• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KKK czyli kolejowy kącik Kovala

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.244 30 1
#21
Zupełnie przez przypadek Konrad widzę Twój temat ( gdybyś się dziś nie wpisał nawet bym o nim nie wiedział ;) )
Fajna robota i fajne konwersje w Twoim wykonaniu.
Chciałem słowo o TKt1. Widzę, że rewizja na modelu to 63 rok. Ale nie wiem czy Ty wiesz ,że ten parowóz był też we Wolsztynie -tylko w latach po wojnie ( przenumerowany 01.09.46 z 93030 ) do 26.09.47 kiedy to poszedł do Bielska. W okresie trochę wcześniejszym niż ten w jakim jest osadzony Twój model na stanie parowozowni Wolsztyn był numer 10 ( 1945- 6.3.1952 ) .
Piszę to bo było duże prawdopodobieństwo , że ten tendrzak mógł "śmigać " przez Stęszew z pociągiem do Poznania.:)
Twój temat wrzucam sobie do obserwowanych i będę tu zaglądał. Słyszałem jak ptaszki ćwierkały ,że ma się budować u Ciebie wagon typu 202L.
Myślę ,że pokażesz przebudowę (sam też mam taki zamiar).
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.727 56 5
#22
Temat pojawił się wczoraj został wydzielony z innego . Zbyszku masz super informacje ,co do 202La to fakt zamierzam coś podłubać ,mam już bazę model Fl ,na którym bazował Drakula robiąc serie ok. 20 egzemplaży . Na razie mam problem z kanałami wrzutowymi suchego lodu ,najchętniej skorzystałbym z trawionek ,ale chyba zostanę zdany na Hips. Chciałbym zrobić wersję ryflowaną ,z sześcioma ryflami na bokach ,mam patent na ryfle .
P1020904.JPG
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.244 30 1
#23
Konrad też biorę pod uwagę ( jako bazę ) wagon Fleischmanna ponieważ ma rozstaw osi przybliżony do 202L.
Ja skłaniam się w swoich planach do wersji z 14-ma ryflami , choć z 6-ma też można wykonać. Popełniłem kiedyś na próbę przebudowę na wagonie bodajże Trixa był to wagon typu 214K (czyli przebudowana chłodnia z 6 ryflami ). Było to celem sprawdzenia jak to będzie wyglądać.
Wyszło całkiem nieźle ,choć trzeba by parę rzeczy poprawić. Wyglądało to tak:
Us-u 2.jpg Us-u 3.jpg Us-u 4.jpg Us-u.jpg
Teraz jednak cały czas myślę nad wagonem chłodnią - chciałbym sobie kilka zbudować.
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.727 56 5
#27
Dalszy ciąg zakupowy z ep.IV. trochę staroci trochę nowości...
Pierwszy KMB w wersji bez hamulca ,drugi Gbs DR od kol .Remaja Classic Nostalgie ,trójka to Robo ,czwórka Gkks -Rivarossi , a piątka to PIko SP 45-234.
 

Załączniki

OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.727 56 5
#31
Po sporej przerwie wyskrobałem sobie taką węglarkę Wddo prawie taką samą wyprodukowało Roco ,ale moja nie posiada hamulca ,a jedynie przewód hamulcowy . Model powstał z wersji DR .
DSC01675.JPG
DSC01668.JPG
DSC01674.JPG
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10.209 301 15
#32
Bardzo fajna węglarka, choć w oczy rzuca się kalka spłycająca szczeliny między deskami. Na żywo też tak to wygląda? Pytam bo mnie również czeka podobna robota i odkładam ją między innymi z tego powodu. Zwyczajnie nie wiem jak temat ugryźć. Czy w tej sytuacji nacinanie kalki po wyschnięciu (przed lakierem) i ponowne potraktowanie chemią wchodzi w ogóle w grę?
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.727 56 5
#33
Kalkę widać bo trochę za matowym lakierem pomalowałem ,ale fakt ,że mogła by lepiej się ułożyć.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10.209 301 15
#35
Namocz kalkę zmiękczaczem po nałożeniu i dociśnij gąbką (ja używam gąbki, która wypełnia pudełko ze skalpelami OLFY) uważaj jednocześnie, by jej nie przesunąć.
Na ogół traktuję chemią i owszem, rozpuszcza ona krawędzie, dociskam pędzlem, jednak kalki są zbyt sprężyste, i na rowkach tak czy siak widać spłycenie, stąd pytanie, czy rozcinać kalkę wzdłuż rowka, by ją znów namoczyć płynem, by lepiej przywierała.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 16 0
#37
Naciąć można ale w miejscu gdzie nie ma oznaczenia. Można też rozciąć kalkę wzdłuż napisów i kłaść osobno. Ogólnie dobrej grubości kalka powinna się ułożyć pomiędzy deskami, jeśli są z tym kłopoty to znaczy, że jest za gruba.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#38
Przy grubych foliach można dać Mr.Mark zielonego pod kalkę (mimo że on jest dedykowany na kalkę) ważne jest tylko szybkie ustawienie i dociśnięcie np. gąbką tak jak poleca Darek.
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.727 56 5
#39
Z odzysku powstaje coś ,co kiedyś było częścią większej całości, mianowicie Centrala Rybna . Na razie wykorzystuje to co w domu ,ale zakupy są niezbędne ,plac widzę w trylince przydało by się ogrodzić teren i może oświetlić. Na razie wygląda to tak....
DSC01822-001.JPG
DSC01823.JPG
DSC01825.JPG
DSC01826.JPG
DSC01829.JPG
 

Podobne wątki