Która jest tak wymalowana, że ma żółty trójkąt z przodu? Stała jakieś 300m ode mnie, więc poza moim zasięgiem:
To jest
EP07-361, która dostała malowanie z żółtym trapezem na czole po naprawie 1P4/5 (dawniej 1R5) w Północnym Zakładzie PKP IC w Gdyni, ukończonej 10.01.2022. Obecna malatura "361" nawiązuje do historycznego malowania, jakie lokomotywa ta nosiła w latach 1995 - 1998. Dodam indywidualnego i unikatowego, zarówno w latach dziewięćdziesiątych
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=62961 jak i obecnie (jedyna w takim malowaniu). Obok
EP07-174,
338,
356,
376 i
442 reprezentuje ona grupę "siódemek" w barwach nawiązujących do historycznych, a cała szóstka ma odmienne schematy malowania. Do zestawienia lokomotyw IC można dołączyć maszyny PKP Cargo:
EU07-128,
195 (niestety już nie jeździ, oczekuje naprawy),
241 i
308, wówczas mamy komplet, obecnych "historycznych malowań" i przegląd tego, jak piękne były kiedyś "siódemki"
. Jest jeszcze
EP07-330 PKP IC (oczekująca naprawy) oraz
EU07-465 u prywaciarzy, ale one powielają schemat malowania EP07-338 (zwłaszcza "330", bo "465" ma nieco inne odcienie farb, którymi została pomalowana) oraz zielona
EU07-173 w IC, ale ona reprezentuje grupę "zielonych siódemek", odstawionych i oczekujących dalszego losu, które swoje malowania dostały jeszcze w pierwszej dekadzie lat 2000-nych, z wyjątkiem wspomnianej "173", która malaturę taką otrzymała w 2012 r. już w czasach "powszechnie panujących" barw firmowych. Można też dodać, że "stadko" oczekujących swojego losu, zielonych EU07/EP07, liczy ok. 17 szt., w tym 13 w PKP IC i 4 szt. u prywaciarzy. Cała reszta istniejących 4E i 303E nosi barwy firmowe PKP IC, PKP Cargo i PR (5 szt.) lub barwy prywaciarzy (dzisiaj to już zapewne ok. 90 szt.), gdzie można znaleźć przegląd wszystkich kolorów tęczy i często udziwnionych schematów malowań, od nieco kabaretowych po ascetyczne, "straszących", ale też całkiem "miłych dla oka"
Zauważona przez Ciebie EP07-361, w pełnej krasie jest zaprezentowana na stronie 89 (o jedną "kartkę" w tył), we wpisach
#1.770 i
#1.775.