• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 61 1
Poniżej dalsza część zdjęć z 2023 roku:

17.jpg

Kraków Główny, EP07-376 złapana jako ostatni pojazd w składzie.

18.jpg

Również Kraków Główny, maszyna torowa nieznanego mi przeznaczenia.

19.jpg

Kraków Prokocim i widoczna w tle kładka już po przebudowie jej części.

20.jpg

Przystanek Kraków Bieżanów, zdjęcie wykonane z kładki.

21.jpg

Kraków Prokocim.

22.jpg

Kraków Prokocim, przy "głównej" drodze prowadzącej do zakładów naprawczych PKP Cargo. Obecnie w tym miejscu nic nie stoi chociaż w swojej historii przebywały tu różne wagony "solo".
.
23.jpg

Kraków Bieżanów.

24.jpg

Zakład Południowy Inter City.

25.jpg

Zakład Południowy Inter City od ul. Półłanki. Były lokomotywy, obecnie nic tam nie stoi odstawione.

26.jpg

Samotna "esemka" przy budynku PKP Cargo przy Bagrach.

27.jpg

Kraków Płaszów obrotnica, przy zakładach Omniloko.

28.jpg

Również Kraków Płaszów przy obrotnicy, z tego co wiem tej lokomotywy już tam nie ma.

29.jpg

Kraków Płaszów, całkiem niezły remont.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
Coś dla miłośników cystern, z wizyty na Łobzowie w Dzień Dziecka:cool:. Dwa przejazdy z jednolitymi składami cystern.

Skoda Ecco Rail, wyłącznie z cysternami Ermewa, ale w różnej kolorystyce:
P1100035.jpg P1100037.JPG P1100038.JPG P1100039.JPG P1100041.JPG P1100043.JPG P1100045.JPG P1100046.JPG P1100047.JPG

EU07-1515 PKP Cargo, z dosyć chyba nietypowym dla tych lokomotyw, składem cystern (nie rozpoznaje przewoźnika) do przewozu oleju jadalnego:
P1100049.JPG P1100050.JPG P1100051.JPG P1100052.JPG P1100054.JPG P1100055.jpg
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 61 1
@Gagar358 Świetne składy uchwyciłeś :) Oj jak bym chciał zobaczyć więc fotek z innymi pociągami z cysternami. Widziałem niedawno jadący w kierunku Bochni skład z "elektrycznym Gagarinem" z jednolitym składem cystern VTG które wyglądało na nówki lub prawie nowe. Niestety, zaskoczył mnie na tyle, że nie zdążyłem cyknąć sensownej fotki :(
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
@Gagar358 Świetne składy uchwyciłeś :) Oj jak bym chciał zobaczyć więc fotek z innymi pociągami z cysternami.
Jak masz taki "apetyt" na cysterny, to bardzo proszę:). Chętnie coś jeszcze pokażę, bo akurat pociągi z cysternami na mojej miejscówce na Łobzowie to, można powiedzieć, codzienność i mam trochę uwiecznionych takich składów.
Nie chciałbym przesadzać z tymi zdjęciami:niepewny: ale mam nadzieję, że nie znudzę nikogo jak w odpowiedzi na Twoje oczekiwanie wrzucę tu jeszcze fotki kilku innych składów. Siłą rzeczy w jednym poście tego nie zmieszczę.

Na początek coś z października 2023 r. Dosyć typowy w obecnych czasach skład ze Skodą Cargounit na czele (swoją drogą, to podobne składy cystern, które tutaj kursują, prowadzą niemal wyłącznie te Skody) :
P1080105.JPG P1080106.JPG P1080107.JPG P1080108.JPG P1080109.JPG P1080110.JPG P1080111.JPG P1080112.JPG P1080113.JPG P1080114.JPG P1080115.JPG

W jednym poście więcej zdjęć takich składów nie zmieszczę, więc następne w kolejnych postach.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
To od razu jeszcze jeden podobny skład z października 2023 r., o tyle może ciekawszy, że mamy tu również rzadko już spotykane w takich mieszanych składach cysterny 406R (GATX) oraz, już niemal obowiązkowo w tego typu składach, niebieskie RTI Wagon czy też dłuższe cysterny GATX z gładkim prostym zbiornikiem, jakich modele robi Brawa - zwracam na to uwagę pod kątem możliwości zastosowania istniejących modeli takich czy innych wagonów (po to też staram się robić jak najwięcej zdjęć przejeżdżających pociągów).
A na czele oczywiście Skoda Cargounit.

P1080188.JPG P1080190.JPG P1080191.JPG P1080192.JPG P1080193.JPG P1080194.JPG P1080196.JPG P1080198.JPG P1080199.JPG P1080200.JPG P1080201.JPG

W następnych postach jeszcze coś z tego roku.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 61 1
Wielkie dzięki za zdjęcia! :D Widać na nich dobrze jak "wymiksowane" są te wahadła cystern jeżeli chodzi o firmy je eksploatujące. O ile jednak dobrze widzę, to na tych zdjęciach jak i też filmach z internetu największą popularnością cieszą się cysterny z logiem GATX. Te 406R niezłe znalezisko, nie wiem czy to kolor na nich tak wypłowiał czy rdza zaczyna je zżerać, wyglądają na mocno wyeksploatowane.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
To, że cysterny z logiem GATX występują najczęściej to raczej nic dziwnego. Jest ich najwięcej, do tego GATX przejął już dość dawno niegdysiejszy park cystern DEC. Natomiast 406R choć już przestarzałe, nadal jeszcze pewna ich ilość jest w ruchu i od czasu do czasu można je spotkać w takich mieszanych składach (co jeszcze pokażę).
No dobra, skoro obiecałem też coś z tego roku, to jeszcze ze dwa składy z kwietnia i maja 2024 r.
Dla odmiany (zamiast Skody Cargounit) na czele składu tym razem TRAXX ORLEN Koltrans z również dość typowym obecnie składem cystern GATX, VTG czy RTI Wagon:
P1090874.jpg P1090875.jpg P1090876.jpg P1090877.jpg P1090878.jpg P1090880.jpg P1090881.jpg
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
To na koniec, tym razem dosyć nietypowy w obecnych czasach, ale tym bardziej ciekawy, skład składający się głównie z dużej ilości tych długich cystern GATX z gładkim prostym zbiornikiem (modele Brawy) typu (wg. gatx.eu) 1085 oraz innych, rzadziej spotykanych typów. Mamy tu również cysterny GATX polskiej konstrukcji - 437R, 452R i znowu 406R.
Od razu muszę się usprawiedliwić, zdjęcia są niestety trochę beznadziejne, jeśli chodzi o ujęcia. Stałem akurat w bardzo kiepskim miejscu (skupisko słupów) do tego robiłem zbliżenie na lokomotywę i wyszło ... :X3:. Normalnie bym ich tu nie publikował ale skoro już robię taki mały "maratonik" to warto pokazać ten skład. A na czele GAMA Lotosu:

P1090977.JPG P1090978.JPG P1090979.JPG P1090980.JPG P1090981.JPG P1090982.JPG P1090983.JPG P1090984.JPG P1090985.JPG P1090986.JPG P1090987.JPG P1090988.JPG P1090989.JPG P1090990.JPG P1090991.JPG
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
No to ponownie Kraków Łobzów. Może to już trochę monotonne, ale w tym roku jak na razie siedzę na miejscu. Jednak tym razem trafiłem na mniej typowe (w tym miejscu) i zarazem ciekawe "okazy", chociaż nie brakło i tych całkiem ... powiedzmy, standardowych.

Czerwcowe popołudnie 07.06.2024 r. okazało się bardzo obfite w przejazdy "towarów", co wcale nie jest tu takie częste. Z jednej strony fart, z drugiej miałem też trochę pecha, bo jeszcze przed dotarciem na docelowe miejsce zaskoczył mnie całkiem fajny mini składzik Ciech Cargo z nówkami wagonów węglarek i "gruszek" tak, że zdążyłem tylko zrobić jeszcze jakieś zdjęcia na odjeździe, ale chyba warto zobaczyć bo widok rzadki:

P1100140.jpg P1100141.jpg P1100142.jpg

Kolejny już raz spotkany tu Traxx SILVA Logistic System ze składem tych samych platform z kontenerami. Myślałem, że nie uda mi się "złapać" samej lokomotywy bo na torze obok "ścigał" się;) z nim Stadler (co widać na pierwszym zdjęciu), jednak jechał na tyle wolno że zdążyłem uchwycić Traxa na pełnym zbliżeniu:

P1100143.JPG P1100144.JPG

Kolejny przejazd to dla mnie coś naprawdę extra - pierwszy raz trafiłem na taką (a właściwie, jak się okaże takie) lokomotywy: 6Dh-1. Tutaj luzak 6Dh-1 018 w całkiem przyjemnych barwach MIRATRANS Intermodal :

P1100145.JPG P1100146.JPG P1100147.jpg

I bardzo już typowy na Łobzowie widok, czyli Skody Cargounit - luzak 181 081-1:
P1100148.jpg

oraz Skoda 181 144-7 z dość typowym (choć może nie do końca) składem cystern (dam sobie może na wstrzymanie ze zdjęciami całego składu bo chyba ostatnio nastąpił pewien przesyt cysternami):
P1100167.jpg

Na koniec tego posta (wszystkiego tu nie zmieszczę) drugi raz w tym dniu lokomotywa 6Dh-1. Tym razem 6Dh-1 021 Grupy ZUE ze składem szutrówek. I tu niestety miałem znowu prawdziwego pecha - równolegle z tym składem pojawił się na sąsiednim torze skład pasażerski. Cyknąłem zdjęcie z daleka myśląc, że nie zdążę zrobić lepszego zanim nie zasłoni go ten pasażerski.
Okazało się, że dało się jednak zrobić drugie zdjęcie, ale na ustawionym już większym zoomie i niestety lokomotywa wyszła już nieco poza kadr. Ale jest tak "urocza" w tym malowaniu, że mimo wszystko warto pokazać i to zdjęcie:


P1100192.JPG P1100193.jpg
cdn.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.907 37 4
Fajne relacje, opisane i zdjęciowo bardzo fajnie. (y) Ten Miratrans 6Dh to stały bywalec Olsztyna gdzie przywozi na platformach naczepy tejże firmy do fabryki opon francuskiego koncernu. A Traxxa takiego w tych barwach ale Captrain to w Olsztynie tylko raz widziałem. Piękny widok. (y)
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
To są jednak talboty Grupy Azoty ;-)

Swoją drogą to pierwszy raz widzę takie jasne malowanie talbotów w Azotach. Patrząc na miejsca zamalowanych oznaczeń, prawie na pewno są to wagony należące wcześniej do firmy CEMET.

33 51 6657 152-1 Fals.jpg

33
51 6657 152-1 Fals | PL-CEMET
st. mac. Sitkówka Nowiny
27.11.2021 | Częstochowa Gnaszyn – Blachownia
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Z kronikarskiego obowiązku...

Dziś (19.07.2024 r.) około godz. 10:00 doszło do pożaru na stacji Kraków Prokocim Towarowy w pobliżu starej wieży do nawęglania parowozów, gdzie odstawione są wycofane z eksploatacji wagony PKP Intercity. Pożar objął jeden wagon 1. klasy typu 112Ag o nr 50 51 19-78 219-9. W akcji gaśniczej brało udział 8 zastępów PSP z JRG nr 4 (Rybitwy) i 6 (Nowy Bieżanów).

Pożary wagonów w tym miejscu to już poniekąd "tradycja". I to się raczej niestety nie zmieni, dopóki te zdewastowane wagony tam stoją i są wykorzystywane przez bezdomnych jako schronienie.

źródło informacji i zdjęć: Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 4 w Krakowie
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 61 1
Pożary wagonów w tym miejscu to już poniekąd "tradycja". I to się raczej niestety nie zmieni, dopóki te zdewastowane wagony tam stoją i są wykorzystywane przez bezdomnych jako schronienie.
Był taki moment, że stało tam zaledwie kilka wagonów. Myślałem wtedy, że podjęto "ostateczną decyzję" o oczyszczeniu tych torów ale jak widać wagony jednak wróciły.
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Czy któryś z Kolegów wie, co jest powodem puszczania w ostatnich dniach pociągów towarowych w kierunku Tarnowa przez Płaszów i Bieżanów zamiast przez Prokocim Towarowy? W ostatnich latach (głównie za sprawą modernizacji średnicy) zdarzały się zamknięcia ciągu w kierunku wschodnim (PrA i PrB) i przejazdy przez Prokocim Towarowy "pod prąd". Jednak trasowanie towarów przez LK91 (a nie PrC i PrD) sugeruje niemożliwość wjazdu od Olszy/Bonarki zarówno na ciąg PrA/PrB, jak i PrC/PrD. Nie jest to pierwsza tego typu sytuacja, ale jednak rzadka i warta odnotowania.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki