• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej wąskotorowa na tor 5” skala 1:4,7 ( kolej ogrodowa )

OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
Aktualnie skończyłem malowanie konstrukcji, a zaczął się montaż wagonu.

wag kryt 35 org.jpg


wag kryt 36 org.jpg


Farbę podkładową nakładałem wałkiem i pędzlem (w zakamarkach). Bałem się, że sprayem nie wszędzie dotrę a jeszcze porobię zacieki. Użyłem farby podkładowej z utwardzaczem – miałem wcześniej kłopoty z farbą podkładową która w 48 godzin nie utwardziła się i przereagowała później z farbą zasadniczą (to był koszmar!).

Farbę zasadniczą nałożyłem sprayem.

Na płaskich powierzchniach lekko przebija struktura wałka. W środku ramy ślady pędzla jednak są (użyłem niestety za dużego pędzla), ale będą niewidoczne.

wag kryt 37 org.jpg


Rama wagonu jest konstrukcja stalową spawaną z wypałek z lasera ( jak widać było na wcześniejszych obrazkach).

Konstrukcja pudła jest głównie z kątowników stalowych i giętych blaszanych zastrzałów skręcona śrubami zgodnie z zastosowanymi w oryginale nitami. Śruby mają łeb soczewkowy imbusowy, który imituje nit ale ma otwór na limbus – co nie przeszkadza mi to specjalnie (można kiedyś to zaślepić). Wszystkie śruby mają na gwincie kapkę kleju do gwintu by zabezpieczyć przed odkręcaniem. Śruby które mocują resory mają / będą miały nakrętki samohamowne.

wag kryt 38 org.jpg


wag kryt 39 org.jpg


Wagon chcę już uruchomić chociaż będzie on niekompletny. Będzie brakować drzwi przesuwnych oraz paru elementów.
 
OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
dostawiam do powyższego zdjęcia model lokomotywy i wagonu
(model wagonu jest inny i mniejszy niż prezentowany w 1:1)

wag kryt 50.jpg


wagon udało się uruchomić, będę nad nim dalej pracować, dach jest do poprawy-sklejka nie chciała współpracować
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
Przedstawiam kilka wakacyjnych zdjęć z wizyty w Ogrodzieńcu.

Ogrodzieniec 2023-001.jpg

W parku jeździ już nowo zakupiona SM42 (skala 1:6 tor 7,25") - na zdjęciu obok lokomotywy wąskotorowej GLS30 (skala1:4,7 tor 5")

Ogrodzieniec 2023-003.jpg


Ogrodzieniec 2023-004.jpeg


Ogrodzieniec 2023-005.jpg


Ogrodzieniec 2023-002.jpg

A tu próby z postacią w tej skali.
W roli mechanika lalka ze specjalnie uszytymi spodniami roboczymi.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
Ta " Stonka" wygląda niczym ta z Nietoperka ( pomijając malaturę)...
A "Edek z fabryki kredek" mnie poprostu rozwalił:ROFL::ROFL::ROFL:

Pozdr i spokojnosci na urlopie,...
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
62 0 0
Yh, szczerze zazdroszczę, w przeciwieństwie do tych filigranowych dupereli w H0e akurat zabawa faktycznymi narzędziami poszłaby mi nieporównywalnie zgrabniej, tylko gdzie to potem postawić :)
 
OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
Taka mała uwaga (już raczej na przyszłość) - deski podłóg wagonów były zwykle kładzione poprzecznie do ostojnic, a nie wzdłuż nich.
Na szczęście w wagonie krytym nie będzie się to rzucało w oczy, gdy drzwi będą zamknięte. ;)
ale w tym konkretnym wagonie deski były położone podłużnie - może to i jest nietypowo ;) (może dlatego, że jest stosunkowo krótki)
- robię tak jak było i tyle. Wagon robiony jest wg istniejącego obiektu.

Dodam jeszcze, że z moich obserwacji wynika, że deski wewnątrz wagonów często nie były niczym malowane.
Zdecydowałem jednak o pomalowaniu drewnochronem bo nie chciałem by wnętrze było opalcowane.

Poniżej wnętrze oryginału 1:1
wag kryt 42.jpg
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.502 19 9
ale w tym konkretnym wagonie deski były położone podłużnie [...] Poniżej wnętrze oryginału 1:1
Dlatego napisałem "zwykle". ;) Ale skoro jest inaczej, to nie ma dyskusji.
W tym konkretnym przypadku, który pokazałeś na zdjęciu, przy tak gęsto umieszczonych poprzecznicach, podłużne rozmieszczenie desek podłogi ma faktycznie swoje uzasadnienie.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
645 3 0
Wydaje mi się, że znaczenie ma także długość wagonu wpływająca na to jak długie deski należałoby na podłogę wagonu użyć. W dość krótkich wagonach wąskotorowych można podczas układania podłogi "operować" deskami tak długimi jak długość wagonu. W wagonach normalnotorowych byłoby to raczej utrudnione choć deskę długą na 20 metrów a nawet i więcej tartak dałby radę wystrugać :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Inne ciekawostki 472

Podobne wątki