• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN57 Milosa i Modela

Reakcje
1 0 0
A tak poza konkursem-nic tak równo i pięknie nie jeżdzi jak tramwaje "ROCO-wskie" na małych kółeczkach. Kto posiada ten wie o czym mowa. Oby w tym przyadku było tak samo.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
Witam

Proszę jeszcze Kolegów Cocu lub Bstok70 o potwierdzenie(wejście na stronę internetową, którą wskazał Kolega SD) że chodzi o zestaw WB31 śr. kół 10,5 mm ( gdyż jest wózek o tym samym rozstawie osi ale tam są koła o śr. 14mm). Po potwierdzeniu - zamawiam natychmiast i na początek lipca (jeśli nie będzie to kolidowało z planami wakacyjnymi) poproszę Kolegę Rubikusa o instalację oświetlenia.

Pozdrawiam Rafał
 
Reakcje
1 0 0
Rafał G. napisał(a):
Witam

Proszę jeszcze Kolegów Cocu lub Bstok70 o potwierdzenie(wejście na stronę internetową, którą wskazał Kolega SD) że chodzi o zestaw WB31 śr. kół 10,5 mm ( gdyż jest wózek o tym samym rozstawie osi ale tam są koła o śr. 14mm). Po potwierdzeniu - zamawiam natychmiast i na początek lipca (jeśli nie będzie to kolidowało z planami wakacyjnymi) poproszę Kolegę Rubikusa o instalację oświetlenia.

Pozdrawiam Rafał

To masz u mnie jak w banku tak jak rozmawialiśmy :D .
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Witam :D . Przepraszam, że wcześniej nie odpisywałem (byłem poza zasięgiem maila). EN57 P. Milosza, jeździ bardzo sprawnie. Silnik bez trudu, z dość dużą prędkością ciągnie całego EZT-a. Natomiast ja także zakupiłem drugi kit bez napędu ale i bez malowania, tylko z pantografami i jak tylko na chwilkę zatrzymam rozszalały zegarek, spróbuję złożyć i połączyć oba składy i zobaczyć, czy podwójny skład pojedzie na jednym silniku. Kit bez malowania, a jedynie z pantografem kosztował 180€. Postaram się też dojść do konkretnego numeru katologowego silnika (P. Milosz podaje go jako zalecany) Tenshodo (jak słusznie podaje SD)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Witam ponownie :D . Koła mają średnicę 10.5mm i jest to na pewno WB-31. psz! wiadomość o 100 kitach jest pewna. 720 PLN to i dużo i mało. "Kibelek" cieszy bardzo oczy, choć wytrawni modelarze słusznie uważają, że do doskonałości jeszcze dużo brakuje. Ale znów się powtórzę - to, co ostatecznie postawimy na tory zależy od nas i naszych umiejętności. Osobiście to dziwię się, że mnóstwo ludzi kupiło zestaw 3 wagonów Tilliga (z ich wszystkimi błędami), a nie ma żadnego parcia na EN57 (które jest - jeżeli bierze się pod uwagę unikatowość - w podobnej cenie). Myślę, że w pewnym sensie jesteśmy dziwni. Myślę też, że Pan Miłosz trochę się na nas zawiódł (zaryzykował, zbudował i z tym został). Pewnie dlatego przemycił tę informację o ilości zbudowanych kitów - i to nie wersji jugosłowiańskiej, a obecnie słoweńskiej lecz naszej, polskiej. Dołączam się do opinii CoCu - może lepiej kupić teraz niż zdecydować się kiedyś, kiedy EN57 zostanie przebudowany na słoweńską "Gomulkę" i nie będzie dostępny w naszej wersji. Ten wywód (jak najbardziej stronniczy) pozwalam sobie napisać, gdyż potrafię sobie wyobrazić uczucie jakie towarzyszy komuś kto zainwestował, zaryzykował i poniósł straty. ALe takie są reguły rynku. A może jakiś właściciel sklepu zawrze z P. Miloszem umowę na zakup EZT-ów (np po cenie kosztów produkcji) i zdecyduje się na dystrybucję w Polsce? Tu znów ryzyko - no bo co z EN57 Modela?
 
A

Adam-H0

Gość
Najlepiej sie czeka, bo ktos kiedys zrobi lepiej - mozna narzekac i dyskutowac - to przeciez nic nie kosztuje - troche krytyki przeciez podkreci producenta do lepszej i dokladniejszej produkcji :?
Masz racje ze ryzyko jest ciaglym partnerem przy interesach - tylko to narzekanie ze nie ma, a tak bysmy chcieli wali po zoladku :D
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
Panowie, mam ten model od paru dni. Gdybym miał go zamówić teraz,jak już widzę go dokładnie - zrobiłbym to bez cienia wątpliwości ponownie. Model jest wspaniały, nawet ci co patrzą na moje hobby jak na dziwactwo model EN57 rozpoznają od razu i mówią, że to najciekawszy model jaki mam ( a coś tam już mam). Ci, którzy potrafią - mogą model udoskonalić, ci co nie potrafią (jak ja) będą na pewno zadowoleni z tego co dostaną. Model wygląda zdecydowanie lepiej na żywca niż na fotkach Kolegów. Silnik zamówię do niego jutro z UK. Oświetlenie wnętrza i czołowe wykona Rubikus na początku lipca. Co zrobię jeszcze to kupię jakieś zeszrociałe wagony bezprzedziałowe, pomaluję siedzenia na odpowiedni kolor, dorobię przedział maszynisty i model będzie bajka.

Zachęcam, ja akurat znam angielski ale jest tłumacz google - działa w miarę poprawnie.
Przelew robiłem sam ale w banku też pomogą w razie czego. Ryzyka raczej nie ma - model kupiło i otrzymało już chyba 5 osób więc Milos jest sprawdzony. Modela się nie odzywa a jak czyta te posty to chyba zacznie się zastanawiać. Panie Adamie zaczynam Pana rozumieć.

Pozdrawiam Rafał
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Jak pisałem wcześniej - ten model jest, i to już teraz, a nawet od jakiegoś czasu dostępny.
Cena - może nie mała, ale zawsze mogła być jeszcze większa. Zresztą, porównując z obecnymi cenami za modele Roco, gdzie za naprawdę prostą lokomotywę katalogowo mamy płacić ponad 800 złoty, ten model nie wydaje się aż tak drogi.
Jakość - oczywiście, można chcieć więcej. Ale jak na ręczną produkcję jest naprawdę dobrze.

Ale tak jak sam pisałem i inni posiadacze - ten model naprawdę cieszy oko. Zrobiony jest ogólnie nieźle, przerobki zawsze można wykonać we własnym zakresie. Jest więcej wart niż dostępny model kartonowy, który ma złe proporcje, no i trzeba sobie samemu go zbudować.

Ja polecam zdecydowanie. A jak będzie inny, lepszy model to super. Jednak teraz tego innego-lepszego nie ma, więc ten tym bardziej cieszy.

I jeszcze raz napiszę. Szkoda, że dopiero producenci zagraniczni się mocniej zainteresowali tematem kultowego już dla nas EN57, i szkoda że dysponują technologiami pozwalającymi na wykonanie takich modeli. Bo szkoda, że nikt u nas.

Ludzie, to jest model EN57. On jest.
 
Reakcje
6 3 0
bstok70 - z Milosem rozmawiałem doooobre kilka lat temu na temat "dystrybucji" jak to nazwałeś, problem w tym że do sklepu dawał mi identyczna cene jak klientowi detalicznemu z ulicy. Tu rozmowę zakończyliśmy.
Modela - ja na pewno z nimi nie będę dyskutował, chcieli zrobić przewałkę na 1000 Euro, wystawili fakturę za którą do dziś latam do skarbówki się tłumaczyć, wypisywać oświadczenia no i oczywiście musiałem zapłacić najmniejszy mandat 150 zł z UKS. Za co !!!!! za to że wysłałem im ofertę chęci zakupu, powalona firma z dzikiego wschodu, kto ich do UE przygarnął!
Ponoć ten z Modeli osobiście do Parowozika przyjeżdża, może Irek sprowadzi te modele jak ma z nim "układ" i znajmości, ja mam ich w ... "poważaniu".
To tak a'propo zadawanych czasem pytań o Modele do mnie na maila.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Witam :D . Ja nie wątpię, że P. Milosz na razie proponuje ceny takie, jak w detalu, ale jeżeli rzeczywiście nikt się z nas nie połasi na EN57 to czy nie będzie chciał się pozbyć swoich kitów i zmniejszyć zysk ;) Albo czy marża sklepu nie może bazować na oszczędności na przesyłce? (to jest 10 € na każdej detalicznej paczce). Może przy większych zamówieniach jednak cosik opuści z ceny? Sam nie wiem. Powiem tylko tak. Cieszę się, że dwa EZT-y obrządzam w swojej szopie ;) . A i Żonka znowu mi wybaczyła mój wybryk. :roll:
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
Witam

Jeśli głównym argumentem przemawiającym za nie kupowaniem EN57 jest cena versus jakość, to przypomnę, że nie mniej niż 40 osób (tyle wzięło udział w ankiecie) kupiło dwa razy droższy model Pt31. Kolega Makieciarz widział moją EN57 i podobała mu się. Może to trochę głupio wygląda, że paru z nas tak agituje za tym modelem ale chodzi trochę o to - zawracaliśmy gościowi d..., w końcu coś zrobił a jak zrobił - brak zainteresowania. Ciężko będzie kogokolwiek później przekonać, że warto zrobić coś strikte polskiego bo jest zainteresowanie. Milos nie sprzeda taniej kitów tylko je przerobi na Jugosłowiańskie i sprzeda na Bałkanach.

Rafał
 
A

Adam-H0

Gość
Zawsze sa dwie mozliwosci - wkalkulowac marze handlowa i probowac namowic sklepy na sprzedaz - albo zrobic cene bezposrednio dla klienta - to wtedy nie ma co liczyc na handel ;)
za 10 euro oszczednosci na poczcie nikt tym nie bedzie handlowal :(
chyba ze ktorys odwazny czlonek tego forum sie wezmie i pokaze jak nalezy wspierac produkcje polskich modeli ;)

juz wiele razy pisalem, ze najpierw jest 1000 chetnych jak jest model w realnym zasiegu zostaje 500, a jak trzeba wyjac gotowke to zostalo 50 jak dobrze pojdzie :roll:

Facet nie straci przerobi na inna wersje i czesc :| troche pracy nic wiecej.

na przyszlosc bedzie produkowal z ZALICZKA :roll:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Parę stron wcześniej było tak, że chciałem zająć się sprowadzeniem większej ilości tych modeli dla nas. Najpierw było około 10 chętnych, ostatecznie wszyscy się wycofali i zostałem sam. Wtedy też, ustalając szczegóły z Miloszem, dał mi nieco niższą cenę, przy zakupie większej ilości modeli. Więc jakoś tam dogadać się idzie.

Jeśli chodzi o cenę, to jeśli cena którą proponuje jest ceną pozwalającą mu na tym zarobić, to chyba naturalne jest, że sklepowi sprzeda też w takiej cenie, a my w sklepie kupimy jeszcze drożej, bo i sklep zarobić musi. Bo jest różnica pomiędzy kupowaniem bezpośrednio od producenta, a od sklepu, który jest pośrednikiem. Po kosztach produkcji przecież nie sprzeda. Bo gdzie zarobek?

Jeśli Milosz faktycznie wykonał odlewy naszych EN57 po informacjach o mocnym zainteresowaniu jego modelem, a teraz sprzedaje pojedyncze egzemplarze, to zapewne każdemu naokoło powie, żeby nie robić interesów z Polskimi modelarzami, bo dużo krzyczą, a mało robią.

A co do już wykonanych odlewów EN57. Myślę że ich nie przerobi na Jugosłowiańskie, bo to trochę bez sensu, skoro może mieć od razu wersję Jugosłowiańską, bez przerabiania. Z przerabianiem jest trochę pracy, więc szkoda na to czasu i nerwów. Myślę, że te odlewy będą u niego leżały sobie.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Nie to, że agituję :roll: . Ale tak sobie wyobrazić EN71 (dodatkowy człon oczywiście z kitów słoweńskich, aby populacji kitów polskich nie zmniejszyć) :roll: Ciekawe czy sprzedałby jeden wagon, muszę napisać i zapytać ;) .
Natomiast CoCu, żeby być do końca szczerym, to trzeba przyznać, że rezygnacja osób wcześniej deklarujących zakup u P. Milosza - o ile dobrze pamiętam - zbiega się w czasie, kiedy Modela napisał swój post zapowiadający produkcję EN57 na Litwie. Wątek o EN57 rozpadł się wtedy na dwa równoległe: Milosz&Modela oraz Modela.
Aż dziw, że Modela nie śledzi tego wątku i nie dodaje żadnego komentarza. Zero informacji na temat rozwoju projektu.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Sam również już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad modelem EN71 od Milosza. W sumie Milosz ma wszystko co potrzeba, by i taki model zbudować. Oczywiście jednak cena za taki model byłaby jeszcze wyższa, bo dochodzi jeden wagon (może być bez napędu). Kwestia, czy Milosz chciałby coś takiego wyprodukować jako model gotowy? Może warto by było przesłać mu kilka fotek tych zespołów, by wiedział jakie jest malowanie, oraz jakie są potrzebne oznaczenia. No i ile zbierze zamówień? Może ze dwa? Przykre.

Zgadza się, że powodem rezygnacji ludzi z modelu Milosza, była zapowiedź tego samego modelu przez firmę Modela. Jednak należy także zauważyć, że Modela był wtedy na etapie budowania prototypu innego zespołu trakcyjnego, zagranicznego, zaś po jakimś czasie pokazał tylko widoki 3D naszego zespołu. Wiadomo też, że od pomysłu, poprzez projekt, daleka droga do modelu gotowego. I jak już pisałem, wątpię trochę, czy taki producent wyrobi z ilością, która rzekomo (patrząc na zapowadających się) jest potrzebna. I ostatnia kwestia - o ile ten drugi model w ogóle powstanie...

Ale ja się cieszę, bo już mam. :p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Tabor 38
Tabor 23
Tabor 10
Tabor 225
Tabor 21

Podobne wątki