Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dlatego uważam, że określenie "Kraków Bieżanów" zdecydowanie ściślej mówi o tym miejscu, czyli w rejonie lokomotywowni, nawet (a może zwłaszcza) dla osób z poza Krakowa.
Może i tak, ale na forum kolejowym, gdzie udzielają się i które czytają przede wszystkim osoby znające temat, należałoby być bardziej precyzyjnym. Jeżeli z jakiegoś powodu (nawet uzasadnionego) mówi się o rejonie miasta (dzielnica Bieżanów w Krakowie), a nie o nazwie stacji, to dobrze byłoby to wyraźnie zaznaczyć. Użycie określenia "Kraków Bieżanów" w naszym gronie jednoznacznie sugeruje, że chodzi o nazwę posterunku kolejowego, a nie o dzielnicę miasta.
No dobrze, żeby zakończyć ten temat przypomnę, że już wcześniej gdzieś wyjaśniałem iż określając miejsce zrobionych zdjęć podaję właśnie lokalizację jako rejon/dzielnicę miasta. Zresztą nie piszę już np. "lokomotywownia Kraków Bieżanów" co jest błędem, tylko "Kraków Bieżanów" jako miejsce na terenie miasta, bo właśnie to precyzyjne kolejowe nazewnictwo już nie na moją głowę.
A najważniejsze i tak są ciekawe kolejowe zdjęcia. I takich wszystkim i sobie życzę.
Czyli tak. Na ul. Fabrycznej istniały przynajmniej dwa przejazdy przez drogę? Oznaczony nr 1 przejazd Kocmyrzówki oraz oznaczony nr 2 przejazd od istniejącej obecnie linii kolejowej nr 100. Jeżeli kol. MisioPas widywał w 1984 r. z ul. Mogilskiej ruch kolejowy na dawnym fragm. Kocmyrzówki - zaznaczona na niebiesko, to dojazd był już tylko możliwy przez tory na przejeździe oznacz. nr 2 od linii kolejowej nr 100? Dla orientacji na mapie lit. A zaznaczyłem sklep Agtom, lit. D stację Dąbie.
A może Komyrzówka w tym miejscu miała przebieg, jak zaznaczyłem na mapie linią przerywaną w kol. niebieskim?
Plan z Geoportalu przedstawia stan fragmentu linii kocmyrzowskiej w rejonie Dąbia po przerwaniu jej ciągłości na początku lat 70. ub. wieku. Wtedy zlikwidowano odcinki z Krakowa Grzegórzek do Krakowa Dąbia wraz z m.in. przejazdem na ulicy Cystersów (znajdował się u dołu planu) oraz odcinek z Krakowa Dąbia do Czyżyn wraz z m.in. przejazdem na ulicy Mogilskiej (u góry planu). Ponieważ w dalszym ciągu funkcjonowały bocznice przemysłowe w rejonie zarówno Dąbia jak i Grzegórzek, w ciągu linii nr 100 Kraków Mydlniki - Gaj pomiędzy stacjami Kraków Olsza i Kraków Płaszów został uruchomiony nowy posterunek odgałęźny Kraków Nadwiśle, z którego z obu stron poprowadzono łącznice do przeklasyfikowanych na ładownie Dąbia i Grzegórzek.
Na powyższym planie patrząc od lewej: pierwszy tor przecinający ulicę Fabryczną prowadzi do Zakładów Produkcji Maszyn Drogowych "Madro", drugi do Zakładów Spirytusowych "Polmos" a trzeci (wspinający się na nasyp) to jest wspomniana łącznica do Nadwiśla. Po prawej stronie znajduje się dwutorowa linia nr 100, zaś w lewym górnym rogu planu fragmencik jednotorowej linii nr 947 Kraków Olsza - Kraków Łęg.
W latach 90. okoliczne zakłady przemysłowe zrezygnowały z transportu kolejowego, co poskutkowało rozbiórką obu ładowni, przyległych bocznic a także likwidacją posterunku Kraków Nadwiśle z obiema łącznicami.
Cześć Witajcie
Miałem spontaniczny wyjazd do Krakowa (Kraków Główny i Kraków Mydlniki)
Ruch towarowy na Mydlnikach był całkiem niezły, choć mogłobyć lepiej.
Nie było źle
Oto co złapałem na w/w stacji
1. ET22-693 PKP CARGO ze składem węglarek próżnych który jechał też w stronę Krakowa Głównego Towarowego
2. Lokomotywa DRAGON E6ATCd-105 Freightliner ze składem wagonów serii Shimmns jechały w stronę KGT
3. Traxx ORLEN Koltransu z cysternami jechała w stronę Krakowa Głównego Towarowego
4. . 201E-277 Wiskolu ze składem cystern, które jechały przelotem przez peron 2 w stronę Krakowa Głównego Towarowego
5. Lokomotywa BR233-588-6 przewoźnika OXAR jadącą luzem w stronę Krakowa Głównego Towarowego
6. . Lokomotywa 6Dg-194 ORLEN Koltransu która prowadziła manewry na stacji Kraków Mydliniki
7. Škoda 131-045-7 przewoźnika ZSSK CARGO z ładownymi węglarkami jechała w stronę Trzebini
8. EU07-078 KOLPREM ze składem cystern który pojechał w stronę Krakowa Głównego Towarowego
Wydaje mi się, że ostrość jest OK, natomiast niektóre czoła zbliżających się pociągów są lekko ruszone. Pogoda nie była chyba najlepsza, więc pewnie czas naświetlania był stosunkowo długi i poruszające się pociągi minimalnie się rozmyły.
Jak to mówią, Nie można wszystkim dogodzić . Każdy z nas pielęgnuję tak pasję na tyle ile może , też każdy ma swoje gusta i punkt widzenia. Nie każdy musi zgadzać się z tym jak kto wykonuje zdjęcia. Doceniam słowa krytyki czy docenienia czyjejś pracy. Jesteśmy takimi samymi ludźmi jak my wszyscy
@dorian_kolejarz Mi się tam Twoje zdjęcia podobają. Fakt, nie widać co dokładnie ciągnie dana lokomotywa ale jest dokumentacja fotograficzna jaki tabor jeździ po Krakowie
W ramach małego podsumowania 2023 chciałem wrzucić zdjęcia kilku lokomotyw EU07/EP07 które udało mi się sfotografować w minionym roku w Krakowie Mydlnikach. Najbardziej ucieszyło mnie spotkanie Siódemek LTG Cargo i Azotów.
EU07-145 - LTG Cargo. 8.09.2023. W składzie również EU07-216 wraz z kilkoma węglarkami DLA w kierunku Śląska.
EU07-241 - PKP Cargo. 11.06.2023. Z podczepionymi dwoma Impulsami 2: 31WEbb-001 i 36WEhb-001. W oczekiwaniu na wolny tor przejechały EP07-338 i EU07-038 - dosłownie w odstępie minuty.
EU07-234 z M62-1331 - Grupa Azoty KOLTAR. 9.09.2023. Ze składem cystern i jednym wagonem do przewozu gazu. Osobiście uważam, że to starsze malowanie, Gagarina, prezentuje się bardzo efektownie i jest jednym z najładniejszych w Polsce.
EU07-128 - PKP Cargo. 10.08.2023. Ze składem węglarek PKP Cargo w kierunku Śląska.
Zapanował lekki zastój w temacie, no to ode mnie male zaległości z zeszłego lata z nieco dalszych okolic Krakowa.
15.07.2023 r. - Stacja Spytkowice, gdzie nieraz można trafić na stojące tu różne lokomotywy czy całe pociągi towarowe. Tym razem ET22-1053 PKP Cargo i Traxx 170 125 Cargounit wynajęty dla Ciech Cargo. A w tle jeszcze "kibelek".
Pogoda nagle "wystrzeliła" jak w środku lata, więc postanowiłem sprawdzić co tam słychać na stacji Kraków Prokocim Towarowy. No i proszę, zaszła pewna zmiana. Stojące tu od wielu lat i niszczejące Byki znikły już całkiem z tego miejsca. Zrobiło się tu niemal zupełnie pusto a jeszcze równo rok temu stało tu ok. 10 sztuk ET22.
Tak wygląda dzisiaj - 08.04.2024 r.
A tak to wyglądało jeszcze rok temu 15.04.2023 r.
A w tej obecnej "pustce" stały sobie, może dla kogoś interesujące, takie trzy kryte wagony PKP Cargo: