Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Słownie półtora tygodnia temu złapałem podobny pociąg z cysternami Zacens. Badałem temat tej najczystszej z logo On Rail. To są 73m³ Zacens produkcji TVP z '20. Jest ich tylko 41 w barwach On Rail, i ostatnio zaczęły jeździć po naszym rejonie polski. Na YT też je widać.
Coś ode mnie:
SM42-2300 Kolpremu z 8 platformami D-ERR Sgmmns¹ (Traktsia AD '12)
Bardzo kolorowy zestaw, szczególnie z czerwono-żółtymi muldami; Kraków Prokocim PrD; 10.06.21;
EN57-1229 przejeżdża przez ulicę kamienną w świetle porannego słońca, widać pozostałości po ciężkiej walce z graffiti; 13.06.21;
EN79-005 na nowym moście średnicowym na Wiśle (jednym z przyszłych 3) Widoczne stare austro-węgierskie betonowe filary dawnego mostu,
które zostały wyburzone; Kraków Zabłocie 07.01.21;
Dobry wieczór! Jako że swego czasu często było mi dane odwiedzać różne kolejowe rejony w Krakowie, chciałem się podzielić kilkoma zdjęciami.
Kraków Bieżanów sprzed 3,5 roku. Początkowa faza modernizacji stacji: budowa nowego peronu IV i modernizacja przebiegającego przy nim toru nr 3 oraz przygotowania do budowy przejścia podziemnego, które zastąpi niedługo kładkę nad torami linii nr 91. W tle stacja Kraków Prokocim Towarowy PrB i trzy pociągi towarowe oczekujące na wyjazd w kierunku nieistniejącego już dziś podg. Gaj (obecnie Kraków Złocień). Jako pierwszy skład węglarek PKP CARGO z rudą (głównie niskoburtowych Eamos 401Zp, ale można zobaczyć także dwie Eamos 401Zk, których dzisiaj już w ruchu handlowym nie widuję). Za nim skład słowackich platform krytych jadący do Hanisk pri Košiciach przez Muszynę i Plaveč (wówczas relację tę obsługiwał LOTOS Kolej, dziś robi to Freightliner PL). Jako ostatni skład białych gazówek (zapewne prowadzony lokomotywą LOTOS Kolej lub PKP CARGO). Dalej dwa rzędy odstawionych wagonów krytych z rodziny 208K, część już w niebieskim malowaniu PKP CARGO, które wywiezione zostały na kasację na przełomie października i listopada 2018 roku.
Kraków Bieżanów, 10.12.2017
Początek roku 2018 na stacji Kraków Prokocim Towarowy PrD. Na pierwszym planie wygaszony ET22-910 w nietypowym jak na PKP CARGO, szaro-czerwonym malowaniu. Była to propozycja nowych barw firmy wprowadzana kilka lat temu, z której jednak się wycofano – w tych barwach jeździ cała seria EU46 (Vectrony MS) oraz właśnie ta jedna sztuka ET22. Malowanie to wprowadzono również na niewielkiej liczbie wagonów. Jako drugi wygaszony ET22-099 już w zwykłym malowaniu spółki. Na sąsiednim torze wygaszona Škoda z ciekawym składem rur na platformach ustawiona w kierunku podg. Gaj. Na kolejnych torach dwa składy słowackich platform krytych, skład węglarek PKP CARGO oraz wagony używane przy modernizacji krakowskiego węzła kolejowego: radwany CTL Logistics, szutrówki i platformy PNUIK Kraków.
Te czeskie i słowackie wagony (jak i sama SM42-2613) od pewnego czasu często stacjonują w Krakowie Prokocimu Towarowym PrD, zarówno próżne jak i z tłuczniem. Kruszywo idzie na modernizację linii Kraków Główny Towarowy – Podłęże. Jako ciekawostkę mogę dodać, że te czeskie Ua 418 są polskiej produkcji. Czesi zachowali typ 418V w oznaczeniu, tyle że bez literki. Należą one do firmy TSS Cargo a.s. z Ostravy (CZ-TSSC).
83 54 9200 694-4 Ua 418 | CZ-TSSC st. mac. Ostrava hlavní nádraží 19.04.2021 | Kraków Prokocim Towarowy PrD
Natomiast słowackie wagony Faccs należą do firmy Cargo Wagon a.s. (SK-CWAG), której udziałowcami są ZSSK CARGO (słowacki państwowy przewoźnik towarowy) i niemieckie VTG zajmujące się wynajmem wagonów.
Pawelec - też wiele razy zastanawiałem się nad tym, o co pytasz. Ja raczej jadę na wyczucie łącząc focenie z przyjemnością przebywania w lesie z moich obserwacji wynika, że na pewno pociągu nie uświadczysz ani w sobotę, ani w niedzielę. Natomiast od poniedziałku do piątku jest to trochę loteria. Albo coś pojedzie albo będziesz liczył chmury na niebie 12 maja udało się złapać Ludmiłę w lesie tylko dzięki temu, że pojechaliśmy całą ferajną na lody do Krzeszowic. Ludkę najpierw zobaczyłem jak stoi na torach stacji Krzeszowice, a po kilku minutach jak odjeżdża do kopalni po wagony. No to my sruuuu do wozu i dalej gonić za Ludką w stronę kopalni
Uzbierało mi się trochę zdjęć więc wrzucę tutaj te które moim zdaniem są najciekawsze. Zdaję sobie sprawę, że niektóre maszyny były pewnie widziane miliony razy i są swoistą "codziennością" ale coś co jest na porządku dziennym dziś, jutro może tego nie być - więc chyba warto uwiecznić co porusza się po torach Krakowa. Oprócz dworca w Skawinie wszystkie zdjęcia są zrobione na terenie Krakowa od początku tego roku aż do teraz.
Wspomniany dworzec w Skawinie, ładnie wyremontowany. Przy okazji modernizacji peronów usunięto niestety przejście nad torami.
Przeniesiemy się teraz na Bieżanów oglądając okolice kładki, zakładów naprawczych oraz lokomotywowni IC.
31 maja Puszcza Dulowska. Skład pełnych wagonów Facc i Eamos, prowadzony przez SM42-1280 i SM42-1282, z kopalni w m. Zalas do stacji Krzeszowice. Tuż po minięciu przejazdu pociąg utknął na kilka minut w miejscu.
Przenosimy się w okolice pętli nawrotowej łączącej grupę przelotową NHA z resztą stacji towarowej Kraków Nowa Huta i umożliwiającej wjazd i wyjazd z kombinatu w kierunku zachodnim bez konieczności manewrów. Niestety nic nie jechało po dwóch widocznych po prawej torach pętli, ale pojawił się Dragon na biegnącym wzdłuż niej torze nr 2 linii kolejowej nr 95.
Freightliner PL sp. z o.o. | E6ACTd-104 ze składem słowackich platform krytych jedzie szlakiem podg. Kościelniki – Kraków Nowa Huta NHA. 06.07.2021 | Kraków
I rzecz rzadko widywana w Krakowie, a mianowicie wagon do przewozu samochodów w składzie pociągu mieszanego spółki PKP CARGO rel. Kraków Nowa Huta – Tarnowskie Góry. Należy on do firmy MOSOLF (F-MOS), która zajmuje się przewozami samochodów zarówno po torach, jak i po drogach. Według informacji na swojej stronie posiadają 350 piętrowych wagonów, co najmniej dwóch typów (na stronie widać ten drugi).
Było takie miejsce w Polsce, skrzyżowanie pod kątem prostym dwóch linii kolejowych.
W Krakowie też jest coś takiego. Wprawdzie to boczne tory w okolicy trójkąta przy podstacji trakcyjnej w Płaszowie, a nie linie - ale zawsze to oryginalne skrzyżowanie torów.
Wycięto zarośla przy okazji budów w okolicy i ukazało się ludzkim oczom.
Jak tak trafić: do końca ul. Gierymskich, przez przerwę w kolejowym ogrodzeniu, przekroczyć cztery zarośnięte szyny (rozjazd trójkąta) i kilkadziesiąt metrów w lewo.