Piszesz bzdury i chcesz abym ja ci udowodnił, że masz racje no ciekawe podejście z twojej strony.
Kolego
@Maro16, po pierwsze, proszę trochę grzeczniej. A po drugie, kolega
@Maro16 w swoim zadufaniu i pewności swojej nieomylności stracił chyba zdolność czytania ze zrozumieniem. Nigdzie nie prosiłem, żeby to kolega udowadniał, że ja mam rację, tylko żeby wskazał przepisy na poparcie
jego twierdzeń. Nie twierdzę, że wiedza kolegi
@Maro16 w tej sprawie jest zerowa i wypraszam sobie takie insynuacje w moim kierunku.
Ty natomiast potrafisz tylko wstawiać "ptaszki" lub usuwać nieprzychylne ci komentarze.
Nie wiem, o jakie "ptaszki" chodzi, ale każdy ma prawo wstawiać reakcje na wpisy (oceny) takie, jakie uważa za stosowne. I nie przypominam sobie, żebym usuwał jakiś nieprzychylny mi komentarz kolegi
@Maro16, więc proszę o większą rozwagę w rzucaniu oskarżeń.
A teraz do rzeczy. Najpierw przypomnę, o co prosiłem. To nie ja, tylko
kolega @Maro16 stwierdził, że nie jest prawdą, iż trzy białe światła, niezależnie od natężenia, są sygnałem Pc 1:
nie masz racji bo według ciebie jeśli są trzy punkty świetlne białe niezależnie od natężenia światła to jest to sygnał Pc1 a wiec tak nie jest
Proszę więc o udowodnienie
przepisami (nie instrukcjami fabrycznymi producenta), że nie mam racji. To
kolega @Maro16 stwierdził, że
"światła sygnalizacyjne" nie są światłami do jazdy po szlaku
więc ja znowu proszę o dowód (ale nie instrukcję fabryczną) na to twierdzenie
kolegi, nie moje. I jeszcze jedno twierdzenie
kolegi @Maro16, a nie moje:
na szlaku jeżdzi sie na światłach "długich" lub "długich przyciemnionych"
I tu też pragnąłbym poznać jakiś przepis (a nie fabryczną instrukcję obsługi), który nakazuje taką jazdę.
Tak więc oczekuję od kolegi
@Maro16 udowodnienia
jego racji, a
nie tego, że
ja mam rację.
A co do widoczności świateł. Oczywiście, w przepisach nigdzie nie jest napisane, że "światła mają być widoczne". Zastosowałem pewien skrót myślowy sądząc, że jest to dla przeciętnego czytelnika zrozumiałe i oczywiste (jak widać, myliłem się), iż w formalnych wymogach dotyczących świateł wymaganie widoczności jest wyrażone w sposób, o jakim wspomniał kolega
@Maro16, czyli przez określenie wymaganej światłości reflektorów, mierzonej w kandelach.
A podsumowując całą tę dyskusję, chciałbym, żeby dla wszystkich, nie tylko dla kolegi
@Maro16 i jeszcze paru innych osób, było jasne, że 1) sygnał Pc 1
nie musi składać się z
pięciu włączonych lamp na czole lokomotywy i 2)
nie jest tak, że trzy lampy, to tylko jakieś światła sygnalizacyjne, czy markery. Powtórzę: przepisy sygnalizacji (w Polsce
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji z późniejszymi zmianami, nie ustawa o transporcie kolejowym, a w ślad za nimi instrukcja sygnalizacji Ie-1 PKP PLK) określają sygnał Pc 1 jako trzy białe światła na przodzie pociągu, pojazdu trakcyjnego jadącego luzem, ciężkiego pojazdu pomocniczego, maszyny torowej. Nie jest określona światłość lamp, podających sygnał Pc 1. Wymagana światłość reflektorów lokomotywy jest podana w innych przepisach - to, że być może (tak wnioskuję z twierdzeń kolegi @Maro16) akurat w lokomotywach Traxx te wymagania są spełnione przy włączeniu dwóch lamp po każdej (lewej i prawej) stronie lokomotywy, o czym, jak rozumiem, jest mowa w fabrycznej instrukcji obsługi lokomotywy, to już zupełnie inna sprawa. Zupełnie inną sprawą jest też to, że lokomotywy Traxx są wyposażone w jakieś dodatkowe światła sygnalizacyjne czy "markery", czego nie przewidują i nie wymagają obowiązujące w Polsce przepisy sygnalizacji. W związku z tym uprzejmie proszę, żebyśmy nie mieszali tych dwóch różnych zagadnień: obowiązującego prawa (rozporządzenie ministra infrastruktury i wynikająca z niego instrukcja Ie-1) i fabrycznych instrukcji obsługi lokomotyw.