• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele taboru przemysłowego, kolei i przewoźników prywatnych w Polsce

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#1
Przeszukując liste tematów w dziale Tabor nie natknąłem się na podobny wątek chociaż nie przeszukałem tego działu do końca i poddałem się na stronie 13-tej. Jeśli administracja uzna że mój temat się powtarza to proszę o przeniesienie mojego wątku do istniejącego tematu.
Do założenia tego wątku skłonił mnie mój ostatni zakup w Piotrkowie lokomotywy S230 firmy Piko. Model ten pomimo że w katalogu jest przedstawiony jako czeski to jest on pomalowany i oznakowany według schematu stosowanego w Polsce na lokomotywach serii S200. Drobne napisy na modelu są w języku czeskim niemniej model doskonale się nadaje do spolszczenia i umieszczenia w epoce IV i wczesnej V. Na zdjęciach model jeszcze z kompletem czeskich napisów ale już bez czerwonych gwiazdek. Otwór po gwiazdkach trzeba będzie zaślepić ale model i tak lepiej wygląda z dziurkami niż z gwiazdkami.
20170605_163614.jpg
20170605_163631.jpg
20170605_163649.jpg
20170605_163802.jpg
20170605_163843.jpg


Zdjęcia wykonałem kilka dni temu i obecnie w mojej lokomotywie usunąłem część czeskich napisów. Jest jeszcze kwestia numeru lokomotywy i drobnych nieścisłości w detalach. Numer być moze zmienię na jakiś z PTK a detale takie jak łańcuch na tylnej barierce i żaluzje w tylnych frontowych drzwiach będę musiał zaakceptować zwłaszcza że jest to jeszcze do ustalenia jak to wyglądało na lokomotywach w latach 70-80-tych.
 

MarekSt

Nowy użytkownik
Reakcje
11 0 0
#3
Nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu na to pytanie w zakładce "tabor ".
Czy i ewentualnie z jakimi polskimi wagonami można zestawić tą lokomotywe.
Maszyna z tym samym numerem pracowała w Krakowie na terenie huty Lenina a więc kadziowozy pasowałyby najlepiej . małym kosztem możnaby z niej zrobić którąś rybnicką S200 i zestawić z brązowymi radwanami lub jakimiś prywatnymi węglarkami.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
#7
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#8
Ten model jest w katalogu jako lokomotywa czeska. Wygląda na to że jakaś lokomotywa z Polski trafiła do Czech. Na modelu są czeskie napisy które już usunąłem. Dzięki temu obecnie wygląda jak lokomotywa przemysłowa w Polsce.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
416 2 1
#10
Jak napisał Jacek, jest to lokomotywa czeska i żadne wagony eksploatowane w Polsce do niej nie pasują.
Dopóki nie zrobisz jej konwersji na lokomotywę z Polski, trudno mówić o jakiś pasujących wagonach.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#11
O ile w rzeczywistości lokomotywy S200 obsługiwały bocznicę Petrochemii lub jakiegoś odbiorcy gazu. Ja tego nie wiem. Ale wątpię. Prędzej można by zatrudnić tą lokomotywe do obsługi bocznicy kopalni lub huty. Na przykład zabieranie ze stacji PKP pustych składów węglarek na bocznicę i wystawianie pełnych składów z węglem. Mnie też chodzi po głowie skład dumcarow 418V i wywóz kamienia na zwał. Jednak nie ma gotowych modeli tych wagonów.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
416 2 1
#13
W przypadku konwersji na S-230 z Rybnika otrzymamy model typowy dla epoki IV (ale tu by trzeba dołożyć na kabinie tabliczki ZTKiGK), i tu pasować będą węglarki PKP 2-osiowe Roco z epoki IV, a prędzej czy później mam nadzieję że pojawią się węglarki 4-osiowe PKP w IV epoce.

W przypadku S-230 z Huty Lenina/Sendzimira otrzymamy:
1. model typowy dla epoki IV (ale tu by trzeba dołożyć na kabinie wizerunek Lenina), i tu pasować będą węglarki PKP jak wyżej, oraz dodatkowo planowane w tym roku przez Piko (58413) wagony węglarki niskoburtowe do przewozu rudy z epoki IV.
2. model dla epoki Va (już bez Lenina na kabinie), z tym że nie wiem do kiedy takie malowania były w hucie stosowane, ale myślę że w epoce Va raczej tak, i tu pasować będą węglarki wszelkiej maści z epoki Va, oraz dodatkowo planowane w tym roku przez Piko (58411) wagony węglarki niskoburtowe do przewozu rudy z epoki V, ale tu nie wiem, czy będzie to epoka Va.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#14
Przedstawiam aktualny wygląd mojego modelu lokomotywy S230 firmy Piko. Zaznaczam że nie jest to jeszcze stan ostateczny natomiast chciałem mój model pozbawić najbardziej widocznych cech eksploatacji w Czechach. Usunąłem więc większość napisów w języku czeskim a niektóre usunąłem częściowo. Te napisy co do których nie byłem pewny wołałem zostawić.
20180812_144403.jpg
20180812_144431.jpg
20180812_144534.jpg
20180812_144500.jpg
Zostały jeszcze drobne napisy na czołownicach i na wózkach jest do usunięcia oznaczenie T669. Na zbiorniku paliwa był napis OBJEM 6000l który skrocilem na OBJ. 6000l.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#15
Tutaj raczej dla PTKiGK trzeba zmienić numer bo S230 w tej firmie nie pracowała. Tak na szybko to chyba S231 S232 S233 i jeszcze jakieś pasujące do wyglądu modelu Piko. Późniejsze dostawy tych lokomotyw otrzymały ryflowane boczne ściany kabiny a około numeru S250 niskie dachy kabiny. Czego w modelach na razie nie ma.
W tym wątku wstawiłem obecne zdjęcia mojego modelu S230. http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-taboru-przemysłowego-kolei-i-przewoźników-prywatnych-w-polsce.36202/
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
#17
Warto chyba też napisać, że oznaczenia S-200 pochodzi z systemu numeracji lokomotywy zastosowanych przez Hutę im. Lenina. I tak system ten obejmował:
S100 to były lokomotywy znakowane na PKP jako seria SM41 czyli np. S103, S107 i itp
S200 to były czeskie serii T669
S300 to były lokomotywy znakowane na PKP jako seria SM30
S400 to były lokomotywy znakowane na PKP jako seria SM42
 

Podobne wątki