• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - ciężarowe i dostawcze

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#43
#9
Teraz przyszedł czas aby po NG pokazać jego kolejne wcielenie, czyli SK (Schweren Klasse). Mercedes-Benz SK to tak naprawdę rozwinięcie serii NG. Zmiany nastąpiły przede wszystkim w zakresie wyposażenia kabiny i poprawy komfortu kierowcy oraz wprowadzenia systemów elektronicznych czuwających nad pracą pojazdu. Różnicę pomiędzy starym i nowym modelem ropoznanymy głównie po nowym kształcie szyb bocznych oraz kształcie grila i owiewiek. Mercedes ten produkowany był w Niemczech w latach 1988-1998 (ale także w późniejszym okresie w Chinach czy Korei Południowej). Do czasu liftingu 1994 roku, wykorzystywane były silniki pochodzące z poprzedniego modelu, jednostki V6, V8 lub V10, o mocach od 296KM do 506KM. Po 1994 roku, czyli w drugiej serii, otrzymujemy już tylko silniki V6 i V8, o mocach od 313KM do 530KM.
Nasz model firmy Wiking (niestety nie znamy numeru katalogowego) pochodzący z pierwszej serii produkcyjnej prezetnuje się następująco:
20231022_200749.jpg
20231022_200804.jpg
20231022_200815.jpg
20231022_200840.jpg
20231022_200853.jpg
20231022_200902.jpg
20231022_200915.jpg

:)
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.987 68 0
#50
Bardzo ciekawie okraszasz historycznie modele Mercedesa, firma która zapisała się złotymi zgłoskami i ustawiła parę kamieni milowych w historii
motoryzacji zwłaszcza tej użytkowej. Ja jestem trochę dziwny ( jedno z niewielu zdań mojej żony z którym się zgadzam ), ale spod znaku gwiazdy
podobają mi się tylko autobusy i to tylko miejskie pomijając serię O 302 która ma nadwozie w każdej konfiguracji i każda jest stylistycznie piękna.
Z tych wszystkich dotychczas pokazanych najbardziej mi siadł Roskopf na trilexach.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#54
#11
Dzisiaj klasyka gatunku wśród samochodów dostawczych, czyli Ford Transit. Do naszej kolekcji trafia MK4, czyli czwarta generacja, będąca tak naprawdę liftingiem MK3. Zmiany możemy rozpoznać po przeprojektowanym przodzie, zmienionej atrapie oraz kształcie lamp, które teraz są zaokrąglone od wewnątrz pojazdu. Natomiast największe zmiany zaszły w zakresie zawieszenia, w którym zmieniono praktycznie wszystko, zastosowano lepsze wahacze, zwrotnice, resory, piasty oraz amortyzatory. Do oferty trafiły nowe jednostki napędowe: 2.5l Diesel (70KM, 76KM, 80KM), po raz pierwszy 2.5l Turbo Diesel (80KM, 100KM) oraz 2.0 OHC EFI (115KM) i 2.0 OHC (63KM, 77KM). Generacja MK4 produkowana była dość krótko, bo tylko 3 lata w okresie 1991-1994.
Nasz model firmy Rietze 10530, we wersji niski furgon (żeby było śmiesznie ma trzy rzędy siedzeń :D), w kolorze pomarańczowym prezentuje się następująco:
20231022_200001.jpg
20231022_200010_001.jpg
20231022_200020.jpg
20231022_200031.jpg
20231022_200042.jpg

:)
 

Slavi

Znany użytkownik
Reakcje
2.726 4 0
#57
Powoli nadrabiam zaległości w tematach...
Najciekawsze jak dla mnie Roman-y. :) Sam mam i bardzo się cieszę , bo to jeden z niewielu seryjnych modeli z bloku wschodniego... Kolejny to Bedford od Brekiny. Bardzo fajna miniatura.
Na koniec prezentacji ciężarówek NG i SK. Do kolekcji brakuje Ci najlepszych czyli B&S (otwierane drzwi) i oczywiście MEMO ;)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#58
#12
Po bardzo popularnym "Transicie" czas na nie mniej znane auto dostawcze, czyli Fiata Ducato. Dzisiaj będzie to jego druga generacja, z pierwszej serii, produkowana w latach 1993-2002. W tym miejscu należy nadmienić, że bliźniaczymi samochodami były Peugeot Boxer oraz Citroen Jumper. Dostępna była cała paleta silników - diesle i turbodiesle: 1.9, 2.0, 2.5, 2.8 - benzynowy 2.0. Ducato było oferowane w każdej możliwej zabudowie, jeżeli chodzi o auta dostawcze.
Nasz model firmy Busch 89113 to Fiat Ducato w wersji dostawczej podwyższonej, typowy blaszak, w kolorze czerwonym:
20231022_205028.jpg
20231022_205053.jpg
20231022_205108.jpg
20231022_205115.jpg
20231022_205126.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#59
#13
Dzisiaj proponujemy kolejnego "busa", tym razem ze stajni Mercedes-Benz. Jest to Vito pierwszej generacji, czyli MB W638, produkowany w latach 1996-2003. W tym samym czasie na jego bazie pojawia się nowa klasa "V" Mercedesa, będąca osobową odmianą Vito. Model W638 był bezpośrednim następcą niezbyt udanego MB 100. Jednakże również ten model miał duże problemy z jakością, przede wszystkim posiadał główną bolączkę wszystkich modeli Mercedesa z tamtych lat, czyli korozję. Problemy sprawiała również była instalacja elektryczna oraz układ hamulcowy. W638 dostępny był z całą gamą silników. Benzynowe M111 2,0 i 2,3 litra i mocach 129KM i 143KM, a także VR6 (VW) o poj. 2,8l i mocy 174KM (ten silnik tylko w wersji V 280). Natomiast diesle dzielimy na te z początku produkcji do 1999 roku - silnik OM 601 o poj. 2,3l i mocy 79KM (wolnossący występujący tylko w Vito) oraz 98KM (turbodiesel), i te w drugim okresie produkcji - silnik OM 611 (Common Rail) o poj. 2,2l i mocach: 82KM (tylko Vito), 102KM i 122KM.
Nasz model to Vito do przewozu osób, nie mylić z klasą "V", firmy Herpa, ale z salonu Mercedesa, B 6 600 0103:
20231022_191946.jpg
20231022_192002.jpg
20231022_192037.jpg
20231022_192046.jpg
20231022_192107.jpg
20231022_192301_001.jpg

:)