• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele taboru przemysłowego, kolei i przewoźników prywatnych w Polsce

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#21
Do usuwania napisów użyłem zmywacza do farb akrylowych firmy Wamod. Natomiast fragment napisu ze zbiornika paliwa delikatnie zeskrobalem nożykiem.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#26
W Rybniku pracowała jak najbardziej S-230, nr fabryczny 8452/1971, podmieniona w latach 90-tych na 10175/1977 :)
To ciekawe. Teraz kwestia czy S230 z Huty Lenina to ta sama lokomotywa co pracowała w Rybniku czy też jakimś sposobem były dwie o tym samym numerze. Oraz S230 która pracowała w Czechach. Oczywiście pomijam fakt podmiany lokomotywy w latach 90 tych. Takich podmian było więcej i wyprodukowane modele lokomotyw z DBSRP od Piko i Roco przedstawiają rzeczywiste lokomotywy dublerki z wysokimi dachami. Oryginalne maszyny z tymi numerami miały niskie dachy.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
416 2 1
#27
S-230 z Huty Lenina to inna lokomotywa - 11316/1981.

A z tą S-230 z Rybnika to było jednak trochę inaczej, wcześniej częściowo pisałem z głowy, ale zerknąłem w swoje dane, i pierwotne lokomotywy S-229 i S-230 zostały uszkodzone w trakcie transportu do Polski, zostały zwrócone do producenta, a w ich miejsce po pewnym czasie Rybnik dostał nowe lokomotywy z tymi samymi oznaczeniami, ale w wersji już z niską kabiną i ryflami na kabinie. Uszkodzone lokomotywy S-229 i S-230 zostały naprawione ale zostały już w Czechosłowacji, gdzie były eksploatowane w pierwotnych "polskich" barwach.
Czyli lokomotywy z oznaczeniem S-230 były 3 sztuki :)

I jeszcze zdjęcie S-230 w służbie w Czechosłowacji:
http://zeleznice.biz/parni/770_540_S_230_prunerov_85.jpg
http://zeleznice.biz/parni/770_540_S230_mostecko_1990.jpg

Czyli podsumowując, model Piko możemy konwertować bez zmiany numeru tylko na lokomotywę S-230 z Huty Lenina/Sendzimira.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki