Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
to skrzyżowanie z ul. Fabryczną. Ujęcie (z neta) z innej strony (autor zdjęcia podpisany). Pociągi do Kocmyrzowa jeździły tamtędy do maja 1970, 400 m dalej pociąg przekraczał ważniejszą niż Fabryczna arterię (ul. Mogilską) . Tamten przejazd był strzeżony, ale raz , na początku lat 60 drożniczka zapór nie zamknęła. napiszę kiedyś o tym w wątku o katastrofach. Mimo wstrzymania ruchu tory dochodziły do Białuchy do 1984 roku, a nawet czasami z tramwaju którym jeździłem do pracy dawało się tam zobaczyć jakiegoś dieselka z pociągiem dowożącym/ wywożącym coś z szop po prawej stronie Mogilskiej (dokładnie tam gdzie teraz jest Agtom)
Kraków Łobzów, 1.07.2023 r. Krótka wizyta w kolejne sobotnie popołudnie na mojej osiedlowej "miejscówce". Pojawił się tylko jeden skład, ale za to znów interesujący. Zeszłego lata trafiły mi się tu dwa podobne z tymi węglarkami ale bardziej różnorodne (zdjęcia wrzucałem akurat w innym temacie). Później jakoś ich nie widywałem, co nie znaczy, że tędy nie jeździły. W końcu nie bywam tu codziennie.
A chodzi o składy węglarek CD Cargo, które są u nas spotykane na ogół w raczej dość jednolitych składach. I tym razem trafiłem na taki mocno jednolity lecz z jednym "rodzynkiem" w postaci węglarki VTG, co zawsze dodaje pewnego uroku takiemu jednolitemu składowi.
Jednocześnie odświeżył mi się w głowie temat modeli tych węglarek CD Cargo zapowiedzianych przez Roco i coraz bardziej przekonuję się do ich zakupu. Żeby tak jeszcze Roco wydało podobne modele właśnie VTG czy np. Nacco.
Może nieco przydługi wstęp, ale warto przy okazji ponownie nawiązać do zapowiedzianych modeli, bo uważam te węglarki za interesujące w naszej kolejowej rzeczywistości.
No to zdjęcia tych węglarek prowadzonych, podobnie jak poprzednio, przez parę siódemek RST Logistic. Tym razem udało mi się też zrobić dobre zdjęcia dwóch wagonów z graffiti - zwłaszcza ostatni CRIME wydaje się szczególnie ciekawy, taki "łukowaty" wyraźny napis co raczej rzadko się zdarza na wagonach. Choć nie jestem "fanem" graficiarstwa na taborze, to ten jakoś wpadł mi w oko.
Tym razem udało mi się też zrobić dobre zdjęcia dwóch wagonów z graffiti - zwłaszcza ostatni CRIME wydaje się szczególnie ciekawy, taki "łukowaty" wyraźny napis co raczej rzadko się zdarza na wagonach. Choć nie jestem "fanem" graficiarstwa na taborze, to ten jakoś wpadł mi w oko.
Witam dzisiaj miał być krótki wypad na małą obwodnice Krakowa już po ok 2 min zapaliła się sygnalizacja na przejeździe, lecz po ok 10 min dostrzegłem iż lokomotywa TEM2 padła jakieś 200m od miejsca w którym stałem. W następstwie udałem się na przystanek Kraków Bronowice gdzie udało się nagrać ściągana przez SM42 ic zdefektowaną lokomotywę w kierunku stacji Kraków Mydlniki.
Już za parę dni (dokładnie od 3 września) będzie można dojechać pociągiem prawie na krakowski rynek (znajdujący się w odległości 750 metrów od kończonego właśnie przystanku Grzegórzki). Zdjęcia za "Kraków po kolei"
Wakacje, wakacje i po wakacjach. A że na kolei też coś się działo, to pora na nieco wakacyjnych "zdobyczy" z Krakowa i nie tylko. A jak Kraków to oczywiście Łobzów.
I wreszcie udało mi się "upolować" tą ciekawą, głównie ze względu na kształt czół, lokomotywę - Voith Maxima. I to nawet 3 razy, na dodatek za każdym razem inny egzemplarz. Przy okazji też całkiem ciekawe, i w większości można powiedzieć "niespotykane" składy wagonów, jakie w ogóle pierwszy raz widziałem (malowanie, przewoźnik).
1) 29.07.2023 r. - Voith Maxima V490.4 ze składem węglarek. I znowu węglarki CD Cargo .....
2) 09.08.2023 r. - Voith Maxima V490.3 ze składem nietypowych węglarek HVLE, a co ciekawsze z domieszką węglarek przewoźnika, którego kojarzyłem do tej pory wyłącznie z cysternami - czyli ERR.
3) 11.08.2023 r. - Voith Maxima V490 w duecie z EU07-222 RST Logistic, ze składem równie niespotykanych, chyba czeskich talbotów SD-Kolejova doprawa. Tutaj też zależało mi na ujęciu tej lokomotywy centralnie z boku, co by było widać jej długość. Chyba się w miara udało.
https://www.facebook.com/photo/?fbi...gm.805018358086556&idorvanity=161511145770617
Cytat ze strony:
"Pociąg towarowy z lokomotywą kkStB 4 przejeżdża przez środek hali dworca w Krakowie - lata 90. XIX w.
Na pierwszym planie drogowy przejazd przez tory w ciągu ulicy Lubicz (wiaduktu jeszcze nie było).
Fotografia ze zbiorów Muzeum Historycznego Miasta Krakowa"
Nieplanowana (przy okazji powrotu z dalszej podróży), krótka wizyta na Bieżanowie zaowocowała taką małą "sesją" zdjęciową z kładki nad torami. Jak dla mnie miłe zaskoczenie, bo takiej liczby pociągów z różnymi składami wagonów to tutaj dawno nie widziałem.
Szczególnie interesujący mnie "kolorowy" skład mieszanych cystern ale też węglarki, wagony Dumpcar na podwoziu platform 401Z oraz bardziej współczesne platformy z ładunkiem "sztabek" żelaza a nawet Byczek PKP Cargo odpoczywający w cieniu drzewa.
Powiem krótko - nie jestem kolejarzem ani nie orientuję się w w tej całej kolejowej nomenklaturze, nazewnictwie na tyle dobrze żeby "strzelać" tu fachowym żargonem. Zresztą nie mam do tego głowy ani specjalnej ochoty, żeby to wszystko spamiętać.
Ja podaję lokalizację według danego rejonu (dzielnicy) miasta na którym zrobiłem zdjęcia, dlatego uważam, że nie popełniam tu żadnego błędu. Zresztą tak bardzo szczegółowe informacje dotyczące miejsca zrobionych zdjęć nie są moim zdaniem aż tak istotne.
Powiem krótko - nie jestem kolejarzem ani nie orientuję się w w tej całej kolejowej nomenklaturze, nazewnictwie na tyle dobrze żeby "strzelać" tu fachowym żargonem. Zresztą nie mam do tego głowy ani specjalnej ochoty, żeby to wszystko spamiętać.
Ja podaję lokalizację według danego rejonu (dzielnicy) miasta na którym zrobiłem zdjęcia, dlatego uważam, że nie popełniam tu żadnego błędu. Zresztą tak bardzo szczegółowe informacje dotyczące miejsca zrobionych zdjęć nie są moim zdaniem aż tak istotne.
Gagar, jako osoba z mazowsza, która nieorientuje się w lokalnej topografi mogę tylko napisać jedno... Wystarczyła by informacja " stacja Kraków Prokocim", bo czy istnieje Kraków Bieżanów to bym musiał wbijać na jakieś google mapsy czy inne... Może przykład ilustrujacy o co mi w tym wpisie chodzi trochę z d..., ale: ... "zdjęcie zrobione w Pieścirogach"... Podana lokalizacja tyczy się stacji Nasielsk (linia Warszawa - Gdynia Główna), ze 4 kilometry od Nasielska (miasta)...
@Gagar358 Miałeś urodzaj, ja ostatnio co tam chodzę to marnie W sumie mam trochę fotek, muszę tylko poszukać na komputerze, warte odnotowania jest to, że zachodzą zmiany, nie ma już ET22 które stały przy budynku PKP Cargo na ul. Kosiarzy a i EU07 w ostatnim czasie sporo znikło (pocięte na złom lub sprzedane) z jednej i drugiej strony zakładów IC.
Nie chce wprowadzać zamętu ale istnieje stacja Kraków Bieżanów jak i stacja Kraków Prokocim fakt ,ze miejsce wykonania zdjęcia jest w rejonie stacji Kraków Bieżanów jednak w zasadzie tory na których stoją towarowe zaczynają się w rejonie stacji Krk. Prokocim szopa również jest również jako Prokocim.
Gagar, jako osoba z mazowsza, która nieorientuje się w lokalnej topografi mogę tylko napisać jedno... Wystarczyła by informacja " stacja Kraków Prokocim", bo czy istnieje Kraków Bieżanów to bym musiał wbijać na jakieś google mapsy czy inne... Może przykład ilustrujacy o co mi w tym wpisie chodzi trochę z d..., ale: ... "zdjęcie zrobione w Pieścirogach"... Podana lokalizacja tyczy się stacji Nasielsk (linia Warszawa - Gdynia Główna), ze 4 kilometry od Nasielska (miasta)...
Temat braku rozróżniania stacji Kraków Bieżanów i Kraków Prokocim pojawia się w tym wątku regularnie, co jest dla mnie trochę niezrozumiałe. Nie trzeba szukać w jakichś "google mapsach", wystarczą zwykłe rozkłady jazdy... Zresztą stacja w Bieżanowie istnieje od 1856 r., a przywoływana wcześniej dzielnica Krakowa to Bieżanów - Prokocim a nie Prokocim.
wręcz mam wrażenie że to google mogą być przyczyną błędu, bo kto mieszka w tych okolicach wie gdzie jest stacja Prokocim i tory towarowe w Prokocimiu a gdzie stacja Bieżanów (sam "stary" Bieżanów jest przecież jeszcze bardziej na wschód) ... ale skoro właśnie w google można przy kładce zobaczyć "...Cargo Kraków Bieżanów ..." ???
I znowu mała burz wokół tego tematu. Widzę jednak, że niektórzy koledzy w jakimś stopniu wyjaśnili moje podejście do tego całego "nazewnictwa" i właściwej lokalizacji. Oczywiście niektórzy mogą się ze mną nie zgadzać, tak jak i ja mogę się nie zgadzać z ich argumentacją. Już wyjaśniłem dlaczego tak a nie inaczej podaję tą lokalizację, więc odpowiem jeszcze tylko koledze Harry Potter.
Że stacja Kraków Bieżanów istnieje to chyba już jest "oczywista oczywistość". Natomiast nie zgadzam się, że wystarczyła by informacja "stacja Kraków Prokocim" - ja tą nazwę kojarzę przede wszystkim z obszarem stacji leżącym w rejonie zalewu Bagry (właśnie w Prokocimiu) i gdyby ktoś podał nazwę "stacja Kraków Prokocim" to szukałbym właśnie w rejonie tego zalewu a nie tam gdzie zrobiłem swoje zdjęcia, nawet pomimo tego, że teren kolejowy "Prokocim" oznacza znacznie rozleglejszy teren. Dlatego uważam, że określenie "Kraków Bieżanów" zdecydowanie ściślej mówi o tym miejscu, czyli w rejonie lokomotywowni, nawet (a może zwłaszcza) dla osób z poza Krakowa.
I na koniec - koledzy bez urazy, ale sugerował bym dać już spokój z tym "czepianiem się" co jakiś czas rzeczonego nazewnictwa tego rejonu. Wyjaśniłem w miarę możliwości moje podejście w tym temacie i nadal uważam że jest ono sensowne.
Pozdrawiam