• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny AWL/Lima - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED250

eSeMzOp

Nowy użytkownik
Reakcje
20 0 0
No nie wiadomo, ale na zdrowy rozum, skoro producent zakłada wymianę płytki bez oświetlenia wnętrza na całą nową (a nie tylko dołożenie czegoś), to ja nie tylko wierzę, ale z 90% pewnością zakładam, że na tej oryginalnej "małej" płytce właśnie nie ma dodatkowych wyprowadzeń AUX... z dekodera" do podłączenia oświetlenia wnętrza. A jeżeli dobrze zakładam, to nie można do oryginalnej płytki podłączyć "takiej alternatywnej płytki z oświetleniem", tylko trzeba wymienić oryginalną płytkę na nową - czy fabryczną, czy rzemieślniczą to już bez znaczenia.
Chyba jednak można, czyli jak to mówią "Polak potrafi", tutaj fotka z oferty sprzedaży na jednym z portali zestawu z oświetleniem wnętrza podłączonym do oryginalnych płytek producenta:
http://img.liczniki.org/20250728/Pendolino_1a-1753720150.jpg .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
Chyba jednak można, czyli jak to mówią "Polak potrafi", tutaj fotka z oferty sprzedaży
Niewiele na tej fotce widać, a przede wszystkim nie wiadomo jak się to podłącza i co trzeba przerobić w oryginalnej płytce - bo jestem przekonany, że coś trzeba przerobić, chyba, że podłącza się to na stałe do odbioru prądu z toru i świeci się zawsze. Czy w tej ofercie jest jakiś opis? Z samego zdjęcia nic nie wynika.
 

eSeMzOp

Nowy użytkownik
Reakcje
20 0 0
Niewiele na tej fotce widać, a przede wszystkim nie wiadomo jak się to podłącza i co trzeba przerobić w oryginalnej płytce - bo jestem przekonany, że coś trzeba przerobić, chyba, że podłącza się to na stałe do odbioru prądu z toru i świeci się zawsze. Czy w tej ofercie jest jakiś opis? Z samego zdjęcia nic nie wynika.
Opis jest ale bardzo skąpy, podaję link do oferty: https://www.olx.pl/d/oferta/lima-ex...-pendolino-h0-CID4042-ID15AcD7.html#900538406 , może ktoś się coś czegoś więcej doczyta.
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 61 2
Dlaczego uważasz, że poniosło chłopa z ceną? Tam jest pełny zestaw wagonów: 4 + 3 = 7, plus DCC. Jest jeszcze magiczne słowo: "do negocjacji"... Więc wcale nie powiedziane, że pójdzie za 4500 PLN.
Dlaczego tak uważam? Ponieważ zestaw 7 wagonów z dekoderem ESU, dźwiękiem i oświetleniem wnętrza ( fabrycznym, podłączonym do dekodera a nie bezpośrednio do kół ) i malowaniu IC kupiłem za 3435 zł.
Zakładając, że sprzedający obniży cenę o 1k to pozostaje koszt przemalowania go w barwy IC.
Nadal uważasz tę ofertę za adekwatną?
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.159 131 86
Skoro udało Ci się kupić za 3435 PLN to powinieneś sie cieszyć. Rynek zweryfikuje cenę 4500 PLN. Ja bym sobie głowy tym nie zawracał...
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.396 26 2
A nie prościej zamówić z dźwiękiem i oświetleniem i komu dźwięk niepotrzebny zastąpić LokSound LokPilotem i święto? Konfiguracja LokPilota poprzez skopiowanie z LokSound to będzie betka. LokSound zresetować albo sprzedać oryginalny i po sprawie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
Tu powinno być użyte słowo "sprzęg".
Tylko po co są dźwięki sprzęgania, skoro w modelu nie przewidziano możliwości sprzęgania dwóch zespołów? Pytanie też, co to jest:
1) F19 - Włączenie/wyłączenie systemu.
2) F22 - Zoomer.
A przy okazji dowiedzieliśmy się, że oświetlenie wnętrza podłączone jest do AUX1, a żadnych innych świateł, poza czołowymi światłami białymi i czerwonymi, nie ma (ani oświetlenia kabin maszynisty, ani innych świateł zewnętrznych, jak manewrowe czy jazda po torze niewłaściwym). O tym, że nie da się oddzielnie włączać i wyłączać świateł czerwonych, co miałoby znaczenie przy ew. jeździe w trakcji podwójnej już wiemy (ale wiemy też, że to jest niemożliwe, bo nie ma sprzęgów).
Ale wcześniej kolega @Noah pisał o oddzielnym włączaniu górnych reflektorów:
W wersji analogowej wyposażonej w dekoder esu zgodnie z instrukcją mamy:
F0 - światła dwa białe oraz dwa czerwone zmienne kierunkowo
F1 - światło górne kabiny A w przypadku zadania w jej kierunku jazdy
F2 - światło górne kabiny B w przypadku zadania w jej kierunku jazdy
Tylko po co aż dwa klawisze, jeżeli jest to uzależnione od kierunku jazdy? A w wersji cyfrowej tego nie ma? Ciekawe, które AUX za to odpowiadają, gdyby było to wiadomo, dałoby się to chyba zrobić przez odpowiednie przemapowanie klawiszy, ale oczywiście rezygnując z jakichś dwóch dźwięków, żeby uwolnić dwa przyciski F (ew. tylko jeden klawisz, programując tak, żeby górne światło włączało się zgodnie z kierunkiem jazdy.
 
Reakcje
3 2 0
Tylko po co są dźwięki sprzęgania, skoro w modelu nie przewidziano możliwości sprzęgania dwóch zespołów? Pytanie też, co to jest:
1) F19 - Włączenie/wyłączenie systemu.
2) F22 - Zoomer.
A przy okazji dowiedzieliśmy się, że oświetlenie wnętrza podłączone jest do AUX1, a żadnych innych świateł, poza czołowymi światłami białymi i czerwonymi, nie ma (ani oświetlenia kabin maszynisty, ani innych świateł zewnętrznych, jak manewrowe czy jazda po torze niewłaściwym). O tym, że nie da się oddzielnie włączać i wyłączać świateł czerwonych, co miałoby znaczenie przy ew. jeździe w trakcji podwójnej już wiemy (ale wiemy też, że to jest niemożliwe, bo nie ma sprzęgów).
Ale wcześniej kolega @Noah pisał o oddzielnym włączaniu górnych reflektorów:

Tylko po co aż dwa klawisze, jeżeli jest to uzależnione od kierunku jazdy? A w wersji cyfrowej tego nie ma? Ciekawe, które AUX za to odpowiadają, gdyby było to wiadomo, dałoby się to chyba zrobić przez odpowiednie przemapowanie klawiszy, ale oczywiście rezygnując z jakichś dwóch dźwięków, żeby uwolnić dwa przyciski F (ew. tylko jeden klawisz, programując tak, żeby górne światło włączało się zgodnie z kierunkiem jazdy.
nie trzeba sie doktoryzować z ustawień dekodera F.. wystarczy tylko zapoznać się z instrukcja modelu I wszystko jasne.
 
Reakcje
23 1 0
Ten zestaw z linku to 3 płytki do trzech wagonów uzupełniających. Potrzebny jest jeszcze zestaw podstawowy do 4 wagonów (w tym do wagonów końcowych), ale pewnie też jest dostępny. Przypuszczam, że te zestawy pasują także do wersji PKP ED250, ale pewności nie mam. Z instrukcji (do ściągnięcia ze strony sklepu) wynika, że faktycznie, trzeba w wagonach końcowych wywalić oryginalne płytki wersji bez oświetlenia i zastąpić je nowymi. W pięciu wagonach środkowych trzeba tylko zamontować nowe płytki.
Tu jest wersja do zestawu podstawowego:
Light boards kit for LIMA Expert® ETR610/RABe 503 – Almrose
Przerabiałem swój RABe 503 (7 elementów) i w nieźle działa.
Przy zamówieniu można wybrać dekoder. Dźwięki tylko pod ETR 610 i RABe 503. Ciekawe, czy poszerzyliby ofertę?
 
Reakcje
3 2 0
.

A co ma "elektronika modelu" do tego? Zaprogramowanie i mapowanie funkcji (przypisanie klawiszy do poszczególnych funkcji) i dostępne dźwięki (w tym ew. zapowiedzi) zależą tylko od dekodera, "elektronika modelu" decyduje tylko o tym, które wyjścia funkcyjne dekodera sterują którymi światłami modelu (ew. innymi funkcjami, jak generator dymu, czy elektromagnetyczne sprzęgi, ale akurat modelu ED250 to nie dotyczy)
ku pamięci
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
Przekopiowanie treści mojego wpisu niczego nie wyjaśnia. Dalej nie rozumiem, co niby jest jasne po przeczytaniu instrukcji i dalej nie wiem, co włączają klawisze F19 i F22, ani nie rozumiem jak działa włączanie górnych świateł - dlaczego jest to w wersji analogowej, a nie ma w cyfrowej? Pomijam fakt, że nie mam tego modelu ani jego instrukcji, opierałem się tylko o informacje, podane przez innych w tym wątku. Więc może jednak kolega @zbig10101 zechciałby wyjaśnić, o co chodzi?
 

eSeMzOp

Nowy użytkownik
Reakcje
20 0 0
Tylko po co są dźwięki sprzęgania, skoro w modelu nie przewidziano możliwości sprzęgania dwóch zespołów? Pytanie też, co to jest:
1) F19 - Włączenie/wyłączenie systemu.
W dekoderze do ETR610 pod F19 jest: Tilting technology on/off czyli może chodzić o włączanie/wyłączanie systemu przechyłu, tylko też nie wiadomo po co.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 12
Tabor 13
M
Tabor 20

Podobne wątki