• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Ostatnio złapane na stacji Lublin Główny:
01.07 br Captrain
DSC05505.JPG

i Cargo:
DSC05507.JPG

i na dokładkę znowu "żółta mordka":
DSC05508.JPG

a to na deser:
DSC05520.JPG

tylko nie wiem czy tutaj (wtedy zaliczymy jako "podwójna siódemka ;) )
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Ostatnio coś siódemki jeżdżą parami -
20.07 br. Lublin Główny: 382 i 448(?), ze składem "KijówEkspress":

DSC05534.JPG

22.07 br też Lublin Główny z "Mierzeją"
DSC05536.JPG

DSC05537.JPG

to jak rodzynek ;)
wczoraj, tj. 22.07 była też 005 - przytargała "Bolka" i potem pojechała z "Kijowem", niestety nie zdążyłem jej złapać na fotce.
 
Ostatnio edytowane:

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
148 3 0
nie to miałem na myśli. W obu parach (zielonej i firmowej niebiesko szarej) 2 lok ma opuszczone pantografy. Na zdjęciach nie widać kabli sterowania ukrotnionego (ale akurat ujęcia nie sprzyjają). I stąd wniosek, że to transport na zimno w obu pociągach. Tylko jaki cel, bo na Kijowie to dość częste jest (wniosek na bazie publikowanych licznie w sieci zdjęć).
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
IC nie ma kabli do sterowania, i nie łączy lokomotyw na nie, nie wiem skąd taki pomysł w ogóle. Zwykły podsył lokomotywy na zimno jakich pełno jest w pociągach IC. Sam ostatnio wypożyczone loki z Cargo wiozłem na pociągach liniowych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
IC nie ma kabli do sterowania, i nie łączy lokomotyw na nie, nie wiem skąd taki pomysł w ogóle.
A skąd my mamy wiedzieć, że IC nie ma kabli? Ogólnie wiadomo, że EU07 są do tego przystosowane, ale że PKP IC z tego nie korzysta, to już wiedzą nie wszyscy. Kolega @radek_m opisał to, co zauważył i nie ma powodu do obruszania się i zadawania kpiących pytań w rodzaju "skąd taki pomysł w ogóle".
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Z kilku powodów. Po pierwsze jeżeli by były połączone to na obu by były pantografy w górze, po drugie nie da się połączyć 4e z 303e. Więc wystarczy trochę dedukcji zamiast pisanie byle czego.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Kolejna para była dzisiaj:
DSC05539.JPG

wyjaśniłem, oo co chodzi - po prostu rano wagony z Kijowa przychodzą oddzielnie niż nasze, dlatego w tamtą stronę idą dwie lokomotywy, w tym jedna "na zimno".
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
698 54 1
Jak najbardziej podsył na zimno.
Ale...

Z kilku powodów. Po pierwsze jeżeli by były połączone to na obu by były pantografy w górze, po drugie nie da się połączyć 4e z 303e. Więc wystarczy trochę dedukcji zamiast pisanie byle czego.
Podniesione patyki na obu maszynach nie są wyznacznikiem tego, że są one połączone na warkoczach do jazdy ukrotnionej - druga maszyna może jechać "na przyprzęgu", z własną obsługą.

Nie da się łączyć 4E z 303E, tak było od zawsze, ale już nie jest.
Obecnie niskie numery po głownych, są modernizowane do typu 303E (303Eb) i tylko pudło jest 4E - można wiec zobaczyć z wyglądu niskie numery (4E) w trakcji wielokrotnej z wysokimi numerami(303E).

Dla osób niewtajemniczonych, spotkanie siódemek 4E i 303E, w trakcji wielokrotnej, może być równie dziwne jak to że w IC nie stosuje się kabli sterowania wielokrotnego w lokomotywach do tego jeszcze przystosowanych, posiadających gniazda sterowania.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 160 0
OK. A le na zdjęciu EP07-400 + Ep07-534 widać, że oba loki mają usunięte gniazda sterowania wielokrotnego, więc zapewne na tych lokach ICCC nie ma kabli. :)
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Lokomotywy są łączone ze sobą tak jak wagony z lokomotywą, tj. przewodami ciśnieniowymi czerwonym i żółtym (jak dobrze pamiętam) i tą wtyczką, którą podłącza maszynista po opuszczeniu pantografów. No i oczywiście sprzęgiem śrubowym.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki