• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.626 18 0
Kontynuując powyżej rozpoczęty wątek - tym razem widok w stronę dworca Łódź Fabryczna.

Dawniej

1.jpg


Dziś

2.JPG


Po torowisku została tylko pusta przestrzeń. Dworzec Fabryczny "zniknął pod ziemią" a widoczny na pierwszym zdjęciu (z prawej strony kadru) Hotel Centrum zniknął naprawdę, tzn. rozebrano go.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.466 7 0

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.623 14 6
Pod względem taboru to tu się z kolegą zgadzam, ale te 2 pierwsze budynki z czerwonej cegły które zostały odnowione, wyglądają o wiele lepiej niż te pomalowane białą farbą ze zdjęcia z 1976 roku.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.626 18 0
Nim wykonałem drugą fotografię, udałem się na zwiedzanie nowo wyremontowanego i przebudowanego dworca Toruń Główny. Wcześniej słyszałem wiele zachwytów dotyczących jego nowego wyglądu, ale jako "niewierny Tomasz" wolałem się osobiście o tym przekonać. Pierwsze co "rzuciło się w oczy", gdyż również pamiętam dworzec z roku 1976, to klimat! "Zrobiono nowy klimat", jednak nawiązujący do początków funkcjonowania kolei w Toruniu. I nie ma w tym sprzeczności. Nie przeszkadzają ledowe wyświetlacze, czy elektroniczne tablice z godzinami odjazdu pociągów. Jak to zrobiono?
Mówiąc kolokwialnie, podczas remontu, wybebeszono wnętrza budynków dworcowych, odrestaurowano ceglane mury i ponownie zaaranżowano ich układ. Zmieniono także ich wygląd. We wnętrzach, dominują ciemne, drewniane wykończenia drzwi, kolumn, okien kasowych oraz przejść między pomieszczeniami. Natomiast od połowy wzwyż , ściany pomalowano na kolor jasny. Stolarkę okienną wymieniono na plastikową, jednakże zgodnie z rozmiarami preferowanymi w końcu XIX w. Dopiero po dotknięciu przekonujemy się, że to plastik. Okucia i klamki wstawiono mosiężne, co "dodaje oknom lat i powagi".
Na zewnątrz ładnie odrestaurowano żeliwne, bogato zdobione podpory wiat peronowych. Dobudowano również szereg nowych, z aluminium. Jednak stylistycznie przypominających te pierwotne, z żeliwa.
Jednym słowem zachowano klimat starej kolei, aranżując budynek do czasów współczesnych. Nawet ruchome schody, którymi od niedawna można wjechać do holu głównego wprost z przejścia podziemnego, nie zakłócają "powagi miejsca".
Jednym słowem - polecam wizytę na toruńskim dworcu głównym.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
Dzisiaj chciałbym zaprezentować zdjęcia mojego placu zabaw:D z dzieciństwa i wcześniejszej młodości:). Gliwice tory zdawczo odbiorcze Huty 1-go Maja. I dzień dzisiejszy tego miejsca:(:mad::devil::cry:.
Ok. roku 1987-go
6 H1M Lyd2 01.jpg
WLs150 7225.jpg

I rok 2017 03 27
20170327_123636.jpg
20170327_123727.jpg


Niestety z uwagi na inną optykę aparatów nie udało mi się uzyskać podobnego efektu perspektywy. Poza tym miejsce z którego robiłem stare zdjęcia jest teraz gdzieś w powietrzu nad pędzącymi kilka metrów niżej samochodami. Niemniej można rozpoznać charakterystyczny budynek przy ul.Jagiellońskiej 24 (w tle zdjęcia lokomotywy WLs150) oraz górną część budynku na rogu ul.Zabrskiej i Jagiellońskiej (w tle zdjęcia lokomotywy Lyd2). Za płotem są widoczne budynki Szkoły Zawodowej hutniczej (nie pamiętam dokładnej nazwy tej placówki edukacyjnej), które zostały wyburzone w dwóch etapach. Pierwszy nastąpił w latach 90-tych gdy przedłużono ulicę Konarskiego do zbiegu ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej. Drugi etap wraz z budową DTŚ wyburzono resztę budynków i zbudowano Stację Pogotowia Ratunkowego.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
za chwile pewnie i ten widok będzie nieaktualny. Bedzie jakaś galeria, biurowiec albo inny szklany moloch.
Wizualizacje wstępne są. Dość mocno rozbudowane. Sam budynek dworca ma być zachowany, przynajmniej w kształcie.
Zdjęcie źródło internet.
2f4f27f45d4b137adaccf10a0779f318.jpg

Oby w projekcie zawarli odpowiednio dużą ilość miejsc parkingowych.
A już czysto fantazyjnie - miejsce załadunku i rozładunku autokuszetek.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
A co to za ciekawy wagon na zdjęciu z 75'?
Pruski, trzecia klasa.
Rok 1975. Ostatni okres, w którym odprawiano pociągi dalekobieżne z Dw. Głównego.
Przy peronie podstawiony pociąg pośpieszny do Krakowa nr 1303, późniejsza "Wisła", prowadzony prokocimską EU07-172. W składzie pociągu wagon pocztowy - amb. 11 Warszawa - Kraków.
Z prawej strony zdjęcia w oddali widać odolańską SM42, która przyprowadziła jakiś pusty skład ze Szcześliwic i oczekuje na jakiś przybyły z drogi aby go przeciągnąć na Szczęśliwice.
Z widocznych na zdjęciu pojazdów tylko OKo1-3 jeszcze można zobaczyć na Dworcu Głównym, reszta ... gdzieś się rozjechała.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Jakie jest źródło ww. wizualizacji?
Proszę
http://www.transport-publiczny.pl/w...wstanie-na-przelomie-2018-i-2019-r-51729.html
[DOUBLEPOST=1491330001][/DOUBLEPOST]
A zaczęli już tam jakieś prace budowlane? Jeśli nie to chyba sie tam trzeba wybrać z aparatem ostatni raz...
Super dobry pomysł.
[DOUBLEPOST=1491330956,1491329862][/DOUBLEPOST]
Rok 1975. Ostatni okres, w którym odprawiano pociągi dalekobieżne z Dw. Głównego.
Liniowe pewnie tak, ale nie specjalne.
Z tego dworca jeździłem na kolonie do Szczecinka i Dziwnówka z zakładów pracy Taty (ZM Wola dawne Nowotko) do ich ośrodków wczasowo-kolonijnych. Koloniści z Nowotki w dwóch wagonach i przejścia międzywagonowe zamknięte, a wagonów było dużo więcej. Na którymś z wyjazdów wagony odczepiono na stacji docelowej, ale nie pamiętam który to był wyjazd - za młody byłem, ale pamiętam że wagony oliwkowe :)
Powrót z kolonii też chyba na Główny - podkreślam chyba.
Mój rocznik '75.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Miałem na myśli pociągi dalekobieżne dostępne dla ogółu pasażerów i jestem pewny, że większość czytających tak to zrozumiała. W tym celu oddano do użytku Dworzec Centralny aby cały ruch dalekobieżny skoncentrować na jednym dworcu. Zniknęły pociągi dalekobieżne z Wileńskiego i Głównego. Doskonale wiem, że odprawiano rozmaite wagony kolonijne lub wycieczkowe w składach pociągów pocztowych albo w specjalnych składach kolonialnych. Przypuszczam, że dwa wagony na Pomorze Zachodnie doczepiono do szczecińskiego pociągu pocztowego, który odjeżdżał z Głównego kilka minut po osiemnastej. Do końca lat dziewięćdziesiątych rozpoczynały lub kończyły bieg pociągi pocztowe i m/w do tego samego okresu pociągi podmiejskie na linię radomską.
W międzyczasie pojawiły się też autokuszetki. Ale Dworca Głównego w zasadzie już nie było. Pozostała jakaś tam pojedyncza kasa dla ruchu podmiejskiego i to wszystko.
Restauracje, bary i budki z piwem, które były czynne przez 24 godziny ... trafił szlag.
 

Podobne wątki