Z treści wygląda na to, że to PKS był właścicielem i operatorem wózków, a PKP budowała tylko rampy stałe na stacjach (i to też na koszt PKS-u).
Owszem to prawda ale problem w tym, że
wypisane powyżej rampy nie zostały oznaczone w Wotach, przypuszczam również, że żadnej rampy do przetaczania wagonów na przyczepy nie wybudowano.
Powyższe raczej wynikało raczej z chciejstwa niż z rzeczywistych możliwości wożenia dużych ciężkich przesyłek drogowych.
Dla przypomnienia:
wymienione samochody o mocy powyżej 100KM zaczęto w Polsce z dużymi problemami zresztą, produkować dopiero w 1960 r. i to nie w jakichś zatrważających ilościach.
Do tej pory "byliśmy skazani" na różnoraki demobil i import z Czechosłowacji i ZSRR.
Podobnym chcejstwem była uchwała nr 323 Prezydium Rządu z dnia 26 kwietnia 1952 r. w sprawie przejmowania zadań transportu kolejowego w przewozach na krótkie odległości przez transport samochodowy.
Jak znajdę chwilę czasu to wydłubię ile tych zadań transport samochodowy przejął. Z tego co pamiętam to było parę przypadków w ciągu 10 czy 15 lat.
Bądźcie zdrowi.
ksiezyc_nad_gieesem ...
PS
Co się tyczy wielkości obrazków, które zapodaje to obiecuję poprawę.
Zdjęcia ww zarządzenia wrzuciłem bez obróbki bo wydawały czytelne.