• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z internetu

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
686 6 0
To poprosimy potem o krótką recenzję tej książki.
Spełniając prośbę kolegi spróbuję coś naskrobać na temat tej pozycji. Tak więc, po przeczytaniu, na razie, 60 ze 180 stron i 6 z 18 rozdziałów mogę wysnuć następujący wniosek co do tej książki, a mianowicie na 100 % jest to literatura dla początkującego człowieka, który ma ochotę na zabawę w modelarstwo kolejowe. Jeśli komuś nie chce się przeszukiwać zasobów internetowych oraz naszego forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące go pytania, to ta książka pomoże mu w starcie, rozwieje wiele wątpliwości i do pewnego stopnia pomoże mu w starcie. Informacje zawarte są w miarę świeże, no i ma wszystko pod ręką i w jednym miejscu, zaopatrzone w zdjęcia, schematy i ilustracje. Powiem śmiało, że może nawet być jakaś inspiracją co do wyglądu przyszłej makiety, dioramy.
Mam nadzieję że w miarę możliwości przybliżyłem temat a nie naruszyłem praw autorskich pozycji. Wiadomo że autorzy są Niemcami i trochę jest tamtejszych narzuceń słownych, ale opisane i pokazane są wszyscy producenci torów, brane są pod uwagę różne skale modelarskie, opisane za i przeciw przy wyborze.
Podsumowując, wydatek rzędu 60 zł, nie jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Książka polecana jest przez magazyn " Koleje duże i małe".
Pozdrawiam Mariusz :)
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.907 37 4
Ciekawe czy ktoś z forum pokusi się odwzorować w modelu to "bydlę" :D Byłby hit poza kolejowy na wszelakich wystawach, a do przewozu pewnie cała paka busa :) @Kempol lubi te górnicze klimaty ;)
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.649 51 2
Ciekawy reportaż o kolei w Argentynie ogarniętej chaosem ekonomicznym porównywalnym albo nawet gorszym niż ten nasz z końca lat '80tych.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.100 121 1
rp.pl - 30-kilometrowy „car-pociąg”. Po co Rosjanom tajemniczy skład z 2 tys. wagonów na froncie?
Według informacji ukraińskich analityków, wagony – a stoi ich tam obecnie ponad 2000 – Rosjanie zaczęli kierować na jeden tor jeszcze w lipcu ubiegłego roku. W rezultacie obecnie na linii kolejowej pomiędzy miejscowościami Ołeniwką a Wołnowachą zwarty skład stoi na długości około 30 kilometrów.
Zablokował w ten sposób linię kolejową prowadzącą na południowy zachód od Doniecka (z Ołeniwki do tego miasta jest ok. 15 kilometrów) do Mariupola. Nie wiadomo, po co rosyjska armia to zrobiła. Amerykański Institute for the Study of War sądzi, że skład ma stanowić coś w rodzaju kolejnej linii obrony wojsk Putina. Obecna linia frontu przebiega ok. sześciu kilometrów na zachód od linii kolejowej. Sam jednak ISW zastrzega, że nie jest pewien po co zebrano na zapleczu frontu taki ogromny skład, najwyraźniej pusty. [...]


1fc5224c92791a538b7e67b2081b5878.jpg
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
686 6 0
Nie wiem czy ktoś już to udostępnił, ale trafiłem na fajny film o stacji Zagórz.

Film dokumentalny zrealizowany podczas letniego, wakacyjnego warsztatu telewizyjnego w Sanoku przez studentów UŁ na zaproszenie starosty sanockiego, Sebastiana Niżnika, pod kierunkiem red. Wojciecha Barczaka.
Autorem, Tomasz Pelc, który ukazał podróż sentymentalną na trasie PKP Zagórz - Nowy Łupków. Pokazuje wspomnienia oraz jak dawniej działała kolej w Zagórzu

 

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
601 4 1
PROSZĘ NIE OCENIAĆ. Znalazłem to w sieci.

system ocen na forum jest w takich przypadkach bezradny. Bo jedyną oceną na czyjś kretynizm jest tu ocena negatywna. Tyle,że wlicza sie to do moich ocen ;) Juz dwa razy dostałem tak po du.ie za wklejenie opisu czyjejś głupoty

***
lekcja.jpg


"Jak zginąć pod kołami pociągu" - lekcja nr 1

Aby zginąć pod kołami pociągu należy wykonać następujące czynności:

1) Organizujesz spotkanie w lesie pod pretekstem podziwiania przyrody. Warto założyć na siebie strój moro i wziąć lornetkę, podkreślając przodownictwo w grupie.
2) Zapraszasz na spotkanie różne osoby - dorosłych, osoby starsze, rodziny z dziećmi, tak aby prokurator miał urozmaicenie w identyfikacji zwłok.
3) Organizujesz spotkanie o pełnej godzinie, dodając "studenckie" 15 minut i próbujesz skoordynować to z ruchem pociągów. Pociąg o 15:16 wydaje się być idealnym.
4) Miejsce zbiórki to oczywiście przystanek kolejowy, w końcu mamy dostępny parking, co zachęci osoby z pkt. 2 do przybycia.
5) Zgodnie z harmonogramem ruszasz z grupą po nasypie kolejowym.
6) Po przejściu po torach 50 metrów załącza się gong na przejeździe. Idziecie dalej.
7) Po przejściu 100 metrów i dalej nawalającym gongu, prowadzisz grupę przez przepust.
8 ) Mimo trzeszczących szyn, nawołujesz osoby z tyłu grupy aby szybciej szły przez przepust (a one już staneły na przepuście, bo pociąg jest na serio blisko!).
9) Po 2 sekundach gdy zza łuku wyłania się pociąg, stajesz się "dobrą duszą" i wydajesz komunikat aby ostatnie osoby z grupy nie wchodziły na przepust (choć one i tak już tam stoją, patrz pkt. 8 ).
10) Cześć osób, w tym dzieci, spier**la z nasypu.
11) Pociąg po powolnym przejeździe obok grupki kontynuuje jazdę, a pozostałe osoby przechodzą przez przepust i schodzą z nasypu.

Ocena: dostateczny "na szynach".
Uzasadnienie: nikt nie zginął. Do tego obniżenie oceny za przełamanie się w pkt. 9 i pomoc w pkt. 10.
Wkrótce przedstawimy kolejną lekcję, szukając węższego nasypu i większej prędkości rozkładowej autonomicznych pociągów.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.674 50 5
Widziałem to...(ten "artykół")....
Ludziom wali na łeb......A po pandemii to się jeszcze nasiliło....

Jedyna nadzieja w tym, żeby mocno młodzież uświadamiać w zakresie "dobro / zło".
Nic innego się nie da zrobić, bo ta głupota postępuje szybciej, niż rak z przerzutami....