• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy TomekM

OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.222 69 0
Witam wszystkich, tradycyjne dzięki za komentarze i docenienia ;)
Dzisiaj drugi Ikarus 620 z WPK Bielsko-Biała, ale pierwsze trochę faktów i ciekawostek o oryginale.
Model produkowany w latach 1960-72 a więc wspólnie z modelami 55/66 oraz 556/180.
Był eksportowany do wielu krajów, na zdjęciu skradzionym z picsrr. com wersja z Kuby z "klimatyzacją kabiny kierowcy" :););)
16842754467_4c4db555cb_b.jpg

W Polsce był popularny na ulicach Warszawy, Łodzi,Częstochowy, aglomeracji śląskiej i w Bielsku-Białej ;)
Są zdjęcia z ulic Wrocławia czy Gdańska, ale tam to były śladowe ilości, Bielsko dostawało modele z fabryki, ale pewna ilość została
dostarczona z Łodzi w zamian za wagony tramwajowe ze zlikwidowanej sieci w Bielsku.
Przez 12 lat produkcji model przeszedł parę modyfikacji, głównie kosmetycznych, jak kształt nadkoli, umieszczenie przednich migaczy,
kształt tylnich lamp, czy też wyświetlaczy. Dzisiaj w Polsce możemy się cieszyć dwoma egzemplarzami, jeden "obrzyn" w Warszawie,
oraz pięknie odbudowany w Krakowie, za co ogromny szacun dla wszystkich Krakusów(y)(y)(y)

Ewolucja tylniej ściany ;
hatso.jpg


, i taki model po "liftingu" Wam dzisiaj prezentuję, wykonanie jak wcześniej Seweryn/Michał
CSC_8284.JPG
CSC_8286.JPG
CSC_8288.JPG
CSC_8290.JPG
CSC_8292.JPG
CSC_8331.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.222 69 0
Witam wszystkich,
dzisiaj Prima aprilis, na tę okazję trzymałem specjalnie jeden model Ikarus 180 Beka/Michał.
Taki typowy fake jak to anglicy mówią, ponieważ ten autobus w Polsce nie występował niestety:(
Był jeden mały wyjątek, model demonstracyjny, tu z oznaczeniami WPK Katowice ;

IK180_WPK_Katowice_lata60.jpg


Jako ciekawostka, fotka autobusu Henschel HS 160, który był inspiracją dla twórców tego modelu

images.jpg


I jako kolejna ciekawostka, dwa modele 180/556 jeden producent, różna szerokość formy, 556 szerszy, 180 ładniej zrobione okienka w drzwiach.
Piszę to po to, aby ktoś kto się kiedyś szarpnie na trawienie grilla do tego modelu, uwzględnił sobie typ modelu do jakiego chce wytrawić.

CSC_8273.JPG
CSC_8275.JPG


No a teraz już Ikarus 180 WPK Bielsko-Biała (bo jak inaczej:)), Prima Aprillis Fake Edition :)

CSC_8256.JPG
CSC_8258.JPG
CSC_8260.JPG
CSC_8262.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.222 69 0
Witam wszystkich, tradycyjne dzięki za komentarze i docenienia,
dziś niestety pożegnanie z Ikarusami starszych generacji w malowaniu polskich przewoźników.
Na pożegnanie drugi Ikarus 556 z mojej kolekcji.
Kilka słów o oryginale, model produkowany w latach 1963-73, jego przegubowa wersja dwa lata dłużej, największą popularnością cieszył się
w Łodzi, Częstochowie, GOP, Bielsku-Białej, Tomaszowie Mazowieckim. Przydomek "gablota", w odróżnieniu od "osiołków/bombowców" ( IK.620),
ogórków i sanów był znacznie przestronniejszy, zdetronizował go dopiero Ikarus serii 200 i nasz PR110 .
Za granicą po za Węgrami, głównie NRD , ZSSR, Bułgaria, dlatego prorokuję że Brekina też go kiedyś wypuści:love:.
Konstrukcyjnie był prologiem do legendarnej serii 260/280, legendarny silnik RABA-MAN D2156 HM 6U, zawieszenie bardzo podobne, tylko
przednie ulegało szybszemu zużyciu, co w serii 200 zostało dopracowane, ogromna szkoda że u nas się żaden nie zachował.

Miłego oglądania ;), na początek dwie fotki bielskich "gablot" :)
ikarus556-1972.jpg
image12.jpg


Teraz replika Michała ;

CSC_8264.JPG
CSC_8266.JPG
CSC_8268.JPG
CSC_8270.JPG


Portret rodzeństwa ;

CSC_8277.JPG


Cały "stary" tabor WPK/MPK Bielsko-Biała

CSC_8280.JPG


Wszystkie dotychczasowe konwersje "polskich" Ikarusów ;)
CSC_8282.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.222 69 0
Witam , dzięki za docenienia i komentarze ;)
Wszyscy chwalą się Ikarusami 255 z Brekiny, mam i ja ;), ale pierwsze pokażę Ikarusa 256 z manufaktury Wumm-Modell, w malowaniu Volanbusz.
Przy okazji zwróćcie uwagę jakiej wielkości powinna być klapka wlewu pod przednią szybą z prawej strony, i gdzie jeszcze powinna
występować jeżeli model ma silnik umieszczony za tylnią osią.
Oryginał;
indeks.jpg


i model ;), trilexy tragiczne:X3:, na pewno je wymienię.

CSC_8205.jpg
CSC_8208.jpg
CSC_8210.jpg
CSC_8212.jpg
CSC_8214.jpg
CSC_8216.jpg
CSC_8218.jpg
CSC_8220.jpg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.937 387 20
Volanbusz może i nie jest idealny, ale w malowaniu węgierskiego przewoźnika to pierwszy raz widzę miniaturkę w naszej skali. Świetny unikat zagościł w Twojej kolekcji. (y)
Brekinowe zapewne lepiej zrobione, ale ten Volanbusz-owy model przypomina mi młode lata i podróże na Węgry, gdzie takie autobusy spotykało się na każdym kroku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki