• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny EU46 PKP-Cargo (BR193 Vectron) Roco vs Piko

OP
OP
ALA

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 23 0
Całego mechanizmu nie trzeba rozbierać, wystarczy wymontować samo gniazdo sprzęgu, co jest łatwe do wykonania, gdyż jest montowane "na wcisk" - wystarczy chwycić palcami i pociągnąć w dół.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.365 137 19
Bo diabeł tkwi w szczegółach, bo modele muszą być szalenie poprawnie odwzorowane?
Jeśli miniatura tylko z grubsza przypomina pierwowzór lub ma wiele uproszczeń w odwzorowaniu/wykonaniu detali, to jest po prostu zabawką. Precyzyjnie wykonany model wiernie i szczegółowo odwzorowujący oryginał jest zasadniczym celem, do którego dąży się w modelarstwie - przynajmniej z punktu widzenia pasjonata/hobbysty. Nieco inne podejście mogą prezentować producenci, którzy oferują gotowe produkty dla przeciętnego klienta (czasem również specjalne serie dla konkretnej, bardzo wymagającej grupy klientów), który niekoniecznie może być zainteresowany takim modelem jak opisałem, ale może woleć z grubsza poprawnie odwzorowany, dobrze się prezentujący i funkcjonalny model w przystępnej cenie, z przeznaczeniem do eksploatacji/zabawy.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
Precyzyjnie wykonany model wiernie i szczegółowo odwzorowujący oryginał jest zasadniczym celem, do którego dąży się w modelarstwie - przynajmniej z punktu widzenia pasjonata/hobbysty.
Ciekawe jak do odwzorowania EU46-521 podejdzie PIKO (na razie raczej zaprezentowało wersję poglądową a nie ostateczną). Czy jak Roco i będzie to odwzorowanie lokomotywy będącej już w eksploatacji czy może prosto co dostarczonej od producenta. Bo jak by to była ta druga opcja, to warto zwrócić uwagę, że lokomotywa dostarczona prosto od producenta nie tylko nie posiadała "nalepki" ale była zarejestrowana nie na PKP Cargo (PL-PKPC) ale na PL-SPOL oraz w "trafarecie" z informacjami o dopuszczeniu do eksploatacji na poszczególne kraje nie było informacji o maksymalnej prędkości (160).

6-1536x1025.jpg

fot. Jakub Sus
Źródło: Nowe Vectrony dla PKP Cargo już w Polsce!

Poniżej zapowiedź PIKO oraz zdjęcie lokomotywa z 3 maja ub.r. będącej już w regularnej eksploatacji.
47524_21650.jpg
94113.jpg


Źródło: ilostan.forumkolejowe.pl
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
Co do lokomotywy Vectron, to Roco pochwaliło się stutysięcznym sprzedanym modelem! Od 2017 roku sprzedano aż 100 000 modeli tej lokomotywy. I to jest tylko Roco i tylko 6 lat. Jest to bardzo imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że kilka największych graczy też je produkuje.
1705368532250.png
 
Reakcje
146 11 0
Co do lokomotywy Vectron, to Roco pochwaliło się stutysięcznym sprzedanym modelem! Od 2017 roku sprzedano aż 100 000 modeli tej lokomotywy. I to jest tylko Roco i tylko 6 lat. Jest to bardzo imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że kilka największych graczy też je produkuje.
Zobacz załącznik 1027564
Na szybko naliczyłem 66 modeli, co daje średnio 1500szt na model.
 
OP
OP
ALA

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 23 0
Warto zwrócić uwagę na umieszczoną na karoserii "nalepkę" informującą o współfinansowaniu zakupu lokomotywy ze środków europejskich(y)
Chodzi o to, że jest. Ot taki fajny smaczek ;).
"Fajny smaczek", to może to by mógł być, ale nie jest. Dzisiaj oglądałem ten model z bliska i niestety, sposób, w jaki zostało to przez Roco nadrukowane sprawia, że nie zdobi to modelu i chyba lepiej, żeby tego nie było.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 29
Tabor 107
Tabor 0
Tabor 22

Podobne wątki