• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Bronco_Billy

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.497 512 30
Proponuję też zajrzeć tu:

http://www.railfaneurope.net/frameset.html

Trzeba trochę pogrzebać, szukając w zakładce "pictures", a potem wybrać rosyjską flagę w pionowym pasku po lewej i dalej, szukać "car", potem "RIC WLABm" i na koniec wybrać wersję malowania. Zdjęcia głównie już z okresu V epoki, ale parę starszych też jest.
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
[...]Znam ludzi, mających znacznie większe i co ważniejsze, ciekawsze (np. z lat 60. i 70. XX wieku) kolekcje zrobionych prze siebie zdjęć, tylko nie chcą się chwalić.[...]
to prawde też miałem okazje ujrzeć kiedyś zawartość szafy pewnego mistrza w tej dziedzinie.:)najważniejsze by takie zbiory nie uległy zniszczeniu i zostały-wydane ,ucyfrowione i skatalogowane
... a najczęściej jest tak, że posiadacz owej kolekcji zabiera ją razem ze sobą - do grobu ;)
Spadek pozostaje w rodzinie, która za bardzo nie wie co z tymi kliszami czy odbitkami zrobić... więc je wyrzucają albo chowają w najciemniejsze miejsce byleby się gdzieś nie walały po szafach.

Nawet człowiek nie zdaje sobie sprawy ile prawdziwych perełek tym sposobem poszło "na wieczne zapomnienie".


Smutne też jest to, że multum zdjęć z lat 70-80-90 publikują w internecie Niemcy, Holendrzy itp itd... a nasi rodacy? Ehhhh... temat rzeka :)
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
125 3 0
Jak dla mnie prezentowany powyżej model Tilliga to najlepszy sypialny w wykonaniu tej firmy. Podwozie odpowiada oryginałowi a końcówki w końcu są właściwie wykonane. Nawet czoło jakby gładsze. Z którego to roku model?
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.393 47 0
Model to Sachsen a roku produkcji dokladnienie nie pamiętam, ale myślę że spokojnie z 15 lat już ma.Pamietam że jako dzieciak oglądałem je w jedne z warszawskich ksiegarni, która miała male stoisko z modelami i wtedy były jak dla mnie nieosiągalne.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 18 1
Dziś kilka fotek wagonu Uaai 838 od Trixa (24019). Ta wersja ma 24 osie i targa silnik okręgowy, a nie trafo, jak trochę popularniejszy 32-osiowy model Trixa Uaai 839. Łoże na którym spoczywa silnik można zdemontować i wagon może podróżować w wersji saute. Całość z metalu, waży ok 1,5 kila.

uaai-1.jpg

uaai-2.jpg

uaai-3.jpg

uaai-4.jpg

uaai-5.jpg

uaai-6.jpg

uaai-7.jpg
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
... a najczęściej jest tak, że posiadacz owej kolekcji zabiera ją razem ze sobą - do grobu ;)
Spadek pozostaje w rodzinie, która za bardzo nie wie co z tymi kliszami czy odbitkami zrobić... więc je wyrzucają albo chowają w najciemniejsze miejsce byleby się gdzieś nie walały po szafach.

Nawet człowiek nie zdaje sobie sprawy ile prawdziwych perełek tym sposobem poszło "na wieczne zapomnienie".


Smutne też jest to, że multum zdjęć z lat 70-80-90 publikują w internecie Niemcy, Holendrzy itp itd... a nasi rodacy? Ehhhh... temat rzeka :)
to fakt a swoją droga to smutne Jak nie ma kontynuatora pasji lub kogoś kto zadba.....zobaczcie ile na bazarach staroci wala się zdjęć ,odznaczeń i wielu pięknych przedmiotó mających historie....człowieka ,rodu...
a jeśłi chodzi o modele wagonów ZSRR/WNP to temat jest myślę rozwojowy gdyż były one stałym elementem PKP
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.497 512 30
Fajny model i to z "mojej" IV epoki. Ciekawe, czy kiedykolwiek taki wagon zawitał do Polski w tamtych czasach? Teoretycznie to możliwe, ale nie mam o tym żadnych wiadomości. A przy okazji, mamy do takich modeli specjalny temat, gdzie podobny model był już prezentowany, a sam kolega Bronco_Billy informował o zamiarze kupna tego właśnie modelu:
http://forum.modelarstwo.info/threads/wagony-do-przewozu-ładunków-specjalnych.14110/page-3

PS. Chodzi oczywiście o wagon z silnikiem okrętowym, ale dwóch kolegów wskoczyło z innymi wpisami...
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 18 1
Czy ktoś w tym wątku (prócz mnie) prezentował już wcześniej modele wagonów typu Pullman Heavyweight? Nie? No to zaryzykuję :)
Mam takowe cztery, każden inny. Na zdjęciach są tylko dwa, bo reszta tkwi w rurze, wraz z napędem w postaci Baldwin Centipede, która - jak i pozostałe wagony - pewnie kiedyś też doczeka się sesji na białym tle, ale niestety obecnie nie posiadam kawałka brystolu o odpowiednich gabarytach :)
Wagony są fabrycznie przystosowane do montażu oświetlenia, co sam swemi dwiema lewymi uczyniłem i co widać po niedomkniętych dachach:) Po sprzęgnięciu ładnie do się przylegają, ale z racji braku kkk i mocno ograniczonego skrętu wózków nie pojadą raczej po łukach węższych niż o promieniu ok. 80 cm. Ale co się dziwić - w końcu to Hameryka.
Produkcja Walthers

pullmann-1.jpg

pullmann-2.jpg

pullmann-3.jpg

pullmann-4.jpg

pullmann-5.jpg

pullmann-6.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.414 111 11
Czy ktoś w tym wątku (prócz mnie) prezentował już wcześniej modele wagonów typu Pullman Heavyweight? Nie? No to zaryzykuję :)
Mam takowe cztery, każden inny. Na zdjęciach są tylko dwa, bo reszta tkwi w rurze, wraz z napędem w postaci Baldwin Centipede, która - jak i pozostałe wagony - pewnie kiedyś też doczeka się sesji na białym tle, ale niestety obecnie nie posiadam kawałka brystolu o odpowiednich gabarytach :)
Wagony są fabrycznie przystosowane do montażu oświetlenia, co sam swemi dwiema lewymi uczyniłem i co widać po niedomkniętych dachach:) Po sprzęgnięciu ładnie do się przylegają, ale z racji braku kkk i mocno ograniczonego skrętu wózków nie pojadą raczej po łukach węższych niż o promieniu ok. 80 cm. Ale co się dziwić - w końcu to Hameryka.
Produkcja Walthers
Moje ulubione towarzystwo kolejowe jesli chodzi o hameryke, szkoda ze wszystkie "centiped'y" poszly na zlom, chyba ze stoi jakas gdzies w Meksyku, oni tez kilka mieli.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Bronco_Billy Baldwin Centipede którego posiadasz jest w malowaniu towarowym (czarny) i raczej wątpie żeby ciągnął pasażera. Mogło się zdarzyć tak, jak np czarne elektrowozy GG1 ciągały pasażery ,ale było to rzadko i zostało udokumentowane.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 18 1
Bronco_Billy Baldwin Centipede którego posiadasz jest w malowaniu towarowym (czarny) i raczej wątpie żeby ciągnął pasażera. Mogło się zdarzyć tak, jak np czarne elektrowozy GG1 ciągały pasażery ,ale było to rzadko i zostało udokumentowane.
No popatrz, a ja po dziś dzień żyłem w przekonaniu, że 5 Stripe to schemat malowania pasażerskiego, z kolei Single Stripe to schemat towarowy .... Czyżbym naprawdę tyle czasu tkwił w błędzie?
No i nie jest czarna tylko "Brunswick Green".
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.414 111 11
Bronco_Billy Baldwin Centipede którego posiadasz jest w malowaniu towarowym (czarny) i raczej wątpie żeby ciągnął pasażera. Mogło się zdarzyć tak, jak np czarne elektrowozy GG1 ciągały pasażery ,ale było to rzadko i zostało udokumentowane.
Baldwin "Centipede" byly wlasnie zamowione przez Pennsylvania RR do ciagania pociagow pasazerskich takich jak "Broadway Limited" czy "National Limited". Kiedy sie okazalo ze sa klopotliwe w eksploatacji zostaly najpierw zdegradowane do dziennych pociagow takich jak "Duquesne", a po tem przemalowano je z pojedyncza kreska i przeniesiono na popych w Appallachach. Racja ze ciezko o zdjecia z osobowymi ale jednak sa, kiedy wroce do domu to wstawie. Wszystkie GG1 wyszly z fabryk "Brunswick green", czy jak kto woli czarne. Roznice byly w stylistyce napisow i numerow oraz w jednym egzeplarzu "kocich wasow". Dopiero po pewnym czasie pomalowano kilka (6) GG1 na "Tuscan red", bardziej jak jasny brazowy. Wiekszosc GG1 ciagaly sklady pasazerskie, dopiero po wojnie kiedy przewozy osobowe malaly duzo GG1 przeszlo na towarowe.[DOUBLEPOST=1375876109,1375875207][/DOUBLEPOST]
No popatrz, a ja po dziś dzień żyłem w przekonaniu, że 5 Stripe to schemat malowania pasażerskiego, z kolei Single Stripe to schemat towarowy .... Czyżbym naprawdę tyle czasu tkwił w błędzie?
No i nie jest czarna tylko "Brunswick Green".
Jeszcze B60 bagazowy, kilka "REA" ciemno zielonych, jakis samotny P70 i Bedziesz mial fajny daleko bierzny sklad pod koniec lat 40-tych:)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Pisząć czarny chodziło mi o "Brunswick Green" taki skrót myślowy - dokładnie to kolor nazywa się DGLE (Dark Green Locomotive Enamel).
Ja odniosłem się do roku 1956 gdzie przyjęto taki podział na towarowe i pasażerskie i wtedy też paski nie wyznaczały klasyfikacji.

Dzięki Bronco_Billy i teigrekty2 za wyjaśnienia. Czy znacie stronkę z zestawieniami wagonowymi PRR z wybranymi lokomotywami i relacjami
- chodzi mi o diesle i elektryki?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.414 111 11
Pisząć czarny chodziło mi o "Brunswick Green" taki skrót myślowy - dokładnie to kolor nazywa się DGLE (Dark Green Locomotive Enamel).
Ja odniosłem się do roku 1956 gdzie przyjęto taki podział na towarowe i pasażerskie i wtedy też paski nie wyznaczały klasyfikacji.

Dzięki Bronco_Billy i teigrekty2 za wyjaśnienia. Czy znacie stronkę z zestawieniami wagonowymi PRR z wybranymi lokomotywami i relacjami
- chodzi mi o diesle i elektryki?
Wpisz-Pennsylvania Railroad consists i rok, jest tego pelno i podane nawet sa typy wagonow. Jesli chodzi o lokomotywy to jest dosyc proste, wszystkie pociagi pomiedzy New Yorkiem a Washingtonem prowadzone byly przez GG1 chyba ze zaszla jakas awaria i trzeba bylo zastapic, np. w zimie. Pociagi na zachod byly prowadzone przez GG1 do Harrisburga, gdzie konczyla sie siec trakcyjna. Od Harrisburga bylo kilka(nascie z parowozami) wyborow, najwiecej mieli E7 i E8 (General Motors), ale co dodawalo wiele smaku;) to przerozne Baldwiny, ALCo, Erie Build i Fairbanks-Morse:D Jesli chodzi o Pennsylvania RR to chyba latwiej zrobic liste lokomotyw ktorych nie mieli:)
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 18 1
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 18 1
No to z Pennsy przenieśmy się w "mało" odległe miejsce, jakim jest... Moskwa :) Dziś odebrałem dwie moskiewski "Stodoły" SZD zwane Ammendorfami - albo raczej na odwrót:) Wersja późniejsza bez wywietrzników nad każdym z przedziałów. Wagony to kupiejnyj, czyli sypialny z czteroosobowymi zamykanymi przedziałami oraz bufet - czyli bufet:) Wagony są w sumie całkiem fajnie wykonane, mają dużo fajnych detali (np. "firanki"), szczegółowe podwozie, kkk itd. Niedoróbek tez nie brakuje - np. krzywo wklejone stopnie przy drzwiach, nie za bardzo spasowany dach w "bufecie" itd. Kolor malowania? Wg mnie dyskusyjny, ale moze takie były? Za młodym i w niewłaściwym miejscu wtedy mieszkającym, by pamiętać i wyrokować ... Ja bym je raczej widział w malowaniu jak na ostatnim zdjęciu które wklejam, ale zastrzegam ze to moja prywatna profanacja :)
W komplecie są blaszki zapewniające odbiór prądu do ewentualnego oświetlenia i tabliczki z relacjami, m.in. Moskwa-Warszawa czy Moskwa-Berlin.
Wagony generalnie bardzo mi się podobają :) Produkcja Eurotrain, cokolwiek to jest... Ale chyba Chiny

ammen-2.jpg

ammen-4.jpg

ammen-6.jpg

ammen-8.jpg

ammen-10.jpg


ammen-14.jpg

ammen-16.jpg
ammen-20.jpg

ammen-tabliczki.jpg

ammen-1.jpg
 

Załączniki