która nas łączy, lub przynajmniej powinna łączyć.
Uwielbiam takie wpisy, sam praktykuję takie zachowania i uwielbiam historie związane z tymi miejscami i z napotkanymi tam ludźmi. W zeszłym roku dotarłem w końcu do Rudnicy, kilka lat temu zwiedziłem wszystkie dworce i obiekty na linii z Kępna do Namysłowa czy z Trzciela (Zbąszynia) do Międzychodu. Właśnie o to w tym chodzi. W wyruszaniu w teren, przedzieraniu się przez pokrzywy, przeklinaniu, gdy kolczasta łodyga nie dość, że łapie za nogę to rani piszczel swoją ostateczną bronią. Każdy z tych domków stanowił bezpieczne miejsce dla jakiejś rodziny, ostoję, gdzie można było wrócić po ciężkim dniu i posilić swoje skostniałe członki odpoczynkiem i strawą. W tych opuszczonych dzisiaj pokojach z pewnością biegały i bawiły się dzieci. W budynkach gospodarczych wypiekano chleb w murowanych piecach. Wszystko dzisiaj straszy, puste oczodoły okien niczym zaszklony, niewidzący wzrok denata. Ja od wielu lat obserwowałem upadek tych budynków - najpierw jeżdżąc pociągiem do Przyszłej Żony, później śmigając ekspresówką do bliższego mi wciąż Wrocławia. Mam też materiały ikonograficzne dotyczące innej strażnicy, będącej w lepszym stanie (choć o podobnej, moim zdaniem, przyszłości). Mieści się ona przed semaforami wjazdowymi do Żmigrodu od strony Korzeńska - https://maps.app.goo.gl/KETNWCnpkfCEKuzK8. Została ona doceniona i trafiła na okładkę wspaniałej książki o budownictwie kolejowym Wielkopolski opracowanej przez rodzinę Balińskich (do Profesor Balińskiej miałem zaszczyt uczęszczać na zajęcia jako student). Komentując poprzednie wpisy niskiej wartości - wspomniana książka wykracza w wielu miejscach poza tytularny zakres Wielkopolski - czy należy w związku z tym wyciąć strony wykraczające poza zakres województwa, czy historyczne granice tylko dlatego, że następuje niezgodność zawartości z tytułem?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
ALA

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.425 23 0
W związku z zalaniem stacji kolejowej w Głogowie, a także części "Nadodrzanki", pociągi IC kursujące planowo z Wrocławia przez Zieloną Górę w kierunku Kostrzyna i Rzepina, obecnie kierowane są na trasę objazdową przez Poznań.
Poniżej pierwszy "Husarz" z pociągiem IC/EC 56 Wawel, złapany dzisiaj podczas przejazdu przez stację Poznań Górczyn.

ALA_2024_20 a.jpg


Chwilę po Wawelu, po torze towarowym nadjechał taki zestaw ZRK DOM Poznań:

ALA_2024_20 b.jpg


ALA_2024_20 c.jpg


ALA_2024_20 d.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
W związku z zalaniem stacji kolejowej w Głogowie, a także części "Nadodrzanki", pociągi IC kursujące planowo z Wrocławia przez Zieloną Górę w kierunku Kostrzyna i Rzepina, obecnie kierowane są na trasę objazdową przez Poznań.
Poniżej pierwszy "Husarz" z pociągiem IC/EC 56 Wawel, złapany dzisiaj podczas przejazdu przez stację Poznań Górczyn.

Zobacz załącznik 1075670

Chwilę po Wawelu, po torze towarowym nadjechał taki zestaw ZRK DOM Poznań:

Zobacz załącznik 1075671

Zobacz załącznik 1075672

Zobacz załącznik 1075674
Co ciekawe. Pierwsze 2 dni Chelmonski jeżdżąc droga okrężna był opóźniony. Po 2 dniach mimo drogi na około jeździł planowo :D
 

Podobne wątki