Pytanie do szanownego grona Kolegów:
Chodzi o ustalenie ilości „siódemek” typu 4E, a więc z PAFAWAGU, które nosiły malowanie a'la fabryczne 303E. Lokomotywy tak malowane występowały zarówno z żółtym czołem, jak i zielonym (po 2002). Miały wspólną cechę (nietypową dla fabrycznego schematu malowania typu 4E) - pas ciemnej zieleni pociągnięty był aż do dołu pudła, czyli nie posiadały charakterystycznego schematu opartego na trzech pasach: jasna zieleń – ciemna zieleń – jasna zieleń. Malowanie tego typu nanoszono oczywiście na lokomotywy, z których zdejmowano listwy ozdobne, tym niemniej szybko pojawił się schemat ze srebrnymi pasami (później żółtymi) malowanymi w zamian za listwy, przy jednoczesnym zachowaniu „trójpasowego” schematu malowania. Dlatego przypuszczam, że „siódemek” w malowaniu a'la 303E było bardzo mało, może uda się ustalić ich liczbę.
Z moich „dociekań” i statystyki wynika, że malowanie a'la fabryczne 303E z żółtym czołem posiadało
co najmniej 9 szt EU07 typu 4E. Były to:
EU07-028 (2001 - 2003)
EU07-076 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1991)
EU07-089 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1991)
EU07-132 (2001 - 2007)
EU07-143 (2004 - 2008)
EU07-149 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1991)
EU07-172 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1992)
EU07-207 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1990)
EU07-215 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1992)
Były to lokomotywy po naprawie w ZNLE Gliwice oraz być może ZNTK Lubań Śląski (te z początku lat 90-tych (?). W 2004 r. ostatnią która dostała taki schemat malowania była EU07-143, przemalowana ze względu na zły stan lakieru w lokomotywowni Łódź (zachowano żółte czoło). Poniżej przykład takiego malowania. Lokomotywa EU07-207 na stacji Warszawa Wsch. 1.09.1990. Zdjęcie ściągnięte kiedyś z jakiejś rosyjskojęzycznej strony internetowej. Nie pamiętam jednak jakiej. Autor nie był podany lub nie zanotowałem.
Malowanie a'la fabryczne 303E z zielonym czołem posiadało
co najmniej 6 szt EU07 typu 4E. Ich zdjęcia są ogólnodostępne w sieci. Były to:
EU07-113 (+ reflektory halogenowe w prostokątnej obudowie) (2006 - 2012)
EU07-124 (2004 - 2005)
EU07-130 (2004 - 2008)
EU07-214 (+ reflektory halogenowe w starej, okrągłej obudowie) (2007 - 2008)
EU07-216 (2007 - 2012)
EP07-233 (2008 – 2012, przez krótką chwilę w lutym/marcu 2008 także „trapez” na czole)
EU07-124 i 130 przemalowano ze względu na zły stan lakieru w lokomotywowni Łódź. EU07-113 prawdopodobnie w CM Kraków, EU07-214 w lok. Gdynia Grabówek, a EU07-216 i EP07-233 takie barwy dostały po naprawach w lok. Poznań Franowo.
Tak więc było to dość unikatowe malowanie jak na lokomotywy typu 4E. Nosiło je prawdopodobnie zaledwie kilkanaście lokomotyw. Jeżeli ktoś ma wiedzę i najlepiej może potwierdzić to zdjęciem (linkiem do zdjęcia) jakie jeszcze lokomotywy typu 4E mogły nosić opisane wyżej schematy malowania, bardzo proszę o podzielenie się informacjami na ten temat. Przypuszczam, że w I połowie lat 90-tych mogło je nosić kilka dalszych „siódemek” 4E, niestety dokumentacja fotograficzna z tamtych lat jest dość uboga. Można też dodać, że prawdopodobnie jedyną EU06 jaka nosiła wspomniany wyżej schemat malowania a'la 303E z żółtym czołem, była
EU06-02 (początek lat 90-tych, m.in. na zdjęciu z 1992).