No i tu się mylisz Kolego
Były dwa transporty Marokanów.
W 2004 w pierwszym transporcie przybyły 3szt E1003, E1018 oraz E1021, przebudowane kolejno na ET22-R001 R002 i R003, które do dziś są własnością firmy CTL Logistics.
W drugim transporcie w roku 2012 przybyło kolejne 8 maszyn (E1002, E1006, E1008, E1012, E1015, E1016, E1019, E1022), które przebudowane zostały na 201Eo - 001 do 008. Jak wiemy 201Eo mamy obecnie z zakresem numeracji do 014, lokomotywy 009 do 014 zostały przebudowane z Cargowskich maszyn zabranych z sekcji utrzymania taboru Poznań Franowo.
Czyżby?
To napisz mi Kolego coś więcej na ten temat niż to co napisałeś.
Te i wiele innych informacji, nie tylko na temat Marokańskich E1000 jest powielane wiele razy w internecie i nie zawsze pokrywają się z prawdą.
Oczywiście nie podważam tego co napisałeś, ale jest kilka szczegółów, które wydają się na pierwszy rzut oka trochę naciągane - np. Cargowskich maszyn zabranych z Poznania. Na jakiej podstawie zostały zabrane maszyny przeznaczone do kasacji (o zasadności tejże w niektórych konkretnych przypadkach wolę się nie wypowiadać) państwowej firmie na rzecz prywatnego konkurencyjnego podmiotu(?)
Jak widzisz, numerki też są nadawane zupełnie przypadkowo, bez jakiejkolwiek logiki, a nadawane losowo kolejne numery taborowe
przy okazji napraw okresowych z gruntowną modernizacją i przebudową, bez znaczenia czy wysoki czy niski numer, czy taki typ czy inny, czy wyprodukowany 20, czy 40 lat temu. Wszystko wrzucone do jednego wora i (nawet nie) dokładnie wymieszane.
Zwłaszcza w ostatnich latach stworzono niezły burd...
bałagan w numeracji, gdzie nadawano numery pojazdom trakcyjnym nawet nie według kolejności, a co dopiero typów.
Wracając jednak do tematu...
Na rzeczonym zdjęciu, pierwsze co rzuciło mi się natychmiast w oczy to jeden szczegół, charakterystyczny dla "Marokańczyków",
odróżniający je od eksploatowanych lokomotyw ET22 w Polsce...
To widoczne skrzynie boczników indukcyjnych, ścięte w Marokańczykach i proste w naszych Bykach.
Kolejnym elementem charakterystycznym dla przebudowanych i spolonizowanych elektrowozów 201Eo (ex.201Eg) to kratka na dachu.
Tej akurat co prawda na zdjęciu Patryka nie zauważyłem w 201Eo-011.
Dodatkowo, pozostaje jeszcze kwestia żaluzji, które w 201Eo-011 ma zaokrąglone i mocowane na uszczelkach...
Jak było i jak powinno być po przebudowie, i czy wszystkie spolonizowane lokomotywy zostały w jednakowy sposób, tego nie wiem.
Czy nie mam racji? Być może tak...
... a może nie koniecznie...
Na pewno warto temat tych lokomotyw rozwinąć i nie ukrywam, że sam chętnie dowiedział bym się na ich temat, oraz szczegółów ich polonizacji więcej niż "oficjalnie" zostało powiedziane.