Trudno ruszyć tyłek i coś napisać. Trzy miesiące obsuwy, ciągle odkładam napisanie czegokolwiek, a nadal trudno przedstawić jakąś bardziej złożoną relację, więc może wrzucę jakieś podsumowanie tego, co ostatnio udało mi się zdziałać. Gdzieś na początek lutego wybrałem się do Wrocławia. Wypad nie był ukierunkowany pod kolej, jednak odwiedziliśmy Nadodrze, oczywiście zrobiłem też kilka zdjęć wrocławskich tramwajów. Na zdjęciu 105NaWr #2426 na linii 1 w kierunku Poświętnych wjeżdża na przystanek Dworzec Nadodrze.
Potem, kilka dni później, Rugia. Da się - całoroczna linia wąskotorowa, długość chyba coś około 24 kilometry. Odwiedziłem trzy stacje - Sellin Ost, Gohren i Putbus. Oczywiście również skorzystałem z połączenia. W wagonie oczywiście ciepło, piecyk węglowy rozhajcowany. Dla ludzi jeżdżących tym wszystko jest zupełnie normalnie... Ogólnie Sellin jest nadmorskim kurortem, półtora kilometra i mamy wąską plażę, w lato pociągi muszą być oblegane. Ale był luty i puste ulice. Na zdjęciu 99 4632 z pociągiem Putbus - Gohren.
Jeszcze zdjęcie z Putbus. Stacja Putbus kojarzy mi się z Pleszewem - mamy krótką linię trójszynową. Oczywiście jest to taki Pleszew ze cztery razy większy. Sploty, sploty wszędzie. Na focie 99 4801 z kursem do Gohren. Tak w ogóle, to jest tu kształtka. Kształtka z napędem elektrycznym.
Gdy tak nie miałem co robić w wolnym czasie, stwierdziłem, że pojadę sobie gdzieś. Jako cel obrałem Pleszew, jako relatywnie bliski. Albert 810 569 stoi na stacji Pleszew Wąsk. Ogólnie bardzo podoba mi się cała linia 272 do Kluczborka, jest w starym klimacie. Pleszew też. Dobre wrażenie robi Pleszew Miasto - zadbany i to bardzo. W budynku biblioteka, podsypka czysta. Problem jest jednak taki, że na cele kulturowe zaadaptowano też część szopy, wobec czego część lokomotyw nocuje na powietrzu.
Bardzo głośna ostatnio sprawa EU07-052 po wycofaniu EP07-174. Krótko po uruchomieniu dowiedziałem się, że ta maszyna będzie jechać przez Poznań na IC Piaście, wobec czego ruszyłem na Garbary. Ogólnie lokomotywa robi wrażenie, jednak rzuca się w oczy brak tablic, jak na razie zrobione trochę na odwal. Słyszałem jednak, że mają dorobić, lecz nie potrafię do końca zweryfikować poprawności tej informacji.
Ostatnio też wybrałem się do Legnicy na Strzegomkę, pociąg z SU45. Do Strzegomia SU42-536, potem tandem. Sama SU42 jest raczej oszukana, malowanie zupełnie fałszywe, o halogenach nie wspominając. Co do SU45 nie mam pytań.
Celem przejazdu była Grabina Śląska. Oczywiście nie sama stacja, która jest krótko mówiąc obrzydliwa, lecz estakada. Obiekt robi wrażenie, a na szlaku wystawało pełno ludzi, nierzadko z drabinami i innymi udogodnieniami. Fota ze Strzegomia.
Ostatnio, tydzień temu na BWE dwa razy pojawiła się EP05-23. Puszczenie jednosystemowego loka było możliwe, ponieważ pociąg dojeżdżał wówczas tylko do Rzepina, dalej BUS - strajki. Szansa jedna na sto, kiedy następnym razem Czech będzie u nas? Tu zdjęcie z Ronda Kaponiera w Poznaniu.
To tyle,
DCN.
Potem, kilka dni później, Rugia. Da się - całoroczna linia wąskotorowa, długość chyba coś około 24 kilometry. Odwiedziłem trzy stacje - Sellin Ost, Gohren i Putbus. Oczywiście również skorzystałem z połączenia. W wagonie oczywiście ciepło, piecyk węglowy rozhajcowany. Dla ludzi jeżdżących tym wszystko jest zupełnie normalnie... Ogólnie Sellin jest nadmorskim kurortem, półtora kilometra i mamy wąską plażę, w lato pociągi muszą być oblegane. Ale był luty i puste ulice. Na zdjęciu 99 4632 z pociągiem Putbus - Gohren.
Jeszcze zdjęcie z Putbus. Stacja Putbus kojarzy mi się z Pleszewem - mamy krótką linię trójszynową. Oczywiście jest to taki Pleszew ze cztery razy większy. Sploty, sploty wszędzie. Na focie 99 4801 z kursem do Gohren. Tak w ogóle, to jest tu kształtka. Kształtka z napędem elektrycznym.
Gdy tak nie miałem co robić w wolnym czasie, stwierdziłem, że pojadę sobie gdzieś. Jako cel obrałem Pleszew, jako relatywnie bliski. Albert 810 569 stoi na stacji Pleszew Wąsk. Ogólnie bardzo podoba mi się cała linia 272 do Kluczborka, jest w starym klimacie. Pleszew też. Dobre wrażenie robi Pleszew Miasto - zadbany i to bardzo. W budynku biblioteka, podsypka czysta. Problem jest jednak taki, że na cele kulturowe zaadaptowano też część szopy, wobec czego część lokomotyw nocuje na powietrzu.
Bardzo głośna ostatnio sprawa EU07-052 po wycofaniu EP07-174. Krótko po uruchomieniu dowiedziałem się, że ta maszyna będzie jechać przez Poznań na IC Piaście, wobec czego ruszyłem na Garbary. Ogólnie lokomotywa robi wrażenie, jednak rzuca się w oczy brak tablic, jak na razie zrobione trochę na odwal. Słyszałem jednak, że mają dorobić, lecz nie potrafię do końca zweryfikować poprawności tej informacji.
Ostatnio też wybrałem się do Legnicy na Strzegomkę, pociąg z SU45. Do Strzegomia SU42-536, potem tandem. Sama SU42 jest raczej oszukana, malowanie zupełnie fałszywe, o halogenach nie wspominając. Co do SU45 nie mam pytań.
Celem przejazdu była Grabina Śląska. Oczywiście nie sama stacja, która jest krótko mówiąc obrzydliwa, lecz estakada. Obiekt robi wrażenie, a na szlaku wystawało pełno ludzi, nierzadko z drabinami i innymi udogodnieniami. Fota ze Strzegomia.
Ostatnio, tydzień temu na BWE dwa razy pojawiła się EP05-23. Puszczenie jednosystemowego loka było możliwe, ponieważ pociąg dojeżdżał wówczas tylko do Rzepina, dalej BUS - strajki. Szansa jedna na sto, kiedy następnym razem Czech będzie u nas? Tu zdjęcie z Ronda Kaponiera w Poznaniu.
To tyle,
DCN.
- 2
- 6
- 1
- Pokaż wszystkie