• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
W tym miejscu ogólnie dzieje się coś dziwnego. Jesli dobrze widzę, to z prawej strony stoi znak "Stop" obrócony o 90 stopni tak, że jest niewidoczny (nieczytelny) dla nadjeżdżających samochodów.
Ten znak jest celowo obrócony. Jak będzie awaria rogatek to znak się obraca i kierowcy są zobowiązani do zatrzymywania się przed przejazdem. Zwróćcie uwagę jeszcze na jedno, pod znakiem jest tabliczka pod znakowa T0 pewnie z tekstem "USZKODZONA ROGATKA". A więc w razie awarii dróżnik wychodzi z nastawni obraca znak i kierowcy musza się zatrzymać. Jak rogatka zostanie naprawiona to znak się obraca i nie obowiązuje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.541 514 30

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.614 13 6
Wydaje mi się że jeżeli rogatki lub szlabany są popsute i nie działają, to w tym przypadku nie mamy przejazdu strzeżonego, nawet jeśli dróżnik znajduje się na posterunku.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
Nie znam przepisów, ale tak jak pisałem po obejrzeniu filmu to znak stop może być nielegalny.
Te filmy to można w odbyt wsadzić. Przepisy mówią jasno jeżeli jest uszkodzona rogatka to zarządca infrastruktury kolejowej ma obowiązek postawić znak SRTOP z tabliczką uszkodzona rogatka. I ten znak obowiązuje do czasu naprawienia rogatki. Po naprawieniu rogatki znak się demontuje lub unieważnia. Unieważnienie polega na jego obróceniu lub nakleja się specjalna taśmę unieważniająca znaki drogowe. Druga opcja jest bardziej profesjonalna. Taśma i jak unieważnić znak poniżej przykład.
 

Załączniki

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Obrócony znak STOP, przed przejazdem kolejowym stoi jak najbardziej prawidłowo i jak słusznie zauważyli przedmówcy, jest on "unieważniony" ( stoi bokiem przez co jest co do zasady niewidoczny i nieczytelny) i obraca się go stosownie do sytuacji, w przypadku usterki urządzeń przejazdowych, (np. awarii rogatki czy sygnalizacji przejazdowej), czy innej sytuacji związanej z brakiem zapewnienia bezpieczeństwa na przejezdzie, np z powodu braku obsługi (dróżnika).

Kierujący pojazdem ma obowiązek zatrzymania się przed znakiem lub w miejscu do tego wyznaczonym, a w przypadku jego braku, w takim które umożliwi bezpieczne obserwowanie szlaku kolejowego.
Po upewnieniu się że nic nie nadjeżdża, może bezpiecznie kontynuować dalszą jazdę i przekroczyć tory kolejowe.

W sytuacji ustawienia znaków B-32b, B-32c "rogatka uszkodzona", albo "sygnalizacja uszkodzona", zawsze należy się zatrzymać przed znakiem, a kontynuować jazdę można tylko i wyłącznie po zezwoleniu osoby uprawnionej.
Osobą uprawnioną może być dróżnik, a także inna uprawnioną osoba, wyznaczona do kierowania ruchem przez zarządcę infrastruktury, lub przewoźnika, lub w zależności od sytuacji, inne organy upoważnione do kierowania ruchem (np Straż, Policja).

Obracany znak jest bardzo dobrym rozwiązaniem, do stosowania tu i teraz, w przypadku wystąpienia usterki, awarii i potencjalnego zagrożenia, a co za tym idzie potrzeby pilnego i szybkiego działania, bez zbędnych ceregieli kopania, osadzania i innego zbędnego .... :cenzura:.
Są też znaki wyświetlane, np w zależności od natężenia ruchu, które gdy sytuacja tego nie wymaga, nie wyświetlają nic. Ale to tak na marginesie.

Obrócone znaki drogowe można spotkać także przed wiaduktami przebiegającymi nad przeszkodami terenowymi (drogi, pola, rzeki), obracane są w czasie możliwości wystąpienia oblodzenia jezdni na ich fragmencie, spowodowanego warunkami atmosferycznymi występującymi o danej porze roku.
Obrócone znaki można też spotkać na przygotowywanych np do prac drogowych, odcinkach dróg i autostrad, które rozpoczną się dopiero za jakiś czas, znaki ograniczenia prędkości, zmiany organizacji ruchu etc.

W każdym przypadku, znaki obracane są przez osoby uprawnione bądź upoważnione przez zarządcę infrastruktury, a w przypadku przejazdu kolejowego, jak najbardziej taką osobą może być i jest dróżnik.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.541 514 30
Czy to zdjęcie może być z Polski ? Parowóz wygląda jak Tw1. Rogatki i krzyż św. Andrzeja też jakby polskie.
To faktycznie jest BR 57, w Polsce oznaczony jako Tw1, ale:
Trochę długa tabliczka na budce jak na PKP.
I nie widać innych tabliczek PKP (orzeł i numer). Poza tym ma charakterystyczne reflektory DR. Rogatka nie jest żadnym dowodem, bo w Polsce był (ciągle jeszcze są) identyczne, jak w Niemczech. Krzyż św. Andrzeja rzeczywiście wygląda swojsko, ale także Niemczech były podobne, tyle że dolne ramiona były krótsze - tu szczegółów nie widać. Co do miejsca (bardzo ogólnie) jest kilka możliwości: 1) po prostu gdzieś w Niemczech, 2) tereny polskie pod okupacją niemiecką w czasie II wojny światowej, 3) Polska tuż po wojnie, parowóz jeszcze z oznaczeniami niemieckimi - tu nie jestem pewien, czy PKP miały takie żurawie kolejowe.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki