Święta idą, więc czas na lokomotywę zieloną jak choinka
BR 151 - lokomotywa elektryczna do najcięższych składów towarowych z rudą żelaza, węglem, drewnem itp. o wadze rzędu nawet 6000 ton. Część z tych lokomotyw musiała zostać wyposażona w specjalne sprzęgi, gdyż "zwykłe" śrubowe nie wytrzymywały obciążeń. Pierwsze lokomotywy powstały w 1972 roku, a co niektóre jeżdżą do dziś. Mimo, że schematy kolorystyczne Deutsche Bundesbahn zmieniały się z biegiem lat, to lokomotywy serii BR 151 w malowaniu chromoxidgrün - poza jedną - jeździły w tym malowaniu do wczesnych lat 90-tych.
A model to ESU 31033 - dwusystemowa AC/DC, metalowa buda, maszynownia odwzorowana w taki sposób, aby tak jak w oryginale można było przez okna przejrzeć przez lokomotywę "na wylot", elektrycznie podnoszone/opuszczane pantografy, oświetlenie kabiny, maszynowni i pulpitu, "snop iskier" spod lokomotywy podczas hamowania, sensoryka uruchamiająca samoczynnie dźwięk pisku stali podzas przejeżdżania po łukach i rozjazdach. Waga modelu 628 gram
Jeden z moich ulubionych modeli.