• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KKK czyli kolejowy kącik Kovala

OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#63
Pomału działam w temacie wagonów MAV , na początek powstanie węglarka Es w epoce IVa i Gs w tej samej epoce ,z tym , że Gs będzie jako wagon prawie nowy z czarną ramą , natomiast węglarka będzie już cała w jednym kolorze ,czyli po remoncie. Zdjęcie pierwsze tuż przed malowaniem ,następne po nałożeniu lakieru.
DSC03925.JPG
DSC03938.JPG
DSC03943.JPG
DSC03940.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#66
Zastanawia mnie czy jednak węglarka nie powinna mieć w czasie kiedy miała takie oznaczenia podwozia w kolorze czarnym.
MAV-Es.jpg

Tutaj przykład wagonu z nieco późniejszego okresu ale jeszcze z czarnym podwoziem.
Także oznaczenia rodzaju hamulca na narożnikach w modelu są jakby o 50% za duże.
Myślę że może jak jeszcze nie ma lakieru bezbarwnego na wierzchu to może lepiej usunąć lub przesunąć to duże OPW w ramce na bok i nałożyć logo MAV nad numery.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#67
Też mam kalkę na taki wagon ,ale tak sobie wykombinowałem ,że ten będzie jeszcze bez loga ,ale po naprawie. Z tego co zaobserwowałem wagony nowe wyglądały tak jak na powyższym zdjęciu i w kolorach mniej oczojebnych ,te po naprawach były całe w jednym kolorze 3020 .
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#68
Mogło być różnie. Wagon ze zdjęcia wydaje się być po naprawie okresowej bo ma już trochę pogniecione blachy poszycia. Niemniej z tego wynika że logo było malowane bardzo wcześnie gdzieś na początku lat siedemdziesiątych. Według moich obserwacji wygląda na to że najpierw pojawiło się logo a później bardziej jaskrawy kolor z podwoziem w kolorze nadwozia. Ale każdy ma prawo do swoich wniosków. Inna rzecz to jak już w wielu miejscach na tym forum pisano nie zawsze stare zdjęcia dobrze odwzorowują kolory a zwłaszcza te które pochodzą z drukowanych publikacji. A przytoczone zdjęcie wydaje się pochodzić z druku bo widać raster, chociaż barwy wydają się być bardzo bliskie rzeczywistości.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#70
Oczywiście. Ja też muszę zakupić dawców do wagonów MAV.
Co do wagonu krytego to jednak bym proponował zrobić ten kawałek blachy na drzwiach. Nie musi być idealny. Ważne żeby był. Szczególnie w czasie kiedy te wagony już miały te bardziej jaskrawe kolory to drzwi były już chyba wszystkie z blachą. Można nakleić pasek folii. A na granicy z deskami jeszcze jeden wąski pasek najlepiej z kartonu z wypalonymi otworami na śruby.
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#71
Kalki jeszcze mokre ,ale coś już widać Ggs MAV ,do zabezpieczenia lakierem. dobrze ,że zrobiłem fotkę trochę krzywo ,trzeba poprawić.
DSC03965.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 2 5
#72
Pomału działam w temacie wagonów MAV , na początek powstanie węglarka Es w epoce IVa i Gs w tej samej epoce ,z tym , że Gs będzie jako wagon prawie nowy z czarną ramą , natomiast węglarka będzie już cała w jednym kolorze ,czyli po remoncie. Zdjęcie pierwsze tuż przed malowaniem ,następne po nałożeniu lakieru.
Zobacz załącznik 956369 Zobacz załącznik 956370 Zobacz załącznik 956371 Zobacz załącznik 956372
Jakiej produkcji jest ta węglarka?
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#74
Można by rzec ,że temat pierwszych dwóch wagonów MAV został ukończony. Na razie mam dwa wagony z ep. IVa ,węglarka Es/Ky (baza Roco) i Ggs/Gye (baza Rivarossi) . Nie wszystko poszło tak jak chciałem ,ale nie ma co narzekać ,kalki od @Zbigniew Gałczyński ,jakościowo bomba ,są małe niedociągnięcia w samym projekcie (więcej wycinania). Ogólnie podsumowując bardzo się cieszę ,że udało się zrealizować tą część projektu ,teraz muszę pozbierać dawców na ep. IVb.
Maciej (Ty2) te wgniecenia mogłyby być lepsze ,ale jak to u mnie bywa lenistwo wygrało ,powinno się robić lutownicą kolbową ja zrobiłem transformatorową co można zauważyć po kształtach wgnieceń . Dzięki za kibicowanie w projekcie ,co złego to nie ja.:rolleyes:
DSC03972.JPG
DSC03976.JPG
DSC03967.JPG
DSC03968.JPG
DSC03980.JPG
DSC03978.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#76
Swojego czasu w zakładach KKK były WuZetMoty i robiono różne wynalazki na gumowych kołach ,czas wrócić do korzeni, przyszło zlecenie od kolegi na Volvo F89 w barwach PKS Elbląg i naczepę rodem z USA ,na razie fotki poglądowe.
344_n.jpg
351.jpg
35150.jpg
DSC04119.JPG
 

Załączniki

OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.713 56 5
#79
Dziś dotarła do mnie reszta klamotów do robienia ,Dixi koła tylne ,(w komplecie 2 X przednie )i wcale to nie było łatwe. Naczepa do oczyszczenia z napisów ,Fokus Kuliga do oklejenia w tytoń i naprawiłem już moją Ifę z Brekiny (którą zostałem zmotywowany do pracy) siodło i co się z tym wiąże czop w naczepie -siodło Roco. I na koniec Focus z anteną...
DSC04152.JPG
DSC04155.JPG
DSC04158.JPG
DSC04160.JPG
DSC04161.JPG
DSC04149.JPG
DSC04150.JPG
DSC04142.JPG
DSC04143.JPG
 

Podobne wątki