EP07-1051 w tzw. angielskich barwach, z logiem PKP Przewozy Regionalne, według mnie prezentowała się o wiele lepiej, niż z symboliką PKP IC *, którą zaczęto nanosić, po przejęciu przez InterCity wszystkich EP07-1xxx PKP PR. Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie, ale uważam, że krótki czas, kiedy "1051" wyglądała akurat tak, jak na fotografii (i generalnie kiedy nosiła wspomnianą malaturę, z kopią herbu kolei brytyjskich na bokach pudła) jest interesującym epizodem - dziś już nieco zapomnianym - historii malowania "siódemek". Może ktoś coś wie (ale od tzw. "kuchni", bo ogólna historia jest znana), jakie były początki pomysłu zastosowania malowania angielskiego i czy to, że dostała je "1051" było przypadkiem, wynikającym z pomalowania kolejnej, modernizowanej EU07, czy z góry założonym, wytypowaniem tego konkretnego egzemplarza ?
* Początkowo zaklejono loga PKP PR, później naniesiono białe paski na czole (w obu przypadkach z małym logo PKP IC), a następnie naniesiono duże napisy
iCCC PKP INTERCITY na bokach. Dziś lokomotywa nosi malowanie firmowe.