• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:35 G10 i inne wynalazki (1:35)

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
718 4 0
Tak patrząc na ten obrazek to chyba oprócz gaśnic, które w filmie VaBank miały kształt stożkowy to chyba za wiele się nie zmieniło. No może też drabina jakaś taka chuderlawa mi się wydaje, ta - drewniana - którą kiedyś wywaliłem na śmietnik jakaś taka bardziej masywna była.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.842 65 3
Podoba mi się ten T3 / 89.70-75 / TKh1. Koniecznie obróć zawory bezpieczeństwa o 90º. Ten ciężarek powinien "patrzeć" w kierunku komina. Ten model to jest z jakiegoś zestawu czy budowany od podstaw.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
T3 budowany od podstaw (na podstawie kartonowego modelu ale wiekszość to plastik) ,
@Jacek765 ad zaworu bywało różnie, na zdjęciach które mam bywało i tak i tak, w modelu był ciężarek tak jak mam zrobione a wariantów było kilka
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
Dzisiaj skromnie węgiel i rurki. Nie lubię etapu gdzie żeby coś poskładać muszę najpierw pomalować strasznie mi to spowalnia tempo budowy no ale co zrobić.
20250510_170305.jpg
20250510_171510.jpg
20250510_170241.jpg
20250510_170228.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.842 65 3
Wygląda coraz fajniej. Co do zaworów bezpieczeństwa Ramsbottoma to rzeczywiście lokomotywy z wczesnych lat produkcji miały je ustawione w poprzek. Tak więc tutaj rzeczywiście nie ma błędu. Natomiast jest jeszcze inna rzecz która nie daje mi spokoju to wydaje mi się że kocioł powinien być odrobinę bardziej wysunięty do przodu. Dymnica z kominem powinny być na wprost cylindrów. Dodatkowo pomost przedni wydaje się przez to za długi. Tak więc mam nadzieję że uda Ci się wysunąć kocioł do przodu. Inna rzecz to zbieralnik pary wydaje mi się trochę za wysoki. Na wszystkich zdjęciach jakie widziałem jest on niższy. Oczywiście to nie dotyczy lokomotyw najstarszych które nie miały zbieralnika pary tylko małą obudowę przepustnicy z rurami dolotowymi na zewnątrz.
Jeszcze kwestia lamp. Twój model raczej nie ma oświetlenia elektrycznego i raczej takiego nie miał w okresie jaki odtwarzasz więc raczej powinny być naftowe, ewentualnie gazowe. Powinny też stać trochę niżej na pomoście.
Tutaj masz zdjęcia moich modeli w skali 0 i H0.
20250508_133603.jpg
20250508_133656.jpg
20250512_103111.jpg
20250512_103132.jpg
20250512_103145.jpg
20250512_103300.jpg
20250512_103314.jpg

Model w skali 0 jest jeszcze w trakcie naprawy i nie ma wszystkich detali założonych.
 
Ostatnio edytowane:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
718 4 0
Patrząc na zdjęcia w Wikipedii to ta dymnica w modelu kolegi Greif1 wystaje - na moje oko oczywiście - tyle ile trzeba. A i reflektory na tych zdjęciach mają podstawy raczej wyższe niż niższe.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
@Jacek765 dzięki za czujność, faktycznie garnek jakoś wyszedł za wysoki, tak to jest jak się robi na raty, miałem uciąć a nie uciąłem dokleiłem i wyszło o... ale już poprawiłem zgodnie z planem jaki mam.
Ad pomostu :
1. nie miałem możliwość manewrowania kotłem bo podest ma ryflowaną blachę i wyznaczone miejsce na kocioł
2. jest poprawnie z wymiarami z planu
3. nie odtwarzam żadnego konkretnego egzemplarza istniejącego dlatego pozwalam sobie na pewną dowolność (np numer będzie moim rokiem urodzenia i miesiącem ;) )
patrząc na zdjęcia jakie pozbierałem z netu, z tymi lokomotywami jest taki miszmasz że głowa boli, z racji dość długiego okresu użytkowania wprowadzano masę modernizacji i zmian, lamp naftowe zamieniano na elektryczne dodając prądnicę, dodawano sprężarkę , zbiorniki powietrzne, dodatkową parę klocków hamulcowych, zmieniano zasobniki na węgiel (podwyższano /wydłużano) itd
dlatego moja ciufcia będzie trochę taką wypadkową być może skuszę się na publikację o niej która właśnie się pojawiła i może kiedyś następną poskładam dokładnie na podstawie zdjęcia.
A tu kilka przykładów w/w mieszanek
0042.jpg
0065.jpg
0275.jpg
0318.jpg
0410.jpg
0491.jpg
2036.jpg
2194.jpg

Edit
po poprawieniu "garnka"
20250513_184817.jpg
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
a teraz pytanie do znawców
chciałbym taki wagonik
41174-01_a.jpg

ale jakoś zdjęć mało a kilka które mam nie pomagają- jak zwykle
150310-IMG_7462-600.jpg
720800-7258-600.jpg

bo ten nie ma podcięć w okolicy drzwi, czy takowe były czy to już jakaś modyfikacja bo raczej nie wygląda na wagon w służbie
jako że czekam na części do ciufci więc
20250517_225247.jpg

z podcięciem czy bez oto jest pytanie...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.842 65 3
Te wagony na zdjęciach wyglądają na to że zostały poddane jakiejś uproszczonej naprawie i modyfikacji co zaowocowało zmianą wyglądu. Prawidłowy i oryginalny wygląd przedstawia model w skali 0. Tutaj trzeba też uwzględnić zmianę profilu dachu na końcach. Tak że lepiej tym razem wzorować się na modelu. Bo oryginał niestety przeszedł po wojnie zbyt duże zmiany.
A jeszcze wrócę do modelu 89.70-75 to super wygląda z tym niższym zbieralnikiem pary. Jednak koniecznie trzeba przesunąć kocioł do przodu. W tej kwestii akurat nie było nigdy dowolności gdyż właśnie w parowozach oparcie kotła w obszarze dymnicy jest elementem stałym konstrukcji. Nawet jeśli podczas napraw zamieniano kotły to nawet z odległych czasowo lat produkcji zawsze stałym i niezmiennym punktem łączenia był dźwigar poddymniczny zespolony z cylindrami silnika. Tylna część kotła ma możliwość przesuwu wzdłużnego względem ostoi. Tak więc nawet jeśli masz na podeście ryflowaną blachę to mniejszym błędem będzie przesunięcie kotła do przodu i zamaskowanie/dosztukowanie blachy z innego kawałka niż pozostawienie kotła w niewłaściwym miejscu. Wycinanie i sztukowanie blachy na pomoście było i jest często stosowane przy naprawach.
A lampy te co są możesz wyposażyć w kominki i większe pałąki tak by wyglądały na naftowe. Skoro masz sprężarkę to chyba jeszcze byś potrzebował jeden zbiornik powietrza z tyłu pod kabiną. Tutaj mogły być różnice bo wiele z tych lokomotyw początkowo nie miało hamulca pneumatycznego. I wiele z nich otrzymało osprzęt pneumatyczny w ramach modernizacji.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
Według planu -trochę marnej jakości - kocioł powinien być ok 16mm od czołownicy i tyle u mnie jest.
Ad wagonu no chyba nie do końca, brak drzwi owszem ale nie zmiana dachu i podłogi
dieser-historische-packwagen-pw3-721-501-523590.jpg
ein-preussischer-personenzuggepaeckwagen-pw3-pr-1083949.jpg

tutaj raczej nie są naprawiane a podcięć nie mają
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.842 65 3
Co do planu T3 to chyba jest tam jakiś błąd.
Co do zdjęć wagonów to są to wagony innego typu chociaż bardzo podobne. Na pierwszym to nie mam pewności czy to jest wagon konstrukcji pruskiej raczej chyba nie. Na drugim zdjęciu jest wagon konstrukcji pruskiej ale starszego typu który z tyłu nie miał ściętych ścian i jest w rzeczywistości trochę krótszy. W skali H0 był w asortymencie firmy Fleischmann. Starsze opracowanie z ruchomymi drzwiami I nowsze bez ruchomych drzwi jest obecnie w asortymencie Roco.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.666 19 9
Turbogenerator wyszedł ci bardzo ładnie.
Tylko dlaczego ma dwa przewody zasilania parą? Pytam niezłośliwie, bo może w tych parowozach był jakiś dziwny patent.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
994 1 0
no tu też pełna dowolność, raz jest do "przodu" innym razem do tyłu a i czasem w poprzek, dlaczego 3 rury nie wiem no ale są a do tego czasem obrócony korpus o 90 stopni
0490.jpg
529ewd-dampflok-89-6009.jpg
als-ich-vor-einiger-zeit-1377107.jpg
Dampflok_Waldbroelmaly.jpg

tu jak widać są w izolacji a ta wychodząca w lewo chyba idzie do komina ale nie jestem pewien.