• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.789 78 12
Katastrofy formalnie nie było, ale jednak jest to katastrofa: Pijany maszynista zatrzymany na Dolnym Śląsku
...i przez takich s*****w kolej schodzi na psy...,choć w tym momencie, to obraza dla Psa... Sorry...
Mi brakuje tylko informacji, czy sam się zatrzymał, czy np RadioStop, bo jeśli miał 3,5 we krwi i sam się zatrzymał " zgodnie ze sztuką", to wskazuje dodatkowo na inny problem - gość nazwijmy to wprost, jest alkoholikiem i już musi walnąć z rana, bo go telepie... Jak on badania przechodził?
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
474 1 0
Miałem się już w tej dyskusji nie odzywać, ale nie mogę przejść obojętnie nad zarzutami, jakie stawia mi kolega @Stanisław1972 w swoim ostatnim wpisie. A więc:

Nigdy nie powiedziałem, że wszystkie takie znaki są ustawiane bez sensu. Co więcej, napisałem, że te, które bez sensu, powodują lekceważenie także innych, w pełni uzasadnionych ograniczeń.

Tylko że ja pisałem o drogach ekspresowych dwujezdniowych, bo tylko tam jest dozwolona jazda 120 km/h. A więc strzał kulą w płot.

Zmuszony jestem też odpowiedzieć na pytania kolegi @Kamilb:

Trudno dyskutować na takim poziomie ogólności. Nie jestem w stanie uwierzyć, że we wszystkich sytuacjach takiego typu, jaki opisałem (a nie podałem konkretnych lokalizacji) ograniczenia są spowodowane rzeczywiście "zdarzającymi się trudnymi warunkami drogowymi zależnymi od pogody". Ponadto uważam, że zdarzające się trudne warunki, spowodowane pogodą, nie powinny być dla zasady przyczyną ograniczeń, bo nawet na prostej drodze przy niekorzystnych warunkach może być bardzo niebezpiecznie, np. przy oblodzeniu - czy to znaczy, że wszędzie powinny być ograniczenia? Są specyficzne sytuacje, gdzie takie ograniczenia "na wszelki wypadek" może być uzasadnione, ale z pewnością nie jest to tak powszechne, jak powszechne są te ograniczenia.

To prawda, ale nie do końca. Absolutnie nie zgadzam się z twierdzeniem

Po pierwsze, nie 130 km/h, tylko powyżej (i to dużo powyżej) tej prędkości, która jest zalecana. A po drugie, nie "z automatu", tylko prędkość jest wtedy brana pod uwagę przy ocenie stopnia winy obu kierowców i wcale nie jest powiedziane, że zwalnia z odpowiedzialności tego drugiego, który jechał wprawdzie wolniej, niż 130, ale swoim zachowaniem spowodował wypadek. Ale znowu jest to dyskusja czysto teoretyczna.

Oczywiście, że występują, ale równie często, jeśli nie częściej, występują ograniczenia do 130 km/h, a na wielu odcinkach dalej nie ma żadnych ograniczeń - ale co to ma do rzeczy?

A sytuacja, opisana na stronie, do której link podał kolega @Jan Bednarczyk nie ma z tym wszystkim niczego wspólnego - wyścigi i jazda 180 km/h na odcinku, gdzie obowiązuje 70 km/h to chyba nie całkiem to samo co to, o czym tu rozmawiamy.

To już z mojej strony naprawdę koniec dyskusji na ten temat. Trochę później zdecyduję, czy przenieść całą tę dyskusję do "Gadek-szmatek".
Na niemieckich autostradach jest sporo ograniczeń szybkości do 120, rzadziej 130 km/h. Często zdarzają się ograniczenia do 80 km/h na mokrej nawierzchni (chyba nikt ich nie przestrzega). Na terenie landu Bremen-Bremerhaven prędkość maksymalna na autostradzie to 120 km/h/
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.511 149 0
...wpis wspominkowy...
34 lata temu, katastrofa kolejowa w rejonie p.o. Warszawa Ursus..

Pozdr,...

ps.
https://zzm.org.pl/#content
Mnie najbardziej denerwuje, że w tym przypadku sprawa została zamieciona pod dywan, czyli nie ma winnych, nikt nie beknął. A ludzie zginęli... Zresztą to nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek. Katastrofa Heweliusza, katastrofa Iła na Okęciu 1980, katastrofa Iła w lesie kabackim 1987, katastrofa pod Szczekocinami, etc.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.789 78 12
Mnie najbardziej denerwuje, że w tym przypadku sprawa została zamieciona pod dywan, czyli nie ma winnych, nikt nie beknął. A ludzie zginęli... Zresztą to nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek. Katastrofa Heweliusza, katastrofa Iła na Okęciu 1980, katastrofa Iła w lesie kabackim 1987, katastrofa pod Szczekocinami, etc.
Co poradzić...??

za Szczekociny "beknęli" dyżurni z obu stron odcinka
Jako sprawcy bezpośredni... Ale jak PKBWK zaczęła drążyć, to wyszły tęgie nieprawidłowości, za które siedzieć też powinni przełożeni ( tzw "za nadzór nad pracownikiem")...
Pozdr,...
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.617 120 86
O tym samym zdarzeniu pisze WP. Zacytuję fragment: "Konieczna była natychmiastowa ewakuacja pasażerów. Szacuje się, że na pokładzie znajdowało się wówczas około 800 osób." Na "pokładzie'? Czy czegoś nie wiem? Od zawsze wydawało mi się, że tam jest podłoga... . Wagony to jak sterowce i statki - mają pokład? Od kiedy? Zapewne autor informacji z pokolenia "Zet"...
 
Ostatnio edytowane:

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
601 4 1
W sobotę 24 sierpnia w pobliżu stacji Trzebinia w województwie małopolskim dwa pociągi pasażerskie, jadące w przeciwnych kierunkach, znalazły się na jednym torze. Maszynista jednego ze składów zatrzymał go, używając sygnału radio-stop. W ten sposób uniknięto bl;8iskiego spotkania trzeciego stopnia
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
W sobotę 24 sierpnia w pobliżu stacji Trzebinia w województwie małopolskim dwa pociągi pasażerskie, jadące w przeciwnych kierunkach, znalazły się na jednym torze. Maszynista jednego ze składów zatrzymał go, używając sygnału radio-stop. W ten sposób uniknięto bl;8iskiego spotkania trzeciego stopnia
Tak z czystej ciekawości - czy w sytuacji kiedy maszynista - jak tu - najpierw popełnił błąd, ale jednak potem przynajmniej zapobiegł jego poważniejszym skutkom, też grożą mu jakieś bardzo poważne konsekwencje służbowe? Pytam oczywiście o praktykę, nie o przepisy.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.789 78 12
Tak z czystej ciekawości - czy w sytuacji kiedy maszynista - jak tu - najpierw popełnił błąd, ale jednak potem przynajmniej zapobiegł jego poważniejszym skutkom, też grożą mu jakieś bardzo poważne konsekwencje służbowe? Pytam oczywiście o praktykę, nie o przepisy.
...znając życie, to winowajca będzie miał warsztat i potem egzamin weryfikacyjny...
Brakuje mi tylko informacji, czy jechał i się nie zatrzymał czy ruszył mimo wyświetlonego S1... Zakładajac, że miał słońce z tyłu mógł zapóźno zobaczyć sygnał faktycznie wyświetlany na semaforze i go zwyczajnie przerżnął, a wiedząc o krzyżowaniu walnął radiostopa...
Pomijam, że na wjeździe miał informację ( sygnał na poprzedzającym semaforze), jaki sygnał będzie kolejny...

Pozdr,...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki