• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej wąskotorowa na tor 5” skala 1:4,7 ( kolej ogrodowa )

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.226 508 29
#22
Będąc w Ogrodzieńcu zrobiłem fotkę w "szopie" bez pozwolenia oczywiście bo parowozu który stał przed Pan nie pozwolił sfotografować, nie pamiętam czy to ten z filmu.

To co w środku.

DSC_0216.JPG
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
646 3 0
#26
Paweł R napisał(a):
Będąc w Ogrodzieńcu zrobiłem fotkę w "szopie" bez pozwolenia oczywiście bo parowozu który stał przed Pan nie pozwolił sfotografować
Ten "Pan" to był już chyba inny "Pan" niż ten z którym właśnie w Ogrodzieńcu - przez miasteczko to podczas powrotu z jakiejś delegacji przejeżdżałem i gdy zobaczyłem szyld z napisem "kolejka" musiałem wykonać gwałtowny skręt (90 stopni) w lewo - pewnie z kilkanaście już lat temu rozmawiałem. Wydał mi się bardzo sympatyczny i rozmowny i o tej kolejce wiele informacji mi udzielił. Nie mieli wtedy parowozu tylko tego diesla i wagoniki do przewozu dzieciaków, więc pewnie dlatego zdjęć nie robiłem. Może by się też nie zgodził a może wtedy mój telefon nie miał jeszcze aparatu, dawne czasy. No i dowiedziałem się że parowóz będą ściągać z Nowej Zelandii, i że osoba która go będzie prowadzić musi mieć uprawnienia maszynisty jak na prawdziwej kolei. I pewnie coś tam jeszcze opowiadał ale moje komórki mózgowe, w których ta informacja została zapisana uległy już chyba degradacji.

jaco3011 napisał(a):
Nie mam, nawet roweru nie przerabiałem na szynowy.
No to taka inspiracja do przeróbki.

FARO.JPG


Maszyna ta stała na stacji kolejowej w Faro w Portugalii, którą to w zamierzchłych czasach (rok 2009) odwiedziłem no bo ileż można leżeć na plaży i obżerać się bez umiaru z powodu wykupienia opcji "all inclusive".:)
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
#29
... a przepraszam, w tym całym czarze wspomnień...
Seria 81 wagonów metra (warszawskiego).
Były to dokładniej pisząc rolki z igiełkami od styczników kułakowych ( z wału kułakowego) służące jako rolki toczace się po szynie (powierzchni tocznej).
Reszta konstrukcji to chyba był profil 20 x 40mm i rower mtb z kołami na 26 cali.

Pozdrawiam,...
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
646 3 0
#30
Harry Potter napisał(a):
Były to dokładniej pisząc rolki z igiełkami od styczników kułakowych ( z wału kułakowego) służące jako rolki toczace się po szynie (powierzchni tocznej).
Pomimo tego że w dyplomie ze studiów - który to gdzieś w nieznanym mi miejscu kiedyś schowałem - zostało napisane "magister inżynier mechanik" domyślam się tylko ooo sssoooo chodzi. :) No ale w rubryce specjalność nadrukowano "lotnicze systemy sterowania" więc igiełki i wały kułakowe są mi ideologicznie obce, choć różne dziwne przedmioty typu metrologia czy odlewnictwo że o fizyce atomowej nie wspomnę też zaliczyłem. :)

W "zawodzie" pracowałem jeden miesiąc i dwadzieścia kilka dni :X3: więc poproszę o jakieś zdjęcia tej konstrukcji jeśli takowe istnieją :)
 
Ostatnio edytowane:

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
245 52 0
#34
A z boku napis "Union Pacific"?

Jak w takich kolejkach ogrodowych wyglądają sprzęgi? Każdy model ma taki typ, jaki był w jego rzeczywistym odpowiedniku?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
#35
A z boku napis "Union Pacific"?

Jak w takich kolejkach ogrodowych wyglądają sprzęgi? Każdy model ma taki typ, jaki był w jego rzeczywistym odpowiedniku?
.
Jest to replika jednego z dwóch wąskotorowych parowozów zbudowanych w latach 20-tych dla kolei mineralnej Uintah Railway Company. Producentem był Baldwin w Philadelphii a kolej pracowała na granicy Colorado i Utah. https://images.app.goo.gl/KgmK6B8qfwZpbr8B6
W roku 1940 kolej zamknięto a parowozy sprzedano do Sumpter Valley RR w Oregon. W 1947r. oba parowozy sprzedano do Gwatemali.
 
OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
#36
A z boku napis "Union Pacific"?

Jak w takich kolejkach ogrodowych wyglądają sprzęgi? Każdy model ma taki typ, jaki był w jego rzeczywistym odpowiedniku?
Lokomotywy z toru 600mm, który skaluję przeważnie mają sprzęgi na wysokości: 340, 360, 380, 400, 440.

Kiedy rozpocząłem budowę kolejki to nie przejmowałem się sprzęgami, ponieważ lokomotywa GLS ma sprzęg budowlany - wielopoziomowy.
Dla wagonów wybrałem prosty sprzęg typu "górniczego"do którego mogę podpinać GLS-ę . Srzęgi buduję amortyzowane sprężyną. System ten można było też łatwo dostosować do orczyków stosowanych w taborze kolegi Baldwina (dlatego mój wagom ma dodatkowe łańcuchy).

Sprzęgi2.jpg

Sprzęgi31.jpg

Proszę mieć na uwadze, że to mój (przegadany z kolegą) pomysł na sprzęg, a nie żaden standard.
Sprzęgi1.jpg


Po czasie okazało się, że mam sprzęgi na wysokości "sprzęgu tramwajowego" który stosują Czesi z SMPD i że mogę się łączyć za pomocą prostej przejściówki z ich systemem.

Sprzęgi.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
245 52 0
#37
Lokomotywy z toru 600mm, który skaluję przeważnie mają sprzęgi na wysokości: 340, 360, 380, 400, 440.

Kiedy rozpocząłem budowę kolejki to nie przejmowałem się sprzęgami, ponieważ lokomotywa GLS ma sprzęg budowlany - wielopoziomowy.
Dla wagonów wybrałem prosty sprzęg typu "górniczego"do którego mogę podpinać GLS-ę - . System ten można było też łatwo dostosować do orczyków stosowanych w taborze kolegi Baldwina (dlatego mój wagom ma dodatkowe łańcuchy).

Proszę mieć na uwadze, że to mój (przegadany z kolegą) pomysł na sprzęg, a nie żaden standard.


Po czasie okazało się, że mam sprzęgi na wysokości "sprzęgu tramwajowego" który stosują Czesi z SMPD i że mogę się łączyć za pomocą prostej przejściówki z ich systemem.
A modele kolei ciężkiej? Na przykład rzeczony parowóz ma amerykański sprzęg Janneya, tabor PKP powinien mieć sprzęgi śrubowe, a tabor szerokotorowy sprzęgi SA-3. Itepe itede.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
#39
W szerokim świecie jest różnie i niekoniecznie modelowo .
W obrębie jednego klubu jest pewna unifikacja ,ale budując model dobrze mieć możliwość wymiany sprzęgu .
Orczykowe owszem modelowe ale w praktyce sprawiają pewne problemy , lepiej spisują się rozwiązania amerykańskie .
W tej chwili pracuje nad wagonami typu Pechot i sprzęgi będą takie jak w oryginale , nie powinno być problemów podczas jazdy .
120645838_o.jpg
 
OP
OP
M.A.feldbahn
Reakcje
226 0 0
#40
.
Jest to replika jednego z dwóch wąskotorowych parowozów zbudowanych w latach 20-tych dla kolei mineralnej Uintah Railway Company. Producentem był Baldwin w Philadelphii a kolej pracowała na granicy Colorado i Utah. https://images.app.goo.gl/KgmK6B8qfwZpbr8B6
W roku 1940 kolej zamknięto a parowozy sprzedano do Sumpter Valley RR w Oregon. W 1947r. oba parowozy sprzedano do Gwatemali.
Czy parowóz ten w oryginale jeździł po torze 914mm?
Jeżeli tak to byłby w skali 1:5 bo 914/184 ?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Inne ciekawostki 472

Podobne wątki