• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
"Tiry" powinny mieć bezwzględny zakaz jazdy po przejazdach niestrzeżonych. To już kolejny taki wypadek, że "tir" utknąl na źle wyprofiliowanym przejeździe. Kierowca uciekł, a bogu ducha winny mechanik wjechał w naczepę i nie żyje. Zastanawiające jest natomiast to co "tir" tam robił w środku nocy. Przecież w Ozarowie jest piękny wiadukt nad linią kolejową

RiP
Czy przeczytałeś w ogóle opis w przytoczonych artykułach? Wypadek wydarzył się STRZEŻONYM przejeździe z SSP i rogatkami. Ja wiem, że jak część ludzi słyszy "wypadek z udziałem ciężarówki" to zaraz chce zakazywać wjeżdżania ciężarówkami gdzie tylko można. Ale prawda jest taka, że to kierowcy osobówek powodują zdecydowaną większość wypadków (także tych na przejazdach), niestety zazwyczaj w przypadku wypadku z udziałem dużych pojazdów zdecydowanie częściej są ofiary poza pojazdem sprawcy i ogólnie te wypadki z uwagi na masę i rozmiary pojazdów są bardziej spektakularne i medialne. Ale pytanie czy to jest powód, żeby wprowadzać jeszcze więcej zakazów, pozostawiam otwarte. Jeżeli gość z ciężarówki zignorował rogatki i SSP to na taki wypadek niestety żadne zakazy nie pomogą. Chociaż ja sobie nie wyobrażam co trzeba mieć w głowie, żeby nie zatrzymać się przed zamykającym się przejazdem.
 

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
601 4 1
Przeczytałem. Byc moze opis przejazdu STRZEŻONEGO jaki znam jest zły:

"Przejazdy strzeżone wyposażone są w rogatki (inaczej zapory drogowe, szlabany) zamykające całą szerokość jezdni i chodnik i ewentualnie dodatkowo w sygnalizację świetlną. Rogatki sterowane są ręcznie"

ten przejazd ma ewidentnie półrogatki sterowane automatycznie z sygnalizacją. Dla mnie to przejazd niestrzeżony kategorii B

przejazd.png


ale nie bedę się sprzeczał

Być moze kierowcy osobówek powodują więcej wypadków na przejazdach (choćby dlatego, że jest ich wiecej), ale za swoją brawurę i "zmieścisz sie śmiało" to oni płacą karę. W przypadku tirów na przejeździe zazwyczaj ginie mechanik, a nie sprawca wypadku

EOT z mojaj strony
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Aż sobie sprawdziłem, i nigdzie nie znalazłem żeby przejazd kat. B zaliczał się do niestrzeżonych. Dopiero od kat. C.

https://www.transportszynowy.pl/Kolej/przejazdykolbc
2. Przejazdy i przejścia kategorii C zabezpiecza się poprzez zastosowanie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) świetlnej bez rogatek i półrogatek. (tzw. przejazdy niestrzeżone). W związku z tym, że przejazdy kategorii C nie posiadają zapór drogowych na sygnalizatorach przejazdowych instaluje się w zależności od przejazdu znaki drogowe G-3 lub G-4 zwane krzyżami św. Andrzeja oraz znak "stop".

Ale spoko - rozumiem, że chciałbyś zakazać ruchu ciężarówek powyżej 3,5t przez wszystkie przejazdy kategorii poniżej A. Według danych z Wikipedii w 2023 roku było w naszym kraju 11824 przejazdów kategorii ABCD, (E i F nie liczę), z czego 2194 strzeżonych kategorii A, co stanowi 18,5% całości. Gratuluję rewolucyjnego pomysłu zakazania ruchu ciężarówkami przez 81,5% przejazdów.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
...wiecie co... Wy się tu sprzeczacie ( prawie ) o kategorie przejazdów i inne ( w świetle omawianego wydarzenia ) pierdoły...
A prawda jest taka, że maszynista nie żyje, bo jakiś kretyn zignorował podstawowe przepisy o ruchu drogowym. Jeśli widzisz za przejazdem korek, to nie pchasz się na tory i czekasz na miejsce, żeby dupa się schowała. Migają sygnalizatory i włącza się sygnał dzwiękowy to zatrzymujesz się przed przejazdem. Czy wymagania stawiane kierowcom szczególnie zawodowym są zbyt wygórowane???

Pozdr,...
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
...wiecie co... Wy się tu sprzeczacie ( prawie ) o kategorie przejazdów i inne ( w świetle omawianego wydarzenia ) pierdoły...
A prawda jest taka, że maszynista nie żyje, bo jakiś kretyn zignorował podstawowe przepisy o ruchu drogowym.
To co piszesz to oczywiście niezaprzeczany fakt, ja po prostu jako zawodowy kierowca z wieloletnim doświadczeniem za kółkiem nie mogę tylko znieść, gdy ktoś wygłasza kretynizmy w stylu wprowadźmy jeszcze więcej zakazów (zwłaszcza tak absurdalnych), to problem się rozwiąże. Otóż nie rozwiąże się. Współcześnie szkolenia kierowców zawodowych to fikcja, a dodatkowo kierowcami w ostatnich latach stała się masa ludzi absolutnie z przypadku. I to są prawdziwe przyczyny takich zdarzeń. I nie widać, żeby w tym temacie coś się miało szybko zmienić.
 
Ostatnio edytowane:

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 6 0
Tylko że takie kwiatki na przejazdach powodują zarówno kierowcy z wieloletnim doświadczeniem jak i kierowcy dopiero co po kursie. Na to nie ma reguły. Ja ogólnie nie wiem co należałoby w tym kraju zrobić aby kierowcy się ogarnęli, i ja już nie mówię tylko o zachowaniu na przejazdach kolejowo - drogowych tylko ogólnie.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.526 34 1
Ja mam taką impresję, że ten Stadler nie był zaprojektowany prawidłowo. Nie widać żadnego śladu konstrukcji klatkowej kabiny maszynisty. Taki niepokój, że to nie jest wytrzymała konstrukcja mam zawsze kiedy wsiadam do tych jednostek. Są bardzo wygodne, jest ogromna przestrzeń, są bardzo ciche, klimatyzacja działa rewelacyjnie, a przyspieszenie mają niesamowite. Ale najwyraźniej ceną za tą "lekkość" jest bezpieczeństwo maszynisty i papierowe ściany. Wydaje mi się, że w obecnych czasach tabor powinien obowiązkowo posiadać konstrukcje chroniące maszynistę. Jak się spojrzy na naczepę, to widać że uległa rotacji. Nie był to więc "betonowy mur", przejęła część energii. Bardzo szkoda maszynisty. Dlaczego nie uciekał? Nie zdążył? Jest tam jakiś łuk? Czy przejazd nie posiada TOP-ów?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.522 513 30
Czy przejazd nie posiada TOP-ów?
To akurat jest chyba bez znaczenia. Sygnalizacja działała, nawet jeszcze w trakcie akcji ratowniczej, więc Top, jeśli są, wskazywały sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd z największą dozwoloną prędkością”.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.526 34 1
To akurat jest chyba bez znaczenia. Sygnalizacja działała, nawet jeszcze w trakcie akcji ratowniczej, więc Top, jeśli są, wskazywały sygnał Osp 2 „Urządzenia sygnalizacji na przejeździe, do którego się tarcza odnosi, są sprawne, jazda przez przejazd z największą dozwoloną prędkością”.
Ale jeżeli naczepa nie pozwoliła na opuszczenie drąga, to na TOP-ie nie będzie Osp 2
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
Ja mam taką impresję, że ten Stadler nie był zaprojektowany prawidłowo. Nie widać żadnego śladu konstrukcji klatkowej kabiny maszynisty. Taki niepokój, że to nie jest wytrzymała konstrukcja mam zawsze kiedy wsiadam do tych jednostek. Są bardzo wygodne, jest ogromna przestrzeń, są bardzo ciche, klimatyzacja działa rewelacyjnie, a przyspieszenie mają niesamowite. Ale najwyraźniej ceną za tą "lekkość" jest bezpieczeństwo maszynisty i papierowe ściany. Wydaje mi się, że w obecnych czasach tabor powinien obowiązkowo posiadać konstrukcje chroniące maszynistę. Jak się spojrzy na naczepę, to widać że uległa rotacji. Nie był to więc "betonowy mur", przejęła część energii. Bardzo szkoda maszynisty. Dlaczego nie uciekał? Nie zdążył? Jest tam jakiś łuk? Czy przejazd nie posiada TOP-ów?
...z tego co pamiętam ( w razie błędu proszę o korektę), konstrukcja dostała dopuszczenie coś kolo 1996 roku, a umowa na zakup przez KMy podpisana została przy okazji otwarcia montowni w Siedlcach w 2007 roku.
Obecne normy bezpieczeństwa uwzględniające taki scenariusz zderzeniowy weszły stosunkowo nie dawno. Porównajcie np konstrukcje Elfa czy Impulsa pierwszej i drugiej generacji.
To samo Flirt 1 (pojazd uczestniczący w wypadku) z Flirtem 3 (we flocie KM, PKP IC czy ŁKA)... Budowa częsci czołowej jest trochę pancerniejsza.
W ramach "ciekawostki" dodać mogę, że modernizacja ED72 przez niektórych zwana EDelfem ma już dorobioną klatkę bezpieczeństwa, stąd taka morda....
Choć osobiście mam wątpliwości czy jednak taka paleta z bloczkami betonowymi nie dała by rady jednak wpaść do środka razem z szybą czolową...

Pozdr,...
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.875 91 4
Ja mam taką impresję, że ten Stadler nie był zaprojektowany prawidłowo. Nie widać żadnego śladu konstrukcji klatkowej kabiny maszynisty. Taki niepokój, że to nie jest wytrzymała konstrukcja mam zawsze kiedy wsiadam do tych jednostek. Są bardzo wygodne, jest ogromna przestrzeń, są bardzo ciche, klimatyzacja działa rewelacyjnie, a przyspieszenie mają niesamowite. Ale najwyraźniej ceną za tą "lekkość" jest bezpieczeństwo maszynisty i papierowe ściany. Wydaje mi się, że w obecnych czasach tabor powinien obowiązkowo posiadać konstrukcje chroniące maszynistę. Jak się spojrzy na naczepę, to widać że uległa rotacji. Nie był to więc "betonowy mur", przejęła część energii. Bardzo szkoda maszynisty. Dlaczego nie uciekał? Nie zdążył? Jest tam jakiś łuk? Czy przejazd nie posiada TOP-ów?
Można wzmocnić kabinę, tylko co z przedziałem za kabiną i ew. pasażerami?
Być może na prostactwo kierowców i poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego jest tylko jedna metoda, kolczatki w jezdni, jak w obiektach szczególnego nadzoru.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
125 3 0
Taki niepokój, że to nie jest wytrzymała konstrukcja mam zawsze kiedy wsiadam do tych jednostek.
Pasażer nie ma się czego obawiać bo jak widać kabina, a właściwie pochłaniacze pod nią wzięły na siebie siłę uderzenia, dlatego nie zmiotło całego wagonu. Strach pomyśleć co by było, gdyby tędy jechał jakiś zmutowany kibel. Co do klatki bezpieczeństwa, w 2008 roku gdy pojazdy wchodziły do eksploatacji nie było takiego wymogu, obecnie ER75 przez brak klatki w kabinie nie mogłyby być już produkowane.
Czy przejazd nie posiada TOP-ów?
Przejazd posiada ToP i raz miałem sytuację, gdzie prosto przed nosem tarcza zaświeciła sygnałem OsP2, czego przyczyną była wyłamana rogatka przez, a jakże, zestaw ciężarowy, jakich tam się kręci pełno. Niestety, te miejsce jest szczególnie trudne dla tego typu pojazdów z uwagi na dwa skrzyżowania w bezpośredniej okolicy przejazdu kolejowego, co oczywiście nie zwalnia kierującego TIR-em z winy. Droga w ciągu dnia jest wiecznie zakorkowana w obie strony gdyż na południe od przejazdu znajduje się zaraz węzeł drogowy na A2, na który w dużej ilości zmierzają także ciężarówki z okolicznych magazynów.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.790 78 12
Strach pomyśleć co by było, gdyby tędy jechał jakiś zmutowany kibel
Chciałem wrzucić.zdjęcia EN57AKM - 1623 po zderzeniu w Wesołej, ale niestety "server error occured" i się niedało... Do czego piję...
1623 jak dostało w d***, to pudło złamało się w projektowanych miejscach tj. miejsce drzwi służbowych i pierwszy pomost. Tam był 27WE, więc niejako uderzyła lita ściana.
Gdyby zamiast Elfa był TIR, pudło zostało by ścięte - naczepa poszłaby po ostoi niczym nóż Turka po baraninie...
Ofiar śmiertelnych było by (szacuję) kilkadziesiąt...
To tak mniej więcej...

Pozdr,...

ps. co do służb ( policji) to niestety niema komu robić. Policjanci jak mieli okazję, to ewakuowali się, bo nie chcieli firmować swoją osobą pałowania kobiet ani wycinania konfetti...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki