Coś mi się jednak wydaje, że na boku pudła miała ona trzy pasy. Tylko czoło było w pełni zielone, co spotykano na jeszcze kilkunastu innych lokomotywach EU07 typu 4E w tamtym okresie. Myślę, że to kąt zrobienia zdjęcia daje takie wrażenie (że na boku były dwa pasy a'la 303E), ale dostępne w sieci fotografie "189" nie pozostawiają wątpliwości, że były tam trzy pasy.
Do 2007 roku EU07-189 miała "klasyczny" układ trzech pasów także na czołach.
http://www.cupik.podkarpackakolej.net/foto/auto/900/600/galeria/18/eu-07_3177.jpg (zdjęcie z 1.09.2006)
Po naprawie rewizyjnej 1R5 ukończonej 22.06.2007 w zakładzie w Ostrowie Wlkp. otrzymała pełne zielone czoło, jednak na boku były dalej trzy pasy.
http://gigabyt.cal24.pl/galeria1/eu07/713a.jpg (zdjęcie z 6.07.2008, aby obejrzeć je w dużym rozmiarze należy wejść na
http://gigabyt.cal24.pl/)
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/87.jpg (zdjęcie z 19.06.2009)
Można dodać, że z takim "pełnym zielonym czołem" i trzema pasami na boku czyli typowymi dla EU07 typu 4E, oprócz w/w
EU07-189, występowały także
np. EU07-013*, 019, 030, 041, 052, 077**, 105, 106, 109*, 127**, 134, 138, 149, 176, 207, 216 (z trochę nietypowym czołem, awaryjnie pomalowanym, bo do pasa środkowego domalowano pas dolny o nieco innym odcieniu ciemnej zieleni)
, 220 (+ żółty kolor liter i cyfr na pudle, oznaczeń serii i nr inwentarzowego)
, 221*, 230*
* - lokomotywy z nowymi reflektorami halogenowymi w starej, okrągłej obudowie
** - lokomotywy z nowymi reflektorami halogenowymi w prostokątnej obudowie
....a tego typu malowanie było wyróżnikiem dokonania naprawy przede wszystkim w Ostrowie Wlkp. (głównie w II połowy lat 2000-nych) choć od razu trzeba dodać, że nie tylko, bo pojedyncze lokomotywy dostawały takie malowanie po naprawach np. w lok. Poznań Franowo czy w Nowym Sączu (w I połowie lat 2000-nych). Przy czym i w opisywanym schemacie były drobne różnice w malowaniu, np. górnej granicy zielonego czoła oraz np. w 019, 030, 149 i 176 białe napisy oznaczeń serii i nr inwentarzowego na czołach i boku pudła umieszczone były na czarnym tle, co było charakterystyczne dla lokomotyw naprawianych w ZNTK Nowy Sącz (w I połowie lat 2000-nych), a później także w lok. Poznań Franowo.
Warto może też nadmienić, że pełne ciemnozielone czoło na 4E z trzema zielonymi pasami na boku (jasny zielony - ciemny zielony - jasny zielony), czyli takie jak na lokomotywach przedstawionych wyżej, występowało także np. na
EU07-107 (po przemalowaniu w CM Lublin), jednak w tym przypadku malowania tego nie zaliczyłbym do wyżej wymienionego schematu, bo na "107" pozostawiono na boku pudła żółte pasy w miejscu listew ozdobnych oraz np na EU07-077 (wymienionej także wyżej), która pierwotnie (po ZNTK Nowy Sącz) miała na boku pudła także dwa pomarańczowe pasy w miejsce listew ozdobnych (a górny obejmował także czoła), zlikwidowane po kolejnej naprawie w lok. Ostrów Wlkp.
Na marginesie, EU07-077 z reflektorami w prostokątnej obudowie i tymi pomarańczowymi pasami, charakterystycznymi dla napraw w ZNTK Nowy Sącz w okresie 2002 - początek 2003 r. była bodajże jedyną "siódemką" typu 4E (!) z takimi pasami. W 2003 Nowy Sącz porzucił schemat malowania "07" z pomarańczowymi pasami, a lokomotyw, które je dostały, było naprawdę niewiele (z moich notatek wynika, że były to, oprócz 077, także
EP07-335*, 347*, 357*, 370*, 381**, 422**, 456** (gwiazdki oznaczają typ reflektorów, jak w opisie wyżej), przy czym w "456" górny, pomarańczowy pas obejmował także czoła, a EP07-422 była dość "indywidualna", bo oprócz górnego pasa pomarańczowego obejmującego czoła (czyli jak w 077 i 456), także dolny pomarańczowy pas pociągnięty był na czoło, aż do krawędzi bocznej reflektorów.