Jak dla mnie za dużo torów.
Wiem - forum kolejowe, pociąg robi ciuch ciuch i w ogóle... ale makieta architekta usłana torami... i co? A gdzie tu jeździć samochodami RC?
To wszystko zależy od tego, co autor chce uzyskać. To ma być makieta kolejowa, a że wykonana przez architekta, to co z tego? Mnie akurat się to podoba, można sobie pojeździć. Dla mnie makieta
kolejowa to przede wszystkim kolej, która musi zajmować najważniejsze miejsce. Na samochody RC faktycznie trochę tu mało miejsca, ale takie są realia pomieszczenia.
Bez urazy, ale makieta portu to dla mnie makieta portu, na której kolej jest tylko jednym z elementów i to chyba wcale nie najważniejszym (podobnie makieta kopalni). Zresztą sam kolega
@Adam66 napisał, że jest to
ambitny projekt tematyczny, oparty o rzekę
To już nie jest makieta kolejowa, to coś znacznie większego i trudno to porównać z domową makietą
kolejową. To wcale nie znaczy, że jedno jest lepsze lub gorsze od drugiego, po prostu każdy modeluje to, co chce i lubi. Ale robić zarzut makiecie kolejowej, że jest na niej dużo kolei, wydaje mi się lekką przesadą. Poza tym trudno porównywać makietę domową, z natury rzeczy ograniczoną wymiarowo, z wielkimi makietami segmentowymi, które da się w pełni rozstawić jedynie na wystawie.
Trzy dworce???
Dwa nie wystarczą? Albo nawet jeden.
Ten dworzec po lewej stronie to pozostałość po przeniesieniu stacji na dół makiety. Jak rozumiem, tego tam nie będzie, ewentualnie można tam zrobić przystanek osobowy z krótkim peronem i co najwyżej wiatą dla podróżnych.
kawałek do rozpędzenia się. A może coś na wzór Warszawy Włochy? Chodzi mi o tą stację na dole.
Będziesz miał linię do zapierdzienia plus dla osobowych lokalnych.
A czym to się różni od tego, co ja zaproponowałem w kwestii rozpędzenia się? Brak połączenia linii 1-torowej z torami stacyjnymi po lewej stronie niczego tu nie zmienia. Ja w ogóle nie rozumiem tego problemu z rozpędzaniem się. Całą makietę można objechać po linii 2-torowej z maksymalną prędkością, z zastrzeżeniem ograniczenia do 100 km/h przez rozjazdy krzyżowe (angielskie) na wprost. A jeżeli 100 jest za mało, to trzeba zastąpić w torach głównych zasadniczych angliki parami rozjazdów zwyczajnych, ale to wydłuży stację. Ale na makiecie istniejące w realu ograniczenie do 100 km/h nie ma praktycznie znaczenia.