Na stronie 2 i 19 tego wątku szanowni koledzy przedstawili modele łokomotywy BR 103 Roco, Fleischmanna i Piko.
Dzisiaj Märklin 39170/Trix 22932 z nową konstrukcją modelu tej lokomotywy.
Pierwsza uwaga to w końcu lokomotywa o przedłużonej budzie nareszcie w pełnej skali u MäTrixa, XXI wiek
Odwzorowali lokomotywę o numerze 103 243-2 na stan z 1978 roku. Odbieraki połówkowe, zgarniacze, malowanie beżowo czerwone typowe dla tamtych czasów.
Märklin/Trix wyposażył lokomotywę w kilka tzw. bajerów - odbieraki prądu podnoszone elektrycznie, oswietlenie przedziału maszynowego oraz figurka maszynisty podnosząca się po stronie lokomotywy zgodnej z kierunkiem jazdy i chowająca się, kiedy zmieniamy kierunek jazdy lokomotywy, a figurka maszynisty wysuwa się na przeciwnym czole lokomotywy.
Co ciekawe, figurka maszynisty jak to w H0 i tak jest słabo widoczna, a za to irytuje głośne serwo odpowiedzialne za postawienie maszynisty do pionu. No cóż...
Nowy Märklin/Trix to z pewnoscią nowoczesny model na wysokim poziomie. Napęd na 4 osie z centralnie zamontowanego silnika pracuje bardzo cicho. Właściwosci jezdne na dekoderze Märklina prawie bardzo dobre, lekki tuning pozwala jeszcze na poprawę w niskim przedziale prędkości. Dekoder obsługuje DCC i mfx. Prawie 30 załączalnych funkcji i różnych dźwięków. Malowanie bez zarzutu. Metalowa buda i ciężar prawie 700g!
Jak to się często zdarza u Märklina, coś musieli niedopracować - pełne zgarniacze do wymiany wśród części do samodzielnego montażu nie są tak naprawdę pełne, bo posiadają centralnie otworek na gniazdo sprzęgu, który pod pełnym zgarniaczem nie zmieściłby się. Piko/Roco albo przekonstruowali kinematykę, albo nakazują ją wyjąć. W Märklinie będzie straszyć dziurka - na szczęście cześciowo zasłonięta przez imitację sprzęgu śrubowego.
Zdjęcia...