Obrócony znak STOP, przed przejazdem kolejowym stoi jak najbardziej prawidłowo i jak słusznie zauważyli przedmówcy, jest on "
unieważniony" ( stoi bokiem przez co jest co do zasady niewidoczny i nieczytelny) i obraca się go stosownie do sytuacji, w przypadku usterki urządzeń przejazdowych, (np. awarii rogatki czy sygnalizacji przejazdowej), czy innej sytuacji związanej z brakiem zapewnienia bezpieczeństwa na przejezdzie, np z powodu braku obsługi (dróżnika).
Kierujący pojazdem ma obowiązek zatrzymania się przed znakiem lub w miejscu do tego wyznaczonym, a w przypadku jego braku, w takim które umożliwi bezpieczne obserwowanie szlaku kolejowego.
Po upewnieniu się że nic nie nadjeżdża, może bezpiecznie kontynuować dalszą jazdę i przekroczyć tory kolejowe.
W sytuacji ustawienia znaków B-32b, B-32c "rogatka uszkodzona", albo "sygnalizacja uszkodzona", zawsze należy się zatrzymać przed znakiem, a kontynuować jazdę można tylko i wyłącznie po zezwoleniu osoby uprawnionej.
Osobą uprawnioną może być dróżnik, a także inna uprawnioną osoba, wyznaczona do kierowania ruchem przez zarządcę infrastruktury, lub przewoźnika, lub w zależności od sytuacji, inne organy upoważnione do kierowania ruchem (np Straż, Policja).
Obracany znak jest bardzo dobrym rozwiązaniem, do stosowania tu i teraz, w przypadku wystąpienia usterki, awarii i potencjalnego zagrożenia, a co za tym idzie potrzeby pilnego i szybkiego działania, bez zbędnych ceregieli kopania, osadzania i innego zbędnego ....
.
Są też znaki wyświetlane, np w zależności od natężenia ruchu, które gdy sytuacja tego nie wymaga, nie wyświetlają nic. Ale to tak na marginesie.
Obrócone znaki drogowe można spotkać także przed wiaduktami przebiegającymi nad przeszkodami terenowymi (drogi, pola, rzeki), obracane są w czasie możliwości wystąpienia oblodzenia jezdni na ich fragmencie, spowodowanego warunkami atmosferycznymi występującymi o danej porze roku.
Obrócone znaki można też spotkać na przygotowywanych np do prac drogowych, odcinkach dróg i autostrad, które rozpoczną się dopiero za jakiś czas, znaki ograniczenia prędkości, zmiany organizacji ruchu etc.
W każdym przypadku, znaki obracane są przez osoby uprawnione bądź upoważnione przez zarządcę infrastruktury, a w przypadku przejazdu kolejowego, jak najbardziej taką osobą może być i jest dróżnik.