• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.768 126 86
Może zbyt ogólnie napisałem. Chodziło mi o Zarządce Mevo. Nie wiem czy to firma czy Urząd Miasta zdecydował, że właśnie tam ( w dużej hali - przypomnę - wpisanej do rejestru zabytków) będą magazynowane te rowery (około 1500 szt. plus drugie tyle jak nie więcej akumulatorów do nich (piszą 1000 szt. ale to mi się jakoś nie widzi).

Jak widać ludzie się nie uczą na błędach innych. Magazynowanie tak ogromnej ilości akumulatorów zawierających lit (czy to zamontowanych w rowerach lub hulajnogach czy luzem) powinno się odbywać w małych oddzielnych obiektach. Gdyby tam były ograniczenia np. 100 sztuk w jednym magazynie to nie spaliło by się tyle a i pożar byłby mniejszy.
Hala jest praktycznie nie do 'odbudowania'.



No i to już drugi pożar sprzętu elektrycznego w tak krótkim czasie (2 lutego 2025): 30 meleksów i autobus piętrowy spłonęły w pożarze.
 
Ostatnio edytowane:

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
111 1 0
Czy ta sytuacja byla juz omawiana? Nie moge nic znalezc.
Jak mozna tak przestrzelic S1?

https://youtube.com/shorts/MGecg0ZP4EI?si=JdrKibEvF_Ri6YZ0

"Nieopodal stacji Psary w województwie śląskim 19 kwietnia o mało nie doszło do tragedii. Z Wiednia do Gdyni mknął pociąg Sobieski. Z Poznania do Krakowa – Cegielski. „Polityka” dotarła do nagrania wideo z kabiny maszynisty Sobieskiego. Widać, jak z prędkością 160 km/h mija semafor i ignoruje znaki stop. Na wprost niego pędzi Cegielski. Są na tym samym torze, który w pewnym momencie się rozwidla."
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Jak się jest zainteresowanym czymś innym od prowadzenia pociągu to wszystko można. Tak samo jak za kierownicą samochodu na drodze.

Mnie tylko ciekawi skąd jakiś tam kanał na yt ma takie nagranie z kabiny które nie było ujawniane, oraz co to są "znaki stop" i że tor się "rozwidla":niepewny: Ktoś to czyta przed publikacją w ogóle??
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Widać, jak z prędkością 160 km/h mija semafor
Ciekawe, skąd wiadomo, że jechał 160 km/h? Ale niezależnie od tego, sytuacja faktycznie bardzo niebezpieczna.
co to są "znaki stop" i że tor się "rozwidla"
Nie czepiałbym się, wiadomo, o co chodzi, a nie każdy musi znać prawidłową terminologię. Ale te "shortsy" na YT to beznadziejny wynalazek...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Dziennikarz pisząc "artykuł" w sieci powinien używać zarówno poprawnej polszczyzny jak i poprawnego języka branżowego.
Powinien, ale gdzie tam jest jakiś artykuł? Ja pod linkiem, podanym przez kolegę @Cobrix, widzę tylko beznadziejny filmik z jeszcze bardziej beznadziejnymi komentarzami. Gdzie szukać artykułu, o którym pisze kolega @barman_2000? Kolega @Cobrix zamieścił jakiś cytat, ale skąd on jest, nie bardzo wiem.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
111 1 0
Powinien, ale gdzie tam jest jakiś artykuł? Ja pod linkiem, podanym przez kolegę @Cobrix, widzę tylko beznadziejny filmik z jeszcze bardziej beznadziejnymi komentarzami. Gdzie szukać artykułu, o którym pisze kolega @barman_2000? Kolega @Cobrix zamieścił jakiś cytat, ale skąd on jest, nie bardzo wiem.
Artykul jest w polityce ale niestety za paywall'em dlatego zamiescilem tylko wstep.

https://www.polityka.pl/tygodnikpol...czolowke-kolej-jest-o-wlos-od-katastrofy.read

Shorts na YT domyslam sie jest tym filmem, ktory wyciekl.

Dziennikarz pisząc "artykuł" w sieci powinien używać zarówno poprawnej polszczyzny jak i poprawnego języka branżowego.
Dalej jest tylko gorzej " maszynista (...) dodał gazu" :X3:
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
No fakt, tylko to, co da się przeczytać bez zalogowania wystarcza, żeby wyrobić sobie pogląd na jakość artykułu. A ja dalej nie wiem, skąd wiadomo, że "Sobieski" jechał 160 km/h, a dodatkowo nie wiem, gdzie autor tekstu doliczył się "trzech znaków stop". Na filmie widać tylko, jak pociąg mija jeden semafor z sygnałem "stój", żadnych innych "znaków stop" nie widzę, z filmu nie wynika też, kiedy maszynista "Sobieskiego" włączył hamowanie.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 38 0
...nie wiem, gdzie autor tekstu doliczył się "trzech znaków stop".
Może na odstępowych też było czerwono.

Poza tym słychać wdrożenie hamowania dopiero w odległości czterech słupów sieci od semafora.

Jeszcze mam zapytanie do fachowców. Czy jest tam ETCS, a jeśli jest, to czy nie mógł zapobiec tej sytuacji?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Czy jest tam ETCS, a jeśli jest, to czy nie mógł zapobiec tej sytuacji?
Pewności nie mam, ale chyba jest. Ale pytanie, czy lokomotywa też ma urządzenia pokładowe ETCS. Jeżeli na linii jest i lokomotywa była też w ETCS wyposażona, to teoretycznie system powinien zapobiec takiej sytuacji, doprowadzając do zatrzymania pociągu przed semaforem z sygnałem "stój".
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.911 79 12
...
Może na odstępowych też było czerwono.

Poza tym słychać wdrożenie hamowania dopiero w odległości czterech słupów sieci od semafora.

Jeszcze mam zapytanie do fachowców. Czy jest tam ETCS, a jeśli jest, to czy nie mógł zapobiec tej sytuacji?
...ad "odstępowy" może być posterunek na linii z blokadą półsamoczynną...
Tu semafor blokady samoczynnej ( aktualnie wieloodstępowej...ehh ta PLK"a i jej pomysły...)
Ad. ETCS... 9'ki nie są w niego wyposażone, stad nie ma on wpływu na jazdę pociągu w tym przypadku...

Widząc nagranie, mogę tylko stwierdzić, że dobrze, że nikt nie wdusił RadioStopu, bo by była masakra ( Flirt stanąłby na drodze 9'ce)...

Pozdr,...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.660 160 0
Jeśli na wjazdowym było czerwone, a przed "kamerzystą" nie było innego pociągu, to na wcześniejszych 3 odstępowych raczej nie było czerwonego...
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.416 125 1
Aż nie chce się w to uwierzyć...

Świebodzin: kierowca wjechał w bok pociągu


18 lutego przed godz. 9:00 w Świebodzinie samochód osobowy wjechał w bok pociągu z Warszawy do Berlina. Tak, w bok pociągu. Mimo sprawnej sygnalizacji i zamkniętych półrogatek. Zrządzeniem losu, tym razem obyło się bez poszkodowanych. To jednak nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności. Mimo, że infrastruktura nie została uszkodzona, to liczymy straty – koszty komunikacji zastępczej, wstrzymania ruchu pociągów, uszkodzonego taboru czy zaangażowania służb pokryje sprawca zdarzenia. Który, przy okazji, pewnie straci też swój samochód. Bo tego raczej już się chyba nie „wyklepie”…
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.416 125 1
Serio nie wiem co trzeba robić w aucie, aby dopuścić takiej sytuacji?
Cóż, banalne...

tvp.info - Nie zeskrobał lodu z szyby. Wjechał wprost pod pociąg
– Jeszcze zanim policjanci zobaczyli nagranie z miejsca zdarzenia, odkryli, że kierowca najprawdopodobniej niewiele widział. Na przedniej szybie topniał bowiem lód. Wiele wskazuje na to, że kierowca wsiadł do auta, kilkadziesiąt metrów od przejazdu i nie zdrapał lodu z szyby. Włączył tylko ogrzewanie i jechał „na czołgistę”, mając skrawek czystej szyby – powiedział TVP.Info st. asp. Marcin Ruciński, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Świebodzinie.

uid_8274b3413ded4dfca876130b88b81585_width_1280_play_0_pos_0_gs_0_height_720.jpg

Fot. KPP Świebodzin
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki