• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.670 65 3
Torów jakby mniej. Jest to zjawisko powszechne przy wszelkich remontach stacji. Odnoszę wrażenie że kolej nadal się kurczy. Po tylu latach destrukturyzacji proces trwa nadal. Dla niezwiązanych z tematem będzie pięknie i nowocześnie bo pojedzie Pendolino albo inny plastikowy pociąg. Natomiast nikt nie zwróci uwagi na znacznie mniejszy potencjał i pojemność stacji w ruchu towarowym.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
474 1 0
Torów jakby mniej. Jest to zjawisko powszechne przy wszelkich remontach stacji. Odnoszę wrażenie że kolej nadal się kurczy. Po tylu latach destrukturyzacji proces trwa nadal. Dla niezwiązanych z tematem będzie pięknie i nowocześnie bo pojedzie Pendolino albo inny plastikowy pociąg. Natomiast nikt nie zwróci uwagi na znacznie mniejszy potencjał i pojemność stacji w ruchu towarowym.
Bo i ruch towarowy zmienia swoje oblicze. Większość ładunków to masówka, często całopociągowa lub kontenery. Nie ma już pociągów zbiorowych.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.118 26 1
To samy dziś się dzieje ze stacją Ruciane Nida. Kiedyś były tam dwa perony, tory odstawcze, bocznica na których były wagony wczasów kolejowych i rampa drzewna. Dziś, po remoncie, wszystko lśni i błyszczy, no ale ostał sie jedynie tor szlakowy i jeden peron.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
Bo i ruch towarowy zmienia swoje oblicze. Większość ładunków to masówka, często całopociągowa lub kontenery. Nie ma już pociągów zbiorowych.
Tylko przez to na "masówkowej" E20 pociągi towarowe stoją po kilka godzin żeby przejechać dalej (bo dyżurni boją się puścić towarowy przed osobowym, bo przez kilkadziesiąt kilometrów nie ma gdzie go potem schować) a na rozładowanie składu z kruszywem w Palędziu pociągi stoją już od Ostrowa. Jak CTL wykoleił się we Wronkach, to korek składów towarowych ciągnął się pod Kluczbork, bo brakuje boków, posterunków odstępowych, SBL i innych bajerów zwiększających przepustowość. Pociągów zbiorowych nie ma - owszem, tu się zgodzę, jednak nie można zgodzić się na taki typ modernizacji. Linia kolejowa Wrocław - Poznań jest tak fatalnie remontowana, że jest problem dowieźć kruszywo do Leszna na samą modernizację tejże linii! Zresztą wszyscy drapią się teraz po głowie, wymyślają studia wykonalności poprawy dostępu do portów, chcą rozwiązać problemy, które sami stworzyli.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.767 38 3
chcą rozwiązać problemy, które sami stworzyli.
M.in. właśnie likwidacja mijanek prowadząca do zmniejszenia przepustowości linii kolejowych jest opisana w książce K.Trammera "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej", którą właśnie kończę czytać. Polecam wszystkim tę książkę, choć oczywiście nie jest to lektura uspokajająca...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.670 65 3
Miałem tą książkę w ręce i powiem szczerze bałem się ją kupić. Bo to co tam pobieżnie przeczytałem jest przerażające. Ale powoli zbieram się na odwagę i ją kupię. Potem przyjdzie czas na kolejny akt odwagi by ją przeczytać.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
Dawno temu w Białymstoku. TLK Hańcza (P10011),którą do Suwałk poprowadzi SU45-115 16.01.2014
2.jpg


I ten sam pociąg Hańcza, TLK 31102 ( no prawie ten sam, bo nie z Warszawy, a z Krakowa i prowadzący również 2 wagony do Grodna) prawie 6 lat później. 29.10.2019
W roli głównej Nurek 754 028-9.
4.jpg
3.jpg
1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
LUBSKO - stacja legenda. Ujęcie z roku 1989 ( zdjęcie z netu, dane autora tamże, ja nie pamiętam). Drugie z 9.12.2019 zrobione mniej więcej z tego samego miejsca, w trakcie wycieczki pt: Kolejowe tajemnice Żagania i Lubska.
Ol49-109 Lubsko 1989.jpg
dawniej i dziś.jpg
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
Jako ciekawostkę dołączam zdjęcie wnętrza przejścia podziemnego w Lubsku, jakie udało mi się zrobić przez betonowe płyty zasłaniające je od góry. Ciekawostka, bo nigdy wcześniej, po zamknięciu tunelu nie miałem takiej możliwości.
lubsko przejscie.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
Koledzy, trochę się w tym wątku zrobiło bałaganu. Założeniem wątku było pokazywanie różnic między dawnym, a obecnym wyglądem tych samych miejsc. W związku z tym proszę o przestrzeganie tej zasady i nie wstawianie tu samych materiałów historycznych bez pokazania, jak te miejsca wyglądają dziś, ani też odwrotnie, zdjęć współczesnych bez informacji o dawnym wyglądzie danego miejsca. Do takich prezentacji są w tym dziale inne wątki, a jeżeli nie ma, to zawsze można założyć nowy.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
Dworzec w Żaganiu 1915 vs 2016( przed remontem- zdjęcie z polska.org.pl )vs 2020 po remoncie, po którym, trzeba to podkreślić, prezentuje się wspaniale zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jakże przyjemnie się teraz wysiada w Żaganiu, z nowego, bezpośredniego pociągu TLK Konopnicka z Warszawy Wsch.
Sagan dworzec 1915.jpg
Żagań dworzec przed remontem 2016.jpg
IMG_20200124_135415900_HDR.jpg
 

Podobne wątki