Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Chociaż moja mama twierdzi że kiedyś na pendlu (tak się u mnie nazywało wszelakiej maści zespoły trakcyjne ) było na tabliczce "przez Swarzęc" Z kolei jak dziś zapytałem wuja o wąskotorówkę do Środy, to opowiedział że jako nastolatek często podróżował z kumplami z Kobylepola do Darzyboru uwieszony zderzaka wagonu, zaś jak rozbierano w latach 70tych któryś z odcinków, to jako człowiek przedsiębiorczy skombinował parę szyn na belki stropu, czy tam nadproża podczas budowy domu
A sam Pan Maszynista Borsiga musi prowadzić od niedawna, bo jeszcze parę lat temu prowadził go Pan Roman, a w zeszłym roku bodajże maszynista z Żuławskiej Kolei Wąskotorowej. Oczywiście dobrze, że są osoby do prowadzenia parowozu
A wracając do tematu Średzkiej wąskotorówki, to mostek w Tulcach o którym pisałem wcześniej, nadal stoi. Jechałem "płaskim" w dodatku z dzieciakiem, więc nie było jak tam się dostać, ale obiecuję że podjadę tam Uazem i zrobię fotki.
Kolejne pytanie do znawców poznańskich kolei , na Franowie, w miejscu https://goo.gl/maps/HUAFeNHRQ2U2 stoją słupy jakiejś estakady. Ktoś wie co to było lub miało być? Nie wiem skąd jest szansa to zobaczyć na żywo, mnie się udało z terenu nowej zajezdni MPK
To filary estakady dla toru łącznikowego z lokomotywowni do tzw torów szlakowych po północno-zachodniej stronie stacji. Miały one ułatwić zjazd i wyjazd z lokomotywowni bez przecinania ciągu stacji rozrządowej. Wobec spadku przewozów towarowych i ograniczenia pracy górki rozrządowej estakady nie ukończono.
Mam dwa z trzech tomów H. Zięby pt. "Monografia DOKP w Poznaniu okres 1945 - 1992, 1993-2000". Mogę poszukać odpowiedniego rozdziału i zacytować jeśli potrzeba.
W 1990 mówiono że budowa estakady będzie kontynuowana, w 1992 zastanawiano się co zrobić z tymi filarami. Pracowałem wtedy w DOM Poznań i Pociąg Zmechanizowanych Robót Nawierzchniowych DP7212 spędzał zimy na Franowie gdzie zabezpieczalismy akcję zimową.
Idąc tropem średzkiej kolejki. Dzisiaj się zdziwiłem schodząc do piwnicy domu w którym się wychowałem. Całe życie myślałem ze to tragarz, a tymczasem. ..
Wygląda mi to na szynę od wąskotorówki....
Ponoć w całym domu stropy są z tego zrobione. Zresztą z tego co opowiadał mój ś.p. dziadek, działki na całym osiedlu nazywanym niegdyś Nowa Wieś Poznańska, należały do pracowników kolei. Zostały im dane czy coś, nie wiem dokładnie. I mój dziadek od takiego kolejarza działkę odkupił w latach 50 tych, z tych lat jest dom.