Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kraków Główny, EP07-376 złapana jako ostatni pojazd w składzie.
Również Kraków Główny, maszyna torowa nieznanego mi przeznaczenia.
Kraków Prokocim i widoczna w tle kładka już po przebudowie jej części.
Przystanek Kraków Bieżanów, zdjęcie wykonane z kładki.
Kraków Prokocim.
Kraków Prokocim, przy "głównej" drodze prowadzącej do zakładów naprawczych PKP Cargo. Obecnie w tym miejscu nic nie stoi chociaż w swojej historii przebywały tu różne wagony "solo".
.
Kraków Bieżanów.
Zakład Południowy Inter City.
Zakład Południowy Inter City od ul. Półłanki. Były lokomotywy, obecnie nic tam nie stoi odstawione.
Samotna "esemka" przy budynku PKP Cargo przy Bagrach.
Kraków Płaszów obrotnica, przy zakładach Omniloko.
Również Kraków Płaszów przy obrotnicy, z tego co wiem tej lokomotywy już tam nie ma.
@Gagar358 Świetne składy uchwyciłeś Oj jak bym chciał zobaczyć więc fotek z innymi pociągami z cysternami. Widziałem niedawno jadący w kierunku Bochni skład z "elektrycznym Gagarinem" z jednolitym składem cystern VTG które wyglądało na nówki lub prawie nowe. Niestety, zaskoczył mnie na tyle, że nie zdążyłem cyknąć sensownej fotki
Jak masz taki "apetyt" na cysterny, to bardzo proszę. Chętnie coś jeszcze pokażę, bo akurat pociągi z cysternami na mojej miejscówce na Łobzowie to, można powiedzieć, codzienność i mam trochę uwiecznionych takich składów.
Nie chciałbym przesadzać z tymi zdjęciami ale mam nadzieję, że nie znudzę nikogo jak w odpowiedzi na Twoje oczekiwanie wrzucę tu jeszcze fotki kilku innych składów. Siłą rzeczy w jednym poście tego nie zmieszczę.
Na początek coś z października 2023 r. Dosyć typowy w obecnych czasach skład ze Skodą Cargounit na czele (swoją drogą, to podobne składy cystern, które tutaj kursują, prowadzą niemal wyłącznie te Skody) :
W jednym poście więcej zdjęć takich składów nie zmieszczę, więc następne w kolejnych postach.
To od razu jeszcze jeden podobny skład z października 2023 r., o tyle może ciekawszy, że mamy tu również rzadko już spotykane w takich mieszanych składach cysterny 406R (GATX) oraz, już niemal obowiązkowo w tego typu składach, niebieskie RTI Wagon czy też dłuższe cysterny GATX z gładkim prostym zbiornikiem, jakich modele robi Brawa - zwracam na to uwagę pod kątem możliwości zastosowania istniejących modeli takich czy innych wagonów (po to też staram się robić jak najwięcej zdjęć przejeżdżających pociągów).
A na czele oczywiście Skoda Cargounit.
Wielkie dzięki za zdjęcia! Widać na nich dobrze jak "wymiksowane" są te wahadła cystern jeżeli chodzi o firmy je eksploatujące. O ile jednak dobrze widzę, to na tych zdjęciach jak i też filmach z internetu największą popularnością cieszą się cysterny z logiem GATX. Te 406R niezłe znalezisko, nie wiem czy to kolor na nich tak wypłowiał czy rdza zaczyna je zżerać, wyglądają na mocno wyeksploatowane.
To, że cysterny z logiem GATX występują najczęściej to raczej nic dziwnego. Jest ich najwięcej, do tego GATX przejął już dość dawno niegdysiejszy park cystern DEC. Natomiast 406R choć już przestarzałe, nadal jeszcze pewna ich ilość jest w ruchu i od czasu do czasu można je spotkać w takich mieszanych składach (co jeszcze pokażę).
No dobra, skoro obiecałem też coś z tego roku, to jeszcze ze dwa składy z kwietnia i maja 2024 r.
Dla odmiany (zamiast Skody Cargounit) na czele składu tym razem TRAXX ORLEN Koltrans z również dość typowym obecnie składem cystern GATX, VTG czy RTI Wagon:
To na koniec, tym razem dosyć nietypowy w obecnych czasach, ale tym bardziej ciekawy, skład składający się głównie z dużej ilości tych długich cystern GATX z gładkim prostym zbiornikiem (modele Brawy) typu (wg. gatx.eu) 1085 oraz innych, rzadziej spotykanych typów. Mamy tu również cysterny GATX polskiej konstrukcji - 437R, 452R i znowu 406R.
Od razu muszę się usprawiedliwić, zdjęcia są niestety trochę beznadziejne, jeśli chodzi o ujęcia. Stałem akurat w bardzo kiepskim miejscu (skupisko słupów) do tego robiłem zbliżenie na lokomotywę i wyszło ... . Normalnie bym ich tu nie publikował ale skoro już robię taki mały "maratonik" to warto pokazać ten skład. A na czele GAMA Lotosu:
No to ponownie Kraków Łobzów. Może to już trochę monotonne, ale w tym roku jak na razie siedzę na miejscu. Jednak tym razem trafiłem na mniej typowe (w tym miejscu) i zarazem ciekawe "okazy", chociaż nie brakło i tych całkiem ... powiedzmy, standardowych.
Czerwcowe popołudnie 07.06.2024 r. okazało się bardzo obfite w przejazdy "towarów", co wcale nie jest tu takie częste. Z jednej strony fart, z drugiej miałem też trochę pecha, bo jeszcze przed dotarciem na docelowe miejsce zaskoczył mnie całkiem fajny mini składzik Ciech Cargo z nówkami wagonów węglarek i "gruszek" tak, że zdążyłem tylko zrobić jeszcze jakieś zdjęcia na odjeździe, ale chyba warto zobaczyć bo widok rzadki:
Kolejny już raz spotkany tu Traxx SILVA Logistic System ze składem tych samych platform z kontenerami. Myślałem, że nie uda mi się "złapać" samej lokomotywy bo na torze obok "ścigał" się z nim Stadler (co widać na pierwszym zdjęciu), jednak jechał na tyle wolno że zdążyłem uchwycić Traxa na pełnym zbliżeniu:
Kolejny przejazd to dla mnie coś naprawdę extra - pierwszy raz trafiłem na taką (a właściwie, jak się okaże takie) lokomotywy: 6Dh-1. Tutaj luzak 6Dh-1 018 w całkiem przyjemnych barwach MIRATRANS Intermodal :
I bardzo już typowy na Łobzowie widok, czyli Skody Cargounit - luzak 181 081-1:
oraz Skoda 181 144-7 z dość typowym (choć może nie do końca) składem cystern (dam sobie może na wstrzymanie ze zdjęciami całego składu bo chyba ostatnio nastąpił pewien przesyt cysternami):
Na koniec tego posta (wszystkiego tu nie zmieszczę) drugi raz w tym dniu lokomotywa 6Dh-1. Tym razem 6Dh-1 021 Grupy ZUEze składem szutrówek. I tu niestety miałem znowu prawdziwego pecha - równolegle z tym składem pojawił się na sąsiednim torze skład pasażerski. Cyknąłem zdjęcie z daleka myśląc, że nie zdążę zrobić lepszego zanim nie zasłoni go ten pasażerski.
Okazało się, że dało się jednak zrobić drugie zdjęcie, ale na ustawionym już większym zoomie i niestety lokomotywa wyszła już nieco poza kadr. Ale jest tak "urocza" w tym malowaniu, że mimo wszystko warto pokazać i to zdjęcie:
I w uzupełnieniu poprzedniego posta jeszcze jeden tego dnia, moim zdaniem bardzo ciekawy skład z mieszanką różnych węglarek i talbotów Grupy ZUE i nie tylko, z interesującymi lokomotywami ..... nie tylko na czele składu:
Fajne relacje, opisane i zdjęciowo bardzo fajnie. Ten Miratrans 6Dh to stały bywalec Olsztyna gdzie przywozi na platformach naczepy tejże firmy do fabryki opon francuskiego koncernu. A Traxxa takiego w tych barwach ale Captrain to w Olsztynie tylko raz widziałem. Piękny widok.
Swoją drogą to pierwszy raz widzę takie jasne malowanie talbotów w Azotach. Patrząc na miejsca zamalowanych oznaczeń, prawie na pewno są to wagony należące wcześniej do firmy CEMET.
Dziś (19.07.2024 r.) około godz. 10:00 doszło do pożaru na stacji Kraków Prokocim Towarowy w pobliżu starej wieży do nawęglania parowozów, gdzie odstawione są wycofane z eksploatacji wagony PKP Intercity. Pożar objął jeden wagon 1. klasy typu 112Ag o nr 50 51 19-78 219-9. W akcji gaśniczej brało udział 8 zastępów PSP z JRG nr 4 (Rybitwy) i 6 (Nowy Bieżanów).
Pożary wagonów w tym miejscu to już poniekąd "tradycja". I to się raczej niestety nie zmieni, dopóki te zdewastowane wagony tam stoją i są wykorzystywane przez bezdomnych jako schronienie.
Ło Matko, ale strzeliłem babola. To pewnie dlatego, że wcześniej pisałem o tym 6Dh-1 021 Grupy ZUE i tak mi w głowie utkwiło to ZUE.
Dzięki za czujność.
Pożary wagonów w tym miejscu to już poniekąd "tradycja". I to się raczej niestety nie zmieni, dopóki te zdewastowane wagony tam stoją i są wykorzystywane przez bezdomnych jako schronienie.
Był taki moment, że stało tam zaledwie kilka wagonów. Myślałem wtedy, że podjęto "ostateczną decyzję" o oczyszczeniu tych torów ale jak widać wagony jednak wróciły.
Czy któryś z Kolegów wie, co jest powodem puszczania w ostatnich dniach pociągów towarowych w kierunku Tarnowa przez Płaszów i Bieżanów zamiast przez Prokocim Towarowy? W ostatnich latach (głównie za sprawą modernizacji średnicy) zdarzały się zamknięcia ciągu w kierunku wschodnim (PrA i PrB) i przejazdy przez Prokocim Towarowy "pod prąd". Jednak trasowanie towarów przez LK91 (a nie PrC i PrD) sugeruje niemożliwość wjazdu od Olszy/Bonarki zarówno na ciąg PrA/PrB, jak i PrC/PrD. Nie jest to pierwsza tego typu sytuacja, ale jednak rzadka i warta odnotowania.
Tor szlakowy od Płaszowa na PrA jest chwilowo zamknięty. Jazdy na PrC są problematyczne w związku z brakiem blokady dwukierunkowej więc prościej jest przez Płaszów.