Nadszedł długi weekend, więc mimo, że wiele rzeczy wciąż mnie goni, pora na kolejny "update" zdjęciowy.
Na początek zdjęcie nowiutkiej jednostki Impuls 2 dla KMł. W ciągu ostatnich miesięcy pool taboru marszałkowskiego powiększył się o 4 Elfy 2 i 4 Impulsy 2.
Zwykle nie należy fotografować pod słońce, ale to wyjątkowo dobrze wyszło, a na panią na peronie, cóż, nie poradzę, stała tam to i jest na zdjęciu. EN78A-001; Rzezawa; 05 listopada 2021;
Oprócz nowego taboru, także najstarsze, "nowe" jednostki EN77 przeszły naprawę główną na swoje 10 urodziny, wraz z wymianą wnętrza. Zewnętrznie jedyną zauważalną różnicą jest dodanie czarnych łezek w okolicach reflektorów.
Tak więc na tych fotelach poniżej, już więcej nie pojedziemy. EN77 w pierwotnym założeniu miały 1 i 2 klasę, stąd dwa rodzaje foteli.
Te bakłażanowe miały ponadto możliwość wysunięcia siedziska do przodu.
W Krakowie dużo zmian. Poniżej rzecz niesłychana, pociąg SKA3 "trójkątuje" z płaszowa do głównego przez nowo zmodernizowaną bonarkę.
EN64-006; Kraków Bonarka; 14 październik 2021;
Pułapka na pasażerów. Dwa identyczne Elfy 2 przy tej samej krawędzi peronowej na głównym. Teoretycznie perony mają tabliczki opisujące sektory w praktyce nigdy nie są stosowane, poza bodajże Światowymi Dniami Młodzieży, kiedy to na głównym naprawdę był kociokwik.
EN76B-001, oraz EN76B-003; Kraków Główny; 29 październik 2021.
To może do pary jeszcze jedno ładne nocne zdjęcie, porannego Chopina:
EU44-003, a zanim czeski WLABmz 826; Kraków Główny; 09 listopada 2021;
Budowa mostów na Wiśle trwa w najlepsze. Ze względu na to, że środkowy i zachodni powstają równocześnie, to taki maleńki żuraw pomaga nosić elementy na środek rzeki. 22 wrzesień 2012;
Prace trwają nie tylko w centrum. Eurosprinter oczekuje wyjazdu, stojąc na łącznicy LK207, będąc otoczony budową estakady północnej obwodnicy Krakowa. Kawałek dalej postępuje budowa wiaduktu nad torami w przedłużeniu Piasta Kołodzieja, a w planach jest nowy przystanek Kraków Mistrzejowice.
Niestety KMł-y wciąż nie mają zaplecza technicznego z prawdziwego zdarzenia, więc wciąż raczę was szarymi zdjęciami przez brudne szyby...
D-DISPO ES64F4-804, Kraków Dłubnia; 16 lipiec 2021;
To jeszcze od razu drugi do pary, dawna lokomotywa Przewozów Regionalnych, w niecenzuralnym różowym graffiti "pussy magnet" transportujący fenol w cysternach serii Zacens (Poprad'19, Arad'17 i inne)
PL-DISPO ES64F4-453, Rzezawa; 12 lipiec 2021;
Jeszcze jedno biedne zdjęcie, zapewne nie robiące wrażenia na kolegach ze śląska i zachodu, ale austriackie elektrowozy w Krakowie są akurat rzeczą niespotykaną. Jakby ktoś złapał na szlaku z/do Krakowa chętnie się dowiem z jakimi wagonami był widziany. Ja tymczasem zacznę odkładać pieniądze na model do TT-ki, bo taki z pewnością się ukaże, pytanie tylko czy u Tilliga, czy u PIKO...
A-ÖBB X4EA-???; Kraków Nowa Huta; 09 listopada 2021;
Parę dni temu minąłem w Bochni skład, świeżo po rewizji, osiowych wagonów krytych, budowy specjalnej. Niestety na zdjęciach nie dało się odczytać dokładnie rewizji, ale z pewnością jest to kod 10XX. Jak ktoś będzie miał lepsze zdjęcie by to odczytać proszę o linka. Wagony nie mają żadnych detali na niebiesko, jedynie część posiadało logo PKPC niebieskie, a część czarne jak ten poniżej. Gromadka nie była jednorodna, były tam praktycznie wszystkie typy zagranicznej konstrukcji kupione przez PKP: Niesky'95+, Niesky'00+, Ageve'89, Siegen'93+/Zielona Góra'95+;
21 51 2469 105-0 Hbbins-xx 222Kb (N506K, H/DB) Niesky'95; Bochnia; 05 listopad 2021;
To może jeszcze na koniec ładne zdjęcie ET42 z zdwojonym oznaczeniem końca pociągu.
ET42-022; Kraków Prokocim Towarowy PrB; 15 wrzesień 2021;