Decyzja zapadła! Ino pioch!
Planuję budowę stacji kolei piaskowej Pyskowice. Miał być inny projekt, ale zrewidowałem plany i miłość do piasku wróciła na pełną skalę! Przyjąłem trend, aby oddać możliwie najbardziej, jak to możliwe rzeczywistość. Parę miesięcy szukania, czytania, zdobywania zdjęć i map. W efekcie wyszło, że niestety nikt poza Weinertem nie produkuje rozjazdów krzyżowych 6 stopniowych dlatego padło na tego producenta - tory code 75. Założenie jest takie, że obecnie pracuję nad taborem, a później przejdę do budowli. Nie chcę ruszać ze skrzynkami do czasu, jak nie powstanie 90% obiektów budowlanych. Udało się zdobyć mapy lotnicze z lat 70-tych i chcę możliwie najwierniej oddać tamten okres. Rozważam jedynie uproszczenie układu torowego w obszarze torów wjazdowych do lokomotywowni.
Pierwotnie zakładałem uproszczone torowisko będące kombinacją układu sprzed wojny i po, aby cała stacja mieściła się w szerokości 90 cm. Koncepcja ta pozwalała zrealizować te założenie i podzielić stację również na równe części poza obszarem parowozowni.
Zdecydowałem się jednak na okres lat 70-tych, a wtedy już były dwa tory do Czechowic. W kierunku Dramy istniały dwa tory, ale tutaj zdecydowałem się zamknąć jeden tor, jak to miało miejsce już w latach 80-tych. W latach 50-tych zbudowana została nowa nastawnia i rozbudowano układ torowy i zakładam taki plan. Niestety 50mm między torami postanowiłem zwiększyć do 57mm względem powyższego układu, bo obawiam się o skrajnię i zachowanie wagonów z rolkami przy semaforach. Niestety wówczas nie da się podzielić modułów na równe części i wkrada się tutaj długościowy chaos oraz zwiększenie szerokości modułów. Między torem nad wyciągiem Teudloffa i nim samym był jeszcze jeden tor, który w zasadzie służył do odstawiania wagonów i z niego chcę zrezygnować. Nie ma go na planie, co pozwala zrezygnować z 2 rozjazdów i 1 anglika.
Zaczynam kompletować układ torowy, co najpewniej potrwa nie rok i nie dwa… dlatego już teraz chętnie poznam wasze uwagi i opinie na temat tego, co narysowałem. W zasadzie jest to układ przeniesiony bezpośrednio z planów, zdjęć i map. Nie widać na nich wszystkich tarcz i semaforów, co może wymagać jeszcze drobnej korekty. Numery semaforów i tarcz do uzupełnienia. Dojdą też niewielkie obiekty gospodarcze przy obszarze obrządzania parowozów. Za parowozownią przytulony będzie budynek gospodarczy, warsztatowy, administracyjny i socjalny. Za przejazdem powstanie krótki peron obsługujący pociągi rozwożące pracowników. Nad przejazdem są zatoczki dla autobusów komunikacji miejskiej. Po prawej budynek mieszkalny dla pracowników i obok skład piasku obsługiwany przez wagony 418V. Między obiektami parowozowni, a przystankami autobusowymi już w latach 70-tych były... uwaga! Korty tenisowe - dwa! Z tego obiektu jednak zrezygnuję, bo nie wpisuje mi się on w mój obraz epoki pary... może uda się znaleźć materiały dokładnie obrazujące ten obszar sprzed ich powstania.
Moim marzeniem jest wersja prezentacyjna z fryzem, ale na czołach planuję kształt dopasować do profilu przejściowego, aby w razie chęci połączyć się z szerszym gronem miłośników kolei piaskowej i nie tylko.
Zapraszam do wnoszenia uwag i krytyki. Poniżej rysunki pozwalające nieco dokładniej zobaczyć szczegóły...
Ino pioch!
Planuję budowę stacji kolei piaskowej Pyskowice. Miał być inny projekt, ale zrewidowałem plany i miłość do piasku wróciła na pełną skalę! Przyjąłem trend, aby oddać możliwie najbardziej, jak to możliwe rzeczywistość. Parę miesięcy szukania, czytania, zdobywania zdjęć i map. W efekcie wyszło, że niestety nikt poza Weinertem nie produkuje rozjazdów krzyżowych 6 stopniowych dlatego padło na tego producenta - tory code 75. Założenie jest takie, że obecnie pracuję nad taborem, a później przejdę do budowli. Nie chcę ruszać ze skrzynkami do czasu, jak nie powstanie 90% obiektów budowlanych. Udało się zdobyć mapy lotnicze z lat 70-tych i chcę możliwie najwierniej oddać tamten okres. Rozważam jedynie uproszczenie układu torowego w obszarze torów wjazdowych do lokomotywowni.
Pierwotnie zakładałem uproszczone torowisko będące kombinacją układu sprzed wojny i po, aby cała stacja mieściła się w szerokości 90 cm. Koncepcja ta pozwalała zrealizować te założenie i podzielić stację również na równe części poza obszarem parowozowni.
Zdecydowałem się jednak na okres lat 70-tych, a wtedy już były dwa tory do Czechowic. W kierunku Dramy istniały dwa tory, ale tutaj zdecydowałem się zamknąć jeden tor, jak to miało miejsce już w latach 80-tych. W latach 50-tych zbudowana została nowa nastawnia i rozbudowano układ torowy i zakładam taki plan. Niestety 50mm między torami postanowiłem zwiększyć do 57mm względem powyższego układu, bo obawiam się o skrajnię i zachowanie wagonów z rolkami przy semaforach. Niestety wówczas nie da się podzielić modułów na równe części i wkrada się tutaj długościowy chaos oraz zwiększenie szerokości modułów. Między torem nad wyciągiem Teudloffa i nim samym był jeszcze jeden tor, który w zasadzie służył do odstawiania wagonów i z niego chcę zrezygnować. Nie ma go na planie, co pozwala zrezygnować z 2 rozjazdów i 1 anglika.
Zaczynam kompletować układ torowy, co najpewniej potrwa nie rok i nie dwa… dlatego już teraz chętnie poznam wasze uwagi i opinie na temat tego, co narysowałem. W zasadzie jest to układ przeniesiony bezpośrednio z planów, zdjęć i map. Nie widać na nich wszystkich tarcz i semaforów, co może wymagać jeszcze drobnej korekty. Numery semaforów i tarcz do uzupełnienia. Dojdą też niewielkie obiekty gospodarcze przy obszarze obrządzania parowozów. Za parowozownią przytulony będzie budynek gospodarczy, warsztatowy, administracyjny i socjalny. Za przejazdem powstanie krótki peron obsługujący pociągi rozwożące pracowników. Nad przejazdem są zatoczki dla autobusów komunikacji miejskiej. Po prawej budynek mieszkalny dla pracowników i obok skład piasku obsługiwany przez wagony 418V. Między obiektami parowozowni, a przystankami autobusowymi już w latach 70-tych były... uwaga! Korty tenisowe - dwa! Z tego obiektu jednak zrezygnuję, bo nie wpisuje mi się on w mój obraz epoki pary... może uda się znaleźć materiały dokładnie obrazujące ten obszar sprzed ich powstania.
Moim marzeniem jest wersja prezentacyjna z fryzem, ale na czołach planuję kształt dopasować do profilu przejściowego, aby w razie chęci połączyć się z szerszym gronem miłośników kolei piaskowej i nie tylko.
Zapraszam do wnoszenia uwag i krytyki. Poniżej rysunki pozwalające nieco dokładniej zobaczyć szczegóły...


Ino pioch!
-
7
-
3
-
1
- Pokaż wszystkie