• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy TomekM

Kot Prezesa

Znany użytkownik
Reakcje
2.397 1 0
Panowie, a ja trzymam kciuki za Wasze kciuki:LOL:
Tak jak pisałem wcześniej, blaszka i 3D pojechały do ludzi którzy się na tym znają i zrobią to za pierwszym podejściem.
Cała moja historia modelarstwa jest taka że w dzieciństwie niemiłosiernie katowałem ogórki z kiosku ruchu, te w skali 1/72,
robiłem przegubowce i malowałem olejnymi w tubce które ni cholery nie chciały nigdy wyschnąć, i wszystko było z nich uwalone, więc była z...ba od matki, opończe przegubu robiłem pierwotnie z krawatów ojca który był inspektorem w Urzędzie Miar i Wag więc ich trochę miał, wszystkie były buraczkowe więc kolor jakby pasował ale dupa od paska bolała, potem przerzuciłem się na podkolanówki od sióstr bo fajnie się rozciągały na modelu w pozycji skręconej, niczym ja jak mnie potem dorwały, bo były starsze:(

Więc z takimi traumatycznymi wspomnieniami związanymi z modelarstwem z lat szczenięcych wkroczyłem w dorosłe życie, ponownie zasmakowałem tego jak mi się urodził syn, a raczej jak podrósł, skleiliśmy wspólnie kilka samolotów i pojawił się w domu....komputer, i po ptokach.
Ale brekinę postanowiłem że zrobię sobie sam, nie będę się wysługiwał modelarzami, mam kilka pomysłów na pewne rzeczy, kilka się wymyśli, jest kilka fajnych relacji z przeróbek tych modeli, no i co najważniejsze, łatwo je kupić, bo nie zakładam sukcesu za pierwszym razem, ale każdy następny będzie lepszy ;)
Ostry z Ciebie zawodnik. Modelarski rycerz hardcoru. Ja skleiłem dwa samoloty, które później spektakularnie wysadziłem ladunlami domowej roboty.
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.987 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Wrócimy dzisiaj za ocean ;)
Następca niezniszczalnej serii MC-9/12, opracowany na przełomie lat80/90 przedstawiciel serii "D", dzisiejszy model miał dwa oznaczenia serii;
w latach 1994-2001 było to 102-D3 potem D4000, oba symbole odnoszą się (jak i w wielu innych autokarach zza oceanu i nie tylko) do gabarytów
pojazdu, w pierwszym wypadku była to szerokość mierzona w calach (102) w drugim długość w stopach (40). Co ciekawe, końcem lat osiemdziesiątych w USA zmieniono przepisy i do ruchu zostały dopuszczone autobusy o długości 45 stóp, więc jako pierwszy do produkcji wszedł
model D4500 który dał stylistyczny początek wszystkim konstrukcjom produkcji MCI do dnia dzisiejszego. Drugą rewolucją jaka została wprowadzona w tej serii to zmiana gamy silników, dotychczas wszędzie wkładano dwusuwowe Detroit Diesel. Począwszy od tej serii zaczęto montować czterosuwy DD60 oraz wprowadzono na szerszą skalę motory z Cumminsa i Catepilara.


Generalnie konstrukcja zwłaszcza w przedniej ścianie jest wreszcie miła dla oka i raczej nie jest to ostatni przedstawiciel tej serii u mnie ;)
Dwie ostatnie fotki to chronologia MCI jaką dotychczas zebrałem w barwach Greyhound Canada.
http://www.busdrawings.com/greyhoundca/102d3/957-977/index.htm
A1.jpg
DSC_1362.JPG
DSC_1363.JPG
DSC_1365.JPG
DSC_1366.JPG
DSC_1368.JPG
DSC_1370.JPG
DSC_1372.JPG
DSC_1375.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.987 68 0
Witajcie , dzięki za oceny i komentarze ;)
Ostatnimi czasy miałem mało okazji by do Was zaglądać a jeszcze mniej by spłodzić jakiś sensowny komentarz, ale poodrabiam zaległości;)

Autosan H9-03 na bazie reduced, który wykonał dla mnie Łukasz @Luke mistrz pęsety, aerografu i szpachli.
Bardzo sympatyczny gość który trafił na psychola któremu nie wystarczą zwykłe kalki PKS z allegro i to co oferuje wydruk sam z siebie, więc musiał dorobić zawiasy i zamki klap oraz drzwi, linię podziału blach na dachu oraz zielone świetliki które sam zasugerował, kalki oczywiście to też jego projekt, mój wkład to zrzędzenie, cudowanie, wymyślanie i kilka fotek na których i tak g...no widać, więc jak widzicie nie stałem z założonymi rękami.

Model jakkolwiek piękny to przedstawia tragiczną historię, jest to autobus z PKS Żywiec który jako jeden z dwóch pewnego październikowego poranka 1978 roku spadł z wiaduktu nad Wilczym Jarem w Oczkowie koło Żywca, konkretnie poleciał jako pierwszy i w nim zginęło 27 osób.
Kierowcą był ojciec Tomasza Adamka, w drugim był tylko kierowca i dwie osoby, bo bilans mógł być znacznie gorszy, kobieta jadąca w drugim autobusie owdowiała miesiąc wcześniej i jechała po ostatnią wypłatę męża który zginął w kopalni. Osierocili kilkuletniego syna, lokalny tygodnik
objął patronatem jego edukację, chłopak wyrósł na ludzi, poszedł na studia i założył rodzinę.
Kontemplujmy modelik, Łukaszu..., dzięki raz jeszcze i obyśmy doprowadzili kolejne projekty do końca,i zaczęli nowe:devil::ROFL:
A1.jpg
DSC_1424.JPG
DSC_1427.JPG
DSC_1428.JPG
DSC_1429.JPG
DSC_1434.JPG
DSC_1435.JPG
DSC_1437.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki