• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Modele tych wagonów w wykonaniu Roco są moim skromnym zdaniem najlepsze na rynku . Co zajmuje dalsze miejsca to jest już kwestią dyskusji co dla kogo ma znacznie . Czy jest to bogactwo szczegółów czy też zachowanie proporcji i sylwetki .
Przedstawiam tutaj model wagonu 2 klasy Bnb720 firmy Piko. Mój model pochodzi z początku produkcji gdyż jest jeszcze w linii produktów Hobby zanim powstała linia Expert do której przeniesiono te modele (numery katalogowe zostały zachowane ). Modele Piko mają mało szczegółów niemniej mają bardzo dobrze odwzorowana sylwetkę i szczegóły malowania . Tutaj muszę stwierdzić że model jest lepiej wykonany niż modele firmy Lima które sprzedałem po zakupie modelu Piko pomimo że wagony włoskiego producenta miały więcej detali . Co było dziwne to model Piko bardziej kontrastowal z modelami Limy niż z modelami Ade czy też Roco .
20161229_114820.jpg
20161229_115135.jpg
20161229_114912.jpg
20161229_114953.jpg
20161229_114937.jpg
 
B

bobby74

Gość
Trzy lokomotywy Baureihe 103 - 001, 003 i 222 - miały kilkuletni epizod jako lokomotywy testowe i pomiarowe. Przypisane były do Forschungs- und Technologiezentrum w Minden. Otrzymały w tym czasie oznaczenia odpowiednio BR 750 001, 002 i 003. Dwie ostatnie posiadały "drobne" modyfikacje pozwalające na poruszanie się do 280 km/h (w latach osiemdziesiątych!). Malowaniem i ogólnym wyglądem nie różniły się one od zwykłych lokomotyw Baureihe 103.
Roco wydało dawno temu model BR 750 001-0. Od niedawna w mojej witrynie - tutaj w zimowym słońcu :cool:

1487004134584.jpeg


1487004164449.jpeg


1487004196786.jpeg
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
280km/h w latach 80tych to nic takiego...francuskie elektrowozy biły rekord w 1955r na 331km/h / zapraszam do wątku o kolejach Francji.
Ale...wróćmy do BR750. Potrzebny był dobry dawca do testów pod kątem powstania ICE1. Nie sama prędkość uzyskana przez 750 była ważna,
a hamowanie z tej prędkości. Prezentacja TGV we Francji i wprowadzenie go do ruch w 1981r dało do zrozumienia Niemcom, że samo podnoszenie prędkości
do 200km/h na szlakach już nie wystarczy. BR103 świetnie nadawała się do testów, miała duży potencjał w układzie napędowym i zawieszeniu.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.008 114 11
.. w tym czasie w Polsce 55 lat skończył wiecznie obecny na polskich torach "kibel". A linie rewitalizuje sie na prędkości 120km/h..
 
B

bobby74

Gość
Moja nowa Bügelfalte E10 418 z III epoki. Koledzy napisali już dużo o E10, zapraszam do ich postów, ja się nie znam, skrzynki pod moduł w życiu nie zrobiłem... :p
Model to Piko nowa konstrukcja. Piko ostatnio daje radę...

1487019749688.jpeg


1487019807096.jpeg


1487019833725.jpeg
 
B

bobby74

Gość
Pełnowartościowy KKS z niepełną osłoną na czole w standardzie. Prosta wymiana na pełną osłonę bez konieczności wyjmowania kinematyki.
Naprawdę bardzo dobrze przemyślana i uporządkowana konstrukcja. PluX22, silnik z dwoma kołami zamachowymi, oświetlenie kabiny, oświetlenie ledowe. W AC dają dekoder Uhlenbrocka. Dotychczas wyrzucałem takie dekodery "do śmieci", teraz po małym tuningu i dotarciu loka bardzo przyjemnie się sprawują - choć ESU LokPilot radzi sobie jeszcze lepiej.
Trochę mi przybyło ostatnio Einheitsloków - coś jeszcze tutaj zaprezentuję.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Bardzo ładny model :) szkoda, że piko niczego nowego nie robi w parowozach... te które ma w ofercie, są z "lekka" przestarzałe :p
 
B

bobby74

Gość
Koledzy pokazali swego czasu modele BR 103 wykonane prżez Roco. Od niedawna całkiem nową konstrukcję tej serii produkuje Piko. Mają w ofercie modele z krótką i długą budą. Moja lokomotywa to BR 103 135-0 po rewizji w 1985 roku. Voilà...

IMG_1066.jpg


IMG_1068.jpg


IMG_1073.jpg


IMG_1076.jpg


IMG_1079.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
E10.3 i 103 z Piko wyglądaja super. Słyszałem że 103 z Piko ma najlepszy profil kabiny spośród wszystkich dotychczas wyprodukowanych modeli lokomotyw tej serii.
[DOUBLEPOST=1487092039,1487091271][/DOUBLEPOST]
Bardzo ładny model :) szkoda, że piko niczego nowego nie robi w parowozach... te które ma w ofercie, są z "lekka" przestarzałe :p
Patrzac na obecne trendy cenowe to nie wiem czy Piko mogło by wykonać model parowozu za znośne pieniądze i do tego że by miał to coś co postawi go ponad obecnie produkowanymi modelami innych firm. Do tego rynek parowozów niemieckich już jest bardzo wypełniony i mało jest lokomotyw jakich jeszcze nikt nie wyprodukował i do tego rokujących dobrą sprzedaż. Jedyne wolne miejsca bez żadnej konkurencji to parowozy konstrukcji PKP, CSD, MAV i inne z tego regionu świata. Żeby wystartować z nowym modelem niemieckim chyba by musieli robić parowozy jak koncern Hornby z napędem w lokomotywie a nie w tendrze. To może by przyciągnęło chętnych na nowe modele.
 
B

bobby74

Gość
Słyszałem że 103 z Piko ma najlepszy profil kabiny spośród wszystkich dotychczas wyprodukowanych modeli lokomotyw tej serii.
Też tak słyszałem, choć nie potrafię tego zweryfikować z oryginałem. A porównanie z Roco i ze zdjęciami z netu daje mi hmmmm sporo wątpliwości, gdzie to "lepiej".
Pierwsza wątpliwość, to wysokość okien na czole lokomotywy. Piko proponuje minimalnie wyższe okna - proporcja ich wysokości do wysokości czoła poniżej okna jest IMO lepiej chwycona w Roco.
Druga wątpliwość to czoło dachu tuż nad oknami czołowymi. W Piko zaokrąglenie nad oknem przechodzące w dach jest bardziej spłaszczone, niż w Roco - zdjęcia oryginałów są bardziej podobne do Roco :)
Można próbować oceniać krągłość czoła, ale tutaj musi chodzić o mikrometry, bo na pierwszy rzut oka ja nie widzę różnic przemawiających za jakimkolwiek producentem.
103 bok.jpg 103 czolo.jpg IMG_0419.JPG IMG_0422.JPG IMG_0423.JPG IMG_0424.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
To jak już jesteśmy w temacie BR 103, to myślę że nowość z oferty Esu, to będzie dla miłośników tego loka, coś obowiązkowego :)
No i to też a propos tego nie robienia parowozów, przez piko, bo się niby powtarzać będą ;P to jakoś esu ma to sobie za nic i mimo, że i piko i roco maja w ofercie BR 103, to postanowili i oni ja wydać :)

http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/elektroloks-in-h0/baureihe-e031031-in-h0/
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
Moja nowa Bügelfalte E10 418 z III epoki.
No to kolega bobby mnie sprowokował i ja też pokażę swoją. Model Roco, trochę starszy i w trochę innym, nietypowym malowaniu. A ten Piko też świetny, faktycznie ostatnim wyrobom firmy nie można dużo zarzucić, zwłaszcza za tę cenę.

IMG_7548a.JPG
IMG_7549a.JPG
IMG_7550a.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
To jak już jesteśmy w temacie BR 103, to myślę że nowość z oferty Esu, to będzie dla miłośników tego loka, coś obowiązkowego :)
No i to też a propos tego nie robienia parowozów, przez piko, bo się niby powtarzać będą ;P to jakoś esu ma to sobie za nic i mimo, że i piko i roco maja w ofercie BR 103, to postanowili i oni ja wydać :)

http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/elektroloks-in-h0/baureihe-e031031-in-h0/
No i tu jest wlaśnie to o czym napisałem . ESU robi modele conajmniej o jedną półkę lepsze do tego nafaszerowane elektroniką Full wypas ale to odpowiednio kosztuje . Ale to jest to coś co wyróżnia te modele od innych. I na to też jest grupa ludzi którzy chcą mieć to coś lepszego .
[DOUBLEPOST=1487116343][/DOUBLEPOST]Natomiast Piko w swoich modelach nie ma tego czegoś co by znacząco dawało przewagę nad modelami innych firm . Cały czas jest to półka Roco .
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No właśnie ceny loków od ESU są zbliżone do nowych wypustów ROCO, jeśli te są na pełnym wypasie, z dekoderem dźwiękowym znaczy się :) dlatego czekam na jakiegoś fajnego parowoziaka od ESU wlanie, ale nie tego obecnego malucha, tylko większego, jakiegoś z oddzielnym tendrem, może BR 01? było by super... cały metalowy, silnik w kotle, extra detale, itp. bajery :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
A cena zbliżająca się do 1000 euro. Nie kwestionuję jakości modeli ESU (sam jeszcze bezpośrednio nie miałem z nimi do czynienia), ale trzeba mieć świadomość, że model o cechach, jakie wymienił kolega Tigrek musi swoje kosztować.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Dlatego uważam że niech powstaną modele parowozów w klasie cenowej i wykonania Hornby International (Jouef, Rivarossi, Lima). Z tych modeli mam piękny parowóz SNCF 141R z silnikiem w kotle, są tez piękne BR58, tak samo wykonane, oraz kolejne nowe opracowania. Cenowo jest to porównywalne z dobrymi modelami Roco tylko mają napęd tam gdzie parowozy mieć powinny. Obecna technika pozwala bezproblemowo wykonać bardzo szczegółowy model z napędem w lokomotywie i to bez drastycznego podnoszenia cen. Niestety Roco jest firmą leniwą i nadal do nowych projektów pchają silnik do tendra. Swoją droga ciekawi mnie gdzie upchali silnik w S160 (Tr203). Fleischmann robi to samo, Piko również ale oni już dawno nie zrobili nic nowego od czasów G7.1/Tp1 z serii Hobby.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No a gdzie roco miałby upchać silnik w tym S160? no jasne, że w tendrze :p już nawet wal kardana nie przenosi napędu na osie w kotle...
a te ceny Esu, to nie są po 1000 ojro, tylko o kolo polowe mniejsze :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
ceny Esu, to nie są po 1000 ojro, tylko o kolo polowe mniejsze
Jak na razie ESU ma tylko jeden tendrzak, który kosztuje od 500 do 550 euro (żadne "ojro" - nie mam takiego poczucia humoru :mad:). Duży parowóz, jak 01, na pewno będzie sporo droższy, a ja napisałem, że będzie się zbliżać do 1000. Zobaczymy, na ile się zbliży i czy będzie bliżej 500 czy 1000 euro.