• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Bronco_Billy

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.809 50 0
Pierwsze zdjęcia, na których mimo swoich wad ten model mi się podoba. Cieszy mnie to tym bardziej że za niebawem i do mnie zawita ta
Pm2. Zrób zdjęcia oliwkowej to pewnie i do niej się przekonam.:ROFL:
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.809 50 0
Nie bo przy Twoich fotach to będzie niebezpieczne dla portfela, ja muszę w końcu uzbierać na gabloty do tych składów wszystkich.:ROFL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.092 582 30
No nie wiem, mnie się wydaje, że z przodu prawy zderzak też jest lekko wypukły w porównaniu z lewym. Ale może to tylko wrażenie. W realu dawniej zasadą było umieszczanie zderzaka z wypukłą tarczą z prawej strony, a z płaską z lewej strony - patrząc w kierunku jazdy, a nie stojąc na torze przed pojazdem, czyli tak, jak w tym modelu na fotkach jest na tendrze. Od lat mniej więcej 60. XX wieku wprowadzono zasadę, że obie tarcze powinny być takie same, lekko wypukłe. Dotyczy to wszystkich pojazdów ze zderzakami, zarówno lokomotyw, jak i wagonów. A producenci modeli podchodzą do tego różnie. W moim egzemplarzu Ty2-697 jest akurat dobrze, ale ta wypukłość nie jest aż tak bardzo widoczna, jak na zdjęciach tendra wyżej - może to sprawa oświetlenia przy fotografowaniu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.092 582 30
...a czemu służyło to, że jeden zderzak był wypukły, a drugi płaski?
Generalnie chodzi o to, żeby zderzaki nie były płaskie, bo źleby współpracowały ze sobą na łukach. Kiedyś wymyślono taki układ, że prawy zderzak jest wypukły, a lewy płaski (cały czas mówimy o patrzeniu w kierunku jazdy, a nie stojąc naprzeciw lokomotywy). Mniej więcej w latach 50.-60. XX wieku stwierdzono, że lepiej będzie, jak oba zderzaki będą takie same, lekko wypukłe. Nie wiem, jakie były dokładne powody, że akurat tak kiedyś zdecydowano, łatwiej się domyślić, dlaczego to później zmieniono (ujednolicenie więc brak konieczności trzymania zapasów dwóch różnych elementów), ale nie znam naukowych argumentów.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.755 21 9
Nie wiem, jakie były dokładne powody, że akurat tak kiedyś zdecydowano, łatwiej się domyślić, dlaczego to później zmieniono...
W czasach, gdy wprowadzono tę zasadę (chyba jeszcze na przełomie XIX i XXw.) wykonanie zderzaka z wypukłą tarczą było po prostu kosztowniejsze. Wymagało to dodatkowego kucia tarczy i obróbki krzywizn. Trudniejsze było też poprawne znitowanie wypukłej tarczy z trzonem lub tuleją zderzaka.
W skali liczby eksploatowanych zderzaków dawało to wymierne oszczędności.
Wraz z postępem technologiczny wygrała unifikacja.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.797 20 1
Ja się nie znam i jak wynika z dyskusji w pewnym wątku, wkrótce wyjdzie dużo lepsza i pozbawiona wszelkich błędów wersja, ale mnie się ta EPoka po prostu bardzo podoba i szkoda, że nie pamiętam jej w tym wcieleniu ze szlaków ...

IMG_5946-2.jpg
IMG_5959-2.jpg
IMG_5960-2.jpg
IMG_5942-3.jpg
IMG_5941-2.jpg
IMG_5955-2.jpg
IMG_5931-2.jpg
IMG_5940-2.jpg
IMG_5945-2.jpg
IMG_5953-2.jpg
IMG_5954-2.jpg
IMG_5947-2.jpg
IMG_5952-2.jpg