Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Taka moja uwaga proszę nie dawać smutnych buziek do oceny wpisu. To daje efekt negatywnej oceny dla wpisujacego. Swoją ocenę przykrego zjawiska przedstawionego we wpisie lepiej ocenić przez wlasny wpis.
Dla niewtajemniczonych oceny wpisu można usunąć.
- na zdjęciu z monografii Magistrali Węglowej (wyd I i II) -miejscem wykonania jest Gdynia a nie Karsznice
,więc w podpisie powinno być Gdynia 1930 rok , grupa pracowników nadzorująca rozbudowę stacji , stoi na tle niewykończonej nastawni (dzisiejszej GO)
- tu dwa w jednym Gdynia Grabówek w 2018 roku i moja wizja tego samego miejsca z roku 1959 , obrazek olejny mojego autorstwa zatytułowany Gdynia Grabówek 1959,
foto Małgosia T.K.
- na obrazku pod bunkrem dwa trumany z oświetleniem jeszcze w wersji fabrycznej
Na pierwszym zdjęciu, Pan obok znaku siedzi na barierce której słupkami są szyny, pewnie nic z nich nie pozostało do dziś, choć chyba na tym drugim widzę szynę w tej drugiej barierce.
Na pierwszym zdjęciu, Pan obok znaku siedzi na barierce której słupkami są szyny, pewnie nic z nich nie pozostało do dziś, choć chyba na tym drugim widzę szynę w tej drugiej barierce.
Okolice przystanku Wojcieszów Dolny z panoramą Wojcieszowa w tle na urokliwej linii 312 z Marciszowa do Jerzmanic Zdrój-dawniej tj w 1975 roku (skan z książki A. Askanasa ,,Die letzen Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen" EK 1976) i moje z dnia 29.12.2018:
Ostrowiec Świętokrzyski, lata 50-te fot D. Kostkowski, przejazd na Alei 1-go Maja(znalezione na FB)
i obecnie to samo miejsce Alei -3-go Maja
- do dziś ostał się tylko jeden "świadek" dawnego czasu, tego miejsca - kamienica "Dom Lipy", której to z balkonu nad chodnikiem w latach 50-tych u.w. było wykonane zdjęcie przez D. Kostkowskiego
Nadeszła pora, aby dokonać wpisu i w tym niezwykle interesującym temacie - dzień 10 lutego mamy za sobą i mogę śmiało napisać minęło 14 lat.... Zamieszczone poniżej zdjęcia dotyczą "mojego podwórka", czyli linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo, a dokładnie stacji Dobre Miasto. Wprawdzie utrwalone na zdjęciach "wczoraj", a "dzisiaj" dzieli różnica zaledwie 14 lat (a może aż 14 lat), jednak jakże diametralna zmiana dokonała się w tym czasie w obrazie stacji. Zdjęcia "wczoraj" są autorstwa Kolegi Przemka Trzaskowskiego, dobromiejskiego pasjonata historii techniki (od militariów, poprzez motoryzację, na kolei kończąc). Zostały wykonane w dniu 10.02.2005. Zdjęcia "dzisiaj" wykonałem w dniu 16.02.2019.
Zdjęcie nr 1. Nastawnia obok południowej głowicy rozjazdowej stacji Dobre Miasto. W 2005 r. była to nastawnia dysponująca DM. Po modernizacji stacji, która miała miejsce pod koniec 2010 i na początku 2011, klasyczny, piękny budyneczek pruskiej nastawni, z interesującym wykuszem, został, według mnie, nieco oszpecony . Z drugiej strony remont budynku (wymieniono m.in. okna, dach) i jego otynkowanie uratowały go zapewne przed popadnięciem w totalną ruinę. Budynek po remoncie nie powrócił już do roli nastawni. Od ponad 8 lat stoi zamknięty.
Zdjęcie nr 2. Nastawnia obok północnej głowicy rozjazdowej stacji Dobre Miasto. W 2005 r. była to nastawnia wykonawcza DM1. Po modernizacji stacji i zamknięciu w 2011 r. nastawni południowej, nastawnia ta obecnie nosi nazwę DM. Jej los jest jednak niepewny. Mająca nastąpić modernizacja linii nr 221 prawdopodobnie doprowadzi do jej zamknięcia, ponieważ sterowanie ruchem pociągów ma odbywać się automatycznie, na odległość, z centrali w Gutkowie.
Zdjęcie nr 3. Na koniec rzut oka w kierunku stacji od strony głowicy południowej. Na zdjęciu "wczoraj" (z grudnia 2005 r. autorstwa Przemka Trzaskowskiego) widać m.in. dym wydobywający się z komina ówczesnej nastawni DM - dowód jej "życia". Widać także pędnie, ręczne zwrotnice, w dali semafory kształtowe, a po prawej fragment budynku garażu służby drogowej. W centrum SU46 z ponad 30 wagonami zbiornikowymi ("gruchami"), które wytoczyła z bocznicy, majaczącego w dali elewatora zbożowego...... Na zdjęciu "dzisiaj" - zamknięta na cztery spusty nastawnia, obok niej zwrotnica o napędzie elektrycznym, w dali semafory świetlne (ustawione pod koniec 2010 r.), garaż służby drogowej już nie istnieje (został rozebrany w 2011/2012) - widoczny w dali budynek to budynek byłego magazynu kolejowego, puste tory są też wymowne, elewator zbożowy nie przyjmuje już takich składów, a SU46 na linii nr 221 to w obecnych czasach prawdziwy rarytas.... eh chciałoby się powiedzieć, niby 14 lat, a jak wszystko się zmieniło.
Władza konserwatora zabytków, czy to wojewódzkiego, czy też gminnego nie sięga na tereny zamknięte - takie jak tereny kolejowe czy wojskowe.
Poza tym konserwatorom brak mocy przerobowych by ogarnąć podległy im teren.