• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
161 1 0

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Zdjęcie piękne Hoarcie. Dla wprawnego oka pokazujące wiele rzeczy. Myślę, że o kwestiach technicznych, będzie tu można jeszcze nie raz podyskutować (chodzi mi o wyposażenie tej maszyny). Teraz jednak należałoby się skupić na sprawach politycznych. Można tu śmiało powiedzieć, że ta, jak i wiele innych maszyn (podobnych zdjęć mam wiele), gdyby nie konferencja w Jałcie, powróciłaby do powojennego PKP. Jednak chęć władania przez Stalina podbitymi krajami wschodniej Europy (czytaj grabienia- lub innymi słowy swobodnego dysponowania ich majątkiem), zamroziła na kilkanaście lat wzajemne roszczenia (choćby taborowe) w krajach "wyzwolonych" przez ZSRR. Wiele maszyn, nigdy nie doczekała się powrotu do macierzy. I pomimo (ogólnego) dość dobrego stanu technicznego (choć ja- patrząc na czołownicę tej Ok22- nazwałbym to eksploatacją wolsztyńską), większość z nich zezłomowano. Gdy w Moskwie wydano w końcu prikaz, że "już teraz możeta się nawzajem rozliczać", to już nie bardzo było czym. A poza tym, to już wtedy nikt nie miał na to ochoty. Te kilkadziesiąt sztuk, które wzajemnie wymieniliśmy- nic już znaczącego nie wnosiło... Zwłaszcza, gdy zamieniliśmy maszyny jeżdżące, na takie jak na zdjęciu...
 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
DB też złomowały parowozy pochodzenia polskiego i czeskiego znajdujące się na ich terenie. Większość parowozów serii 44 kolei DB zbudowanych w Chrzanowie skreślono z inwentarza w jednym dniu 1958 roku.
 

Podobne wątki