• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej SOWIOGÓRSKA- makieta.

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#49
No dobrze to w takim razie pora na wywód.
Innej długości są parowozy wąskotorowe a innej normalnotorowe (chociaż wątpię żeby na takiej stacji była konieczność obracania Ty2). Przy takiej stacji gdzie są tylko po dwa tory gotowe do przyjęcia pociągu, nie sądzę żeby wybudowano obrotnicę. Raczej stosowano by parowozy odpowiednie do prędkości drogowej które nawet przy jeździe do tyłu nie miałyby problemu z osiągnieciem tej prędości. Poza tym obrotnica na splocie jest trochę nieprzemyślanym pomysłem skoro jest to tor przeładunkowy. Lepiej nie kombinuj zbytnio bo do obrotnicy to pasowałaby lokomotywownia i to więcej niż jednostanowiskowa.
Od biedy można wcisnąć gdzieś mała obrotnicę na wąskim torze np. dla jednokierunkowego wagonu motorowego - chociaż wątpię czy jest to klimat dolnośląski - bardziej żuławski...
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
#52
No w tym przypadku mamy doczynienia z kolejką górską i jak mnie wzrok nie myli, jest to tylko normalny tor. Widać, że obrotnica jest przystosowana wielkościowo dla loka, który zmieści się w szopie.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#56
No tak tylko początkowo słyszałem coś o Dolnym Śląsku, a tutaj podpieramy sie Szwajcarią. Zaraz będziemy dawać przykłady ze Szwecji, i jeszcze o kilometrowych pociągach z USA...
 
OP
OP
klepa79

klepa79

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
Rutek napisał(a):
No tak tylko początkowo słyszałem coś o Dolnym Śląsku, a tutaj podpieramy sie Szwajcarią. Zaraz będziemy dawać przykłady ze Szwecji, i jeszcze o kilometrowych pociągach z USA...
Nie to tylko przykład nic więcej.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#58
Lepiej nie przekombinowywać na pierwszej makiecie. A jak pierwszą się zrobi można myśleć co by tu dalej zrobić. Obrotnica z 4 szynami będzie wymagała trochę pracy. Może pojeździj trochę po Dolnym Śląsku i popatrz co zostało na stacjach, co najczęściej było spotykane.
 
OP
OP
klepa79

klepa79

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#59
Tylko te wszystkie stacje już nie istnieją, albo wszystko rozebrane, ale trza by był szukać na stacjach które zostały Dzierżoniów, Świdnica, Ząbkowice Śląskie itp.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
#60
Zamiast kombinować weź ten plan Srebrnej Góry podziel go wzdłuż na pół ,weź górną połówkę i zrób z niej stację styczną z wąskotorową ,bez przecinania torów ,a obrotnice raczej zostaw na póżniej jak już uporasz się ze zwykłym układem torowym.
Zacznij od prostych spraw i prostych układów torowych, a może nawet zacznij od wykonania budynku stacji ,małej szopy dla wąskotorówki ,zasieku węglowego i jeśli z tym się uporasz to może i z resztą też.
Najważniejsze zacząć robić cokolwiek a plany ,no cóż zmienisz je pewnie w trakcie pracy jak tylko na sucho ustawisz budynki i tory.
Polecam wykonania rysunku torów na kawałku papieru i ułożeniu z takiego planowanego układu 1:1 w skali i wtedy przekonasz się ile potrzeba na to miejsca.
 

Podobne wątki