• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z internetu

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.757 465 99
Dobrze żeby Kolega napisał konkretnie jakie . Bo tak to tylko pitu pitu . A swoją drogą ta animacja sądzę że miała inny cel . Pozdrawiam
Fakt jest taki, że w oczy rzeczywiście rzucają się - nazwijmy to "artefakty"- co nie umknie uwadze chyba żadnemu miłośnikowi kolei czy innemu modelarzowi, ale generalnie 'clou' tej animacji jest pomysł przejścia (taki transformers) ze starszych typów lokomotyw na nowsze i to jest ciekawe.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.664 67 5
Pamiętacie film "Ścigany" z 1993 roku z Harrisonem Fordem i Tommy Lee Jonesem? Jeśli tak, na pewno pamiętacie mocną scenę, w której autobus ze skazanymi spada na tory a po chwili masakruje go pociąg. Sekwencja była nagrywana w Dillsboro w Karolinie Północnej. To jeszcze były czasy, w których kino nie opierało się tak bardzo na efektach slecjalnych. Producenci wykorzystali prawdziwe lokomotywy EMD GP7 kupione od spółki Norfolk Southern. Autobus więźniów również był kompletnym pojazdem, który wzmocniono żeby wytrzymał pierwszy strzał od lokomotywy. Co w tym wszystkm ciekawego? To, że producenci nigdy po sobie nie postrzątali. Wraki lokomotyw i autobusu prawdopodobnie nadal leżą przy torach, na których kręcono scenę. Fotki pochodzą z 2020 roku. W komentarzu macie link do sceny z pościgiem a gdybyście chcieli zobaczyć to na mapach Google, łapcie współrzędne: Pamiętacie film "Ścigany" z 1993 roku z Harrisonem Fordem i Tommy Lee Jonesem? Jeśli tak, na pewno pamiętacie mocną scenę, w której autobus ze skazanymi spada na tory a po chwili masakruje go pociąg. Sekwencja była nagrywana w Dillsboro w Karolinie Północnej. To jeszcze były czasy, w których kino nie opierało się tak bardzo na efektach slecjalnych. Producenci wykorzystali prawdziwe lokomotywy EMD GP7 kupione od spółki Norfolk Southern. Autobus więźniów również był kompletnym pojazdem, który wzmocniono żeby wytrzymał pierwszy strzał od lokomotywy. Co w tym wszystkm ciekawego? To, że producenci nigdy po sobie nie postrzątali. Wraki lokomotyw i autobusu prawdopodobnie nadal leżą przy torach, na których kręcono scenę. Fotki pochodzą z 2020 roku. Gdybyście chcieli zobaczyć to na mapach Google, łapcie współrzędne: 35°22'12.9"N 83°15'48.2"W


Zaczerpnięte z fejsa....

571749978_1432317458461093_1200630716625590912_n.jpg
572269687_1432317475127758_1863701265423486666_n (1).jpg
574359742_1432317465127759_1249289299453256478_n.jpg
574893746_1432317478461091_4080360219029254841_n.jpg
 
Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.058 201 22
Dobrze żeby Kolega napisał konkretnie jakie . Bo tak to tylko pitu pitu .
Tam jest taki ogrom błędów wszelakich, że aby to wypisać wszystko to byłoby trzeba temu poświęcić wiele czasu.
Przykłady:
- wiązary lokomotyw parowych nie poruszają się jak należy a chwilami są nawet dwa na raz - to błąd animacji,
- jakiś dziwny tendro-wagon Ty3 - błąd merytoryczny,
- reflektory czołowe EU07 takie jakich nigdy żadna maszyna nie miała - błąd merytoryczny,
- okna czołowe kabiny w SM42 jakich te lokomotywy nie mają - błąd merytoryczny,
- w całość wpleciona lokomotywa elektryczna w barwach kolei bodaj NS, co ma się nijak do PKP - to błąd merytoryczny,
- dziwne znaki zamiast oznaczeń - to kolejny błąd merytoryczny.

W zasadzie przy każdej lokomotywie jest bardzo dużo nieprawidłowości.


Swoją drogą, ten film jest przykładem animacji stworzonej za pomocą sztucznej inteligencji. Efekt choć ciekawy i widowiskowy, to ale w detalach słaby. Jakiś czas temu gdy był podlinkowany film z Luxtorpedą to ktoś stwierdził że to był film stworzony przez SI. Nie jest to prawda jak wtedy pisałem, bo i jest inny filmik gdzie twórca pokazuje jak tworzył model 3D wagonu. Tu zaś definitywnie jest twór SI i efekty są dalekie od ideału. Jak dla mnie bardzo dalekie.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.248 58 2
Ciekawstka z bardzo znanego w Niemczech kanału "Herr der Steine" (Władca Klocków). Po polsku nie brzmi to w pierwszej chwili zbyt znajomo, ale w języku niemieckim to bezpośrednie, i natychmiast rozpoznawalne, nawiązanie do "Władcy Pierścieni" (po niemiecku "Herr der Steine").
Ten Pan jest właścicielem sklepu z klockami w Frankfurcie nad Menem a na kanale przedstawia filmy oceniające poszczególne zestawy klocków najróżniejszych firm - Lego, Bluebrixx, Cobi i innych. Moim zdaniem robi to bardzo ciekawie ale przede wszystkim dość obiektywnie. Zabawne przy tym, że niemiłosiernie punktuje wpadki firmy Lego.
Wracając do tematu - firma Bluebrixx ma w swej ofercie sporo zestawów kolejowych, moim zdaniem bardzo ciekawych. Zarówno taboru jak i budynków stacji i zaplecza technicznego. Ale wprowadziła również gigantyczne zestawy (po kilka tysięcy kloców, o wadze nawet 7 kg) do budowy niemieckiej V100 oraz szwajcarskiego krokodyla. A wkrótce ukażą się ponoć V200 oraz BigBoy.
Tu recenzja "kokodryla" :)
PS - czas wysłać list do śniętego Mikołaja.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.885 623 30
A co tu jest do kojarzenia? ;)
Może nie tyle o model Piko, co raczej o prawdziwą lokomotywę ČSD S 499.0 i S 499.1 (link do wersji niemieckiej, bo wersja polska jest bardzo uboga). Nazwa "laminatka" nie wzięła się znikąd, tylko właśnie z tego, że lokomotywy te mają nadwozia z tworzywa sztucznego. Autora notatki prasowej poniosła nieco fantazja, bo lokomotywy te były przystosowane tylko do zasilania prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, jakie działa do dziś w południowej części Czech i Słowacji oraz w Bułgarii (a także na Węgrzech i w Rumunii), ale nie w Polsce. Nie słyszałem, by była planowana wersja na prąd stały, ale może tak było, jednak nigdy taka wersja nie powstała. A z drugiej strony w latach 60. XX wieku w Polsce poważnie zastanawiano się nad zmianą zasilania na prąd zmienny - może stąd takie przypuszczenie w artykule - ale ostatecznie z tego zrezygnowano.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.664 67 5
No właśnie, nie chodziło o model, tylko o samą lokomotywę tak nazywaną. Model tylko dla tych, którzy "nie kojarzą", żeby skojarzyli. :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.885 623 30
relacja z podróży na trasie Sycylia - północ Finlandii pociągiem około 1970.
Podróż z Sycylii na północ Norwegii, nie Finlandii, a konkretnie z Taorminy do Narwiku, przez Rzym, Mediolan, Kolonię, Hamburg, Kopenhagę, Sztokholm i Kirunę, film z 1975 roku. Film jest datowany na rok 1975, ale chyba nie jest to relacja z jednej podróży, tylko składanka filmów z całej tej trasy. Sporą jej część miałem okazję przejechać, choć nie w jednej podróży. W zasadzie brakuje mi odcinka ze Sztokholmu przez Kirunę do Narwiku. Szkoda, że na filmie nie pokazano przeprawy przez Cieśninę Mesyńską i przez cieśniny między Danią a Szwecją - w tamtych latach nie było jeszcze mostu i tunelu między Kopenhagą i Malmo.
 

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 6 1
Kiedyś pisałem ze zbieram piosenki kolejowe. Od tego czasu przybyło ich ze 300, ale nie będę Was nimi męczyć. Poza jednym wyjątkiem - ostatnio natrafiłem na prawdziwą ciekawostkę, więc tu wrzucam


brawa dla autora za pomysł i realizację ;)