• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - ciężarowe i dostawcze

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#25
Po Romciu czas na Mesia, i to w bardzo szczególnym wydaniu. Mowa o Mercedesie "Kurzhauber" (krótka maska), czyli modelu serii L, w postaci wozu strażackiego. Historia tego pojazdu jest ekstremalnie długa, gdyż produkcja serii rozpoczęła się 1959 roku w Niemczech i trwa do dzisiaj! Model ten jest nadal produkowany w Iranie. Produkowany był również w północnej oraz południowej Ameryce oraz RPA. Do roku 1991 sprzedawany był w USA pod marką Freightliner. Nasz wóz strażacki bazuje na modelu L1113, który był produkowany od 1967 już z nowym silnikiem diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy 130KM. Symbol 1113 informował o ładowności (11 ton) oraz mocy silnika (13 - 130KM).
Mercedes Benz LAF 1113 LF 16, model Brekina 47131, prezentuje się następująco:
20230811_181309.jpg
20230811_181320.jpg
20230811_181345.jpg
20230811_181349.jpg
20230811_181358.jpg
20230811_181405.jpg

:)
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.987 68 0
#26
Zwłaszcza w Brazylii ten pojazd jest kultowy, a z ciekawostek to w Argentynie Skoda 706 ma rzesze fanatyków ekstremalnych;
706 tatoo.jpg

Mam w pracy kolegę który w tym miejscu ma tatuaż Alfy Romeo, natomiast ja się zastanawiam nad zajezdnią MZK Bielsko-Biała na czole:ROFL:
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#28
Czas na następny pojazd, dzisiaj będzie to klasyka gatunku, czyli Mercedes-Benz NG (Neue Generation). Model ten był produkowany w latach 1973-1988. Występowały trzy serie produkcyjne NG73, NG80 oraz NG85 (Cyfra określa rok rozpoczęcia produkcji danej serii). Nasz Mercedes pochodzi z okresu pierwszej serii, a więc NG73. Dostępne były trzy wielkości kabiny: krótka, średnia i długa (z dwoma łóżkami). Naturalnie, ciężarówki Mercedesa występowały niemal wew wszystkich możliwych wersjach zabudowy, natomiast nasza to ciągnik siodłowy z długą kabiną. NG wyposażony jest w silnik o mocy 320KM V10, który pochodzi jeszcze z modelu LP.
Mercedes NG73 model Herpa 653 000, ze stajni EK, prezentuje się następująco:
20231022_193252.jpg
20231022_193302.jpg
20231022_193419.jpg
20231022_193426.jpg

:)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#36
#7
Kolejny Mercedes NG, tym razem model NG80, czyli auto pochodzące z drugiej serii produkcyjnej z lat 1980-1985. Wersja 2238, co oznacza dopuszczalną masę całkowitą 22 tony oraz moc silnika w zaokrągleniu 380KM. Tym razem jest to samochód ciężarowy z przyczepą, w ciekawym malowaniu przewoźnika, firmy "Preuss". Model firmy Wiking 26456:
20231022_195142.jpg
20231022_195200.jpg
20231022_195229.jpg
20231022_195248.jpg
20231022_195325.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.697 14 0
#39
#8
Prezentujemy kolejnego Mercedesa NG, mamy urodzaj ;) Nasz model to NG73 w wersji 1217, ciągnik siodłowy ze średnią kabiną. Posiadał silnik R6 o mocy tylko 168KM. Producentem modelu jest firma RMM (Roskopf Miniaturmodelle), nr kat. 434.
20231022_194256.jpg
20231022_194338.jpg
20231022_194404.jpg
20231022_194443.jpg
20231022_194510.jpg
20231022_194528.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.436 387 20
#40
Ciekawy model. To chyba jedyna firma, która zrobiła kabinę tego NG pośredniej długości. Co prawda kabina jest ciutkę za wąska, ale i tak model wart posiadania.