• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy TomekM

OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.021 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Ostatnio pokazywałem następców legendarnego fischbowla z GMC, czyli nowoczesnego TMC-RTS oraz zachowawczego Classic, potem pokazałem fischbowla konkurencji czyli Flxible, to tyle gwoli przypomnienia.
Dzisiaj pokażę następcę opracowanego właśnie przez tego drugiego producenta. Początkiem lat 70-ych powstały dwa prototypy uwzględniające
już potrzeby pasażerów niepełnosprawnych czy też matek z dziećmi w wózkach.
Na nieszczęście dla tej firmy została ona przejęta w 1978 przez koncern lotniczy Grumman, podjęli oni decyzję o praktycznie natychmiastowym zaprzestaniu produkcji starszej sprawdzonej serii i wdrożeniu nie do końca sprawdzonej nowej konstrukcji.
Zemściło się to na nich strasznie, pierwsze trzy tysiące sztuk trapiły pękające ramy i wiele innych usterek, skończyło się to pozwami sądowymi, zerwanymi kontraktami etc., w 1983 Grumman odsprzedał swoje udziały ponownie Flxible, błędy zostały poprawione przeprowadzono mały lift
i jako Flxible Metro był produkowany do 1995, rok później Flxible ogłosił upadłość....
Dzisiejszy model przedstawia tą pechową serię produkowaną pod nazwą Grumman 870.
http://www.gallery.bustalk.info/displayimage.php?album=37&pos=15
A1.jpg
DSC_1358.JPG
DSC_1362.JPG
DSC_1363.JPG
DSC_1365.JPG
DSC_1367.JPG
DSC_1368.JPG
DSC_1371.JPG
DSC_1374.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.021 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Kiedyś pokazywałem pierwszy seryjnie produkowany autobus miejski LGOC z 1912, fotka dla przypomnienia;
A1.jpg


Otóż okazuje się że w Museum Bus of Transportation w Hershey w Pensylwanii stoi coś o dwa lata starszego i działa, fakt faktem nie był produkowany seryjnie i wiele źródeł datuje go również na 1912r, jednakże są i takie jak oficjalna strona Martz Trailways gdzie jest on datowany na rok 1910
https://www.facebook.com/BusMuseum/...MgGCwoKFzRXrh3STrm9pS9C9NLemohxhUBCwGZ18pGrCl
A2.jpg


Dzisiaj będzie o firmie Frank Martz Coach, bo to taki trochę autobusowy Forrest Gump, ogólnie Frank senior (bo było trochę tych Franków w historii firmy) w 1908 roku na platformie ciężarówki postawił kilka ławek i zaczął wozić górników na trasie Plymouth-Wilkes Bare za pięć centów
w jedną stronę, co ciekawe cena ta utrzymała się aż do lat 60-ych. Końcem lat dwudziestych stworzył linie lotnicze które podczas krachu odsprzedał troszkę większym i tak powstało American Airlines, w 1935wyposażył swoje autokary w klimatyzację, wentylator wdmuchiwał kostkę lodu do wnętrza pojazdu, dwa lata później już stworzył taką bardziej współczesną ;)
W 1936 wraz z kilkoma innymi spółkami stworzył Continental Trailways, głównego konkurenta Greyhound.
Firma istnieje do dzisiaj, ja Was przenoszę do przełomu lat 60/70 i kolejny MC-7.
A3.jpg
DSC_1346.JPG
DSC_1347.JPG
DSC_1349.JPG
DSC_1350.JPG
DSC_1353.JPG
DSC_1357.JPG
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.021 68 0
gratuluję i czekam na następnego
rami.
Cytując Mumio : "Niech to trwa"
Dzięki Panowie za docenienia, co do przyszłych prezentacji to wrócimy na ulice europejskich miast na jakiś czas.
Z bieżącej oferty Iconic Replicas został mi jeden może dwa autobusy do kupienia, znacznie ciekawiej prezentują się zapowiedzi ale na to trzeba poczekać, no i pozostaje polownie na te edycje sprzed lat, a tu też trzeba liczyć na łut szczęścia.
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.021 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Zmieniamy klimaty na europejskie. Dzisiaj coś od niederlandzkiego producenta Holland-oto, dobrze że jest jakaś alternatywa na to co pokazuje Rietze we współczesnych konstrukcjach, i nie chodzi mi o jakość ale o różnorodność marek, Rietze się skupia na manie, solarisie i mercedesie, a są też inni.
W 2013 roku Berlin się wziął za remonty kilku stacji i torowisk swojej S-Bahn, w ramach komunikacji zastępczej wydzierżawił od Veolia Limburg
dwadzieścia wozów VDL Berkhof Ambasador 200, generalnie adaptacja polegała tylko na nadaniu symbolu BVG a numerami taborowymi były tablice rejstracyjne, nie przeprogramowano wyświetlaczy i nie zmieniano taborówek Veolii.
Taką ciekawostkę wypuścił sklep spielzugschotte, a jako że zbieram właśnie takie "kwiatki" z BVG to się skusiłem.
https://www.traditionsbus.de/Fahrzeuge/vdl_en13.htm
1058160-2.jpg
DSC_1544.jpg
DSC_1545.jpg
DSC_1546.jpg
DSC_1548.jpg
DSC_1550.jpg
DSC_1551.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki